+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: CR tappat ett gäng romkorn

CR tappat ett gäng romkorn

Såg i morse att en av CR-honorna som var full med rom hade bara några stycken nu, kanske uppåt 10st men det var knökfullt häromdan, kan hon ha ömsat och tappat ett gäng då (såg lite skalrester i morse) eller kan de tappa en del av rommen hur som helst?

Det enda jag gjort som kanske kan ha nått med saken att göra är att jag rengjorde förfiltret då det började blir dålig sprutt på filtret varvid det blev såklart mycket bättre därefter. Rörde dock inget av innehållet i filtret (hangon).

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Nu har hon bara 2-3st kvar, dessutom har den andra honan färre också, medan jag satt och spanade så såg jag att hon tappade ägg när hon flärpade på med bukplåtarna, aldrig får man vara glad

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

det kan vara dåliga ägg dom släpper. eller så kan dom blivit så pass stressade vid parningen att inte alla blivit befruktade och då släpper dom dem...
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

Administratör Johnny Wongs avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Opae Ula

Händer också hos unga honor (första gången?).

Ok, så det kan vara lite oflaks bara då kanske.. Det är väl bara att vänta och se hur det går framöver.

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg