Tror ni om Neon Tetra vid körsbärs räkorna? :O
d.akvariefantast har körsbär med neontetror.. körsbären förökar sig som Sata*n
Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!
tror inte att de tar vuxna räkor men räklingar slinker nog ner! de flesta tetror är ganska glupska och om man tittar närmare på tex sorgmanteltetror så kan man se tänderna! har sett en sorgmantel bita av ett guppyyngel på mitten
Håller med, det kan funka bra med vuxna räkor men små räklingar kan slinka ner då neontetror är ganska glupska även om de är fredliga... De äter ju gärna mygglarver osv, så... De är ju liksom de andra tetrorna, släkt med piraya...
Det är inte lätt att hitta små fiskar som inte gärna skulle ta lite småräklingar om tillfället fanns då många av småfiskarna även äter smådjur i vattnet...
Jag är tacksam för tips vad gäller detta ämne!
Mollys då, de är väl vegetarianer?
Sorgmanteln är gluppsk ja och sen är den i princip omöjlig att missköta till döds också, jag har haft sådana de blev jättegammla bort åt en 8 år eller så!!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Mollys äter allt dom kan få in i munnen!!!!! själv så har jag en ensam stackars rasbora merah och några guppyyngel i räkkaret! i mitt high-tech så går det 100+ guppysar och körsbären ynglar friskt och överlever men då finns det mycket gömställen!
Precis man måste ha gott om gömställen till räklingarna, jag har massor av Cryptocoryner, Windellöv och Svärdsplantor m.m. men det duger bra med mossor bara det är mycket!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Mollys äter ALLT:ALLT:ALLT:ALLT e värsta matvraken.
*Skönheten sitter i betraktarens ögon*
//mvh Anki//
Nybox! Jag ser att folk inte har läst att du undrar över Neon tetror och inte alla andra tetror..
Så för att svara på din fråga!
Ja du kan ha neon tetra med körsbärs räkor!
I mina ögon är det faktiskt bra att ha neon tetra med körsbärs räkor!
För dom förökar sig så pass snabbt så det är bara bra om några räkyngel blir uppätna! Inte för att dom äter ofta! Och matar du dina fiskar som man ska så lär dom inte röra ett enda räk yngel!
Mat får dom haha och jag tackar för svar
Får köpa på mig ett gäng Grön Neon Tetra![]()
De äter ju till och med sina egna yngel!![]()
Alla levandefödare äter sina egna yngel om dom är hungriga..
Har chansat och köpt på mig ett gäng gröna och vanliga Neon tetror![]()
Bokmärken