Håller på o få spader, de blir aldrig ordning i mitt ena 60 l kar hur ja än försöker så dyker de ena efter de andra upp o nu e snart måttet rågat. Hade de inte varit för mina söta räklingar så hade karet me allt ryckt nu ikväll, satt o småspana in i de o kolla räklingarna då
kommer en vit ca 1/2-1cm lång igel ser de ut som glidande nedför min ena rot. Ice sa åt mig att fånga den o ge den en tur me porslinsbussen, o ja höll på riva hela karet i mitt försök att fånga den äckliga saken som bara försvann in hela tiden i roten
. Shit va snabb den va, så min fråga gott folk o ni som kan de här, VAD GÖRA????? Hur får ja bort eländet o med ev vad (tänk på att ja har 3 mm räklingar), finns det en, finns det då flera? Har inte köpt nåt nytt el lagt nåt i karet på länge, så ja undrar va den kommer ifrån:confused:
*Skönheten sitter i betraktarens ögon*
//mvh Anki//
Du är inte ensam över att få SPADER kaos i knoppen,
Så jag förstår dig
Men är det verkligen "iglar" och inte planarier?
Eller har kärt barn många namn mån tro?
*Värme*
"People only see what they are prepared to see"
Iglar brukar ju vara ljusbrunaktiga inte vita, men dom kan man få bort med samma medel som planaria om jag inte har fel, testa Eradica, stavas det så???
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Sitter och väntar på mitt eredica
Vet inte häller hur det stavas
Och inte orkar jag kolla upp detmen vi gör juh oss förstådd i alla fall
Och jag har då minsann både planarier,hydra, små vita kusar som pinnar omkring,och nemttoder
Ska blli intressant och kolla om all dessa just för tillfället OÖNSKADE gäster försvinner
Men men...är inte iglar ganska ovanliga i kar?
*Värme*
"People only see what they are prepared to see"
Nej, de kan komma in med växter precis som planarier, har haft sånna en gång för länge sedan, men nu lägger jag alltid växter i karantän först för säkerhets skull!!!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Snäckor:
Hm ok ska genast beställa de där eradica då, har nämligen lite andra konstiga invånare oxå ja inte känner igen, så de blir en sista utväga o behandla nu. Ja lägger alltid växter i karantän innan la lägger ner dom i karen framför allt innan dom får gå ner i räkkaret, men har inte köpt nån ny växt alls till de karet på över 4 mån eftersom alla växter växer så de knakar här hemma så de e bara o ta skott om de skulle behövas nått nytt i nåt kar, men de har ja inte heller gjort på bra länge.Såg den imorse igen den lille f*n o den kan va lite ljusbrun ja! Den bor inne i roten,tror ja. Nu ska ja beställa eradica ialf.
//mvh Anki//
oj,ok de va de ja försökte igår i kampen på att få tag på rackaren, men den smet undan, låter den va o behandlar me eradica då istället, tack för tipsen.
//mvh Anki//
eller mata mindre och byta vatten....funkar oxå så länge du inte har en hel armé...![]()
Gillar Killis...har nu Australe i original och Golden.
Utökar mina kar med Galaxy....
om du vill titta närmare på den så kan du fixa en fälla med tex kött då kommer dom gör snabbt! Ta en filmburk och gör några små håll på den översta halvan och lägg i en köttbit, sätt på locket och tryck ner den i bottensub. så att hålen hamnar nere i botten vänta 15min och ta upp den! ta av locket och kolla vad det är för något äckel! om man väntar för länge göder man dom bara!!
mvh clas
USCH och fyyyyyy!!! sitter och och äter pizza och insåg ganska snart att jag inte skulle ha läst denna tråd samtidigt som jag äter...
Som jag sa igår Annika, hade jag varit du hade jag slängt ut hela karet!!!! Satans äckelpäckeligel!!!!
Hoppas verkligen du får bort skiten!!
Med vänliga hälsningar
Tomba
Odlar snäckor, räkor och fiskar.
Det är välkommet att höra av sig om det är något ni undrar om jag har att sälja! Kan alltid skrapa fram något
Räkor:
Fiskar:
Snäckor:
Bokmärken