Sidan 7 av 7 FrstaFrsta ... 567
Resultat 91 till 91 av 91

mne: Test - Hur lnge kan ett paket med rkor ligga ute innan de tar skada av kylan?

Rkmeister Sanna Karlssons avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ln
    Uppsala
    Inlgg
    2 362

Mina rkor

Caridina cf. cantonensis:
    Tiger, bl tiger, deep blue tiger
    Crystal red grad a-c, s,ss,sss, crystal black grad a-c, s,ss,sss
    Redruby, kingkong, mnga varianter + blue shadow, Blue bolt, mosura
    Pinto

Caridina cf. babuti:
    var. green

Neocaridina heteropoda:
    Var. red: krsbr, sakura
    Var. yellow: gul neon fire stripe
    Var. orange, rilli
    Blue jelly

Mina snckor

Rosa och bl posthorn, malaysiska sandsnckor, physor,

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av Sanna Karlsson Visa inlgg
    Bifogad fil 11043Bifogad fil 11045 Bifogad fil 11044

Igr var det -21 grader hela natten s d passade jag p att testa lite igen Denna gng trippelisolerade jag en breedingbag med 24.5 gradigt akvarievatten.

Innerst var det kutterspn, psen la jag mitt i kutterspnet och sen 2 heatpack mellan innersta och mellanldan.

Detta fungerade frvnansvrt bra. 6 timmar var ldan ute i tidningsbilens pltskp innan vi var hemma igen. Temperaturen sjnk bara 4,5 grader. Till 19 grader. Sen stod den inne i hallen hela dagen, 14 timmar och temperaturen steg till 25 grader i vattnet i psen.

Inatt tnker jag testa med bara de tv innersta ldorna, men det r inte lika kallt inatt, ska bara vara -10 grader enligt prognosen. Det lg tv bilder p mina rkor i kameran med. De bjuder jag p
    Redruby, kk panda, rr panda, 50% are & smileys Bifogad fil 11046 Bifogad fil 11047

Ja, natten efter testade jag allts bara de tv innersta ldorna. Denna natt var det bara - 10 grader. I vrigt samma frutsttningar. Temperaturen i psen sjnk 4.3 grader under de 6 timmar vi var ute i kylan och kte tidningsbil. Sen fick ldan st inne i hallen, ca 18 grader i 7 timmar och d hade temperaturen stigit i psen med 3,7 grader.

Temperaturvariationen r allts mindre n -+ 5 grader.

Det verkar fungera bra att gra en vrmezon mellan det innersta paketet och den yttre isoleringen. .... Men som alltid p vintern gller det att paketet inte blir stende utomhus ngon lngre tid och att allting flyter p normalt.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Taggar fr det hr mnet

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen