Stängt ämne
Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 47

Ämne: Förbannad!!!

Superräka Shangalias avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Län
    Jämtland
    Blogginlägg
    2

Förbannad!!!

Jag köpte 6 stycken vita äppelsnäckor nu i veckan,
    När dom anlände var dom mindre än ärtor
    Inte nog med det så hade dom sådana groteska hål i skalen
    Redan i den åldern!!
    Denna man som säljer privat och som seriöst odlar till djuraffärer har betet sig som en ren odlad idiot,hur fanken kan man utge sig för att odla på seriös nivå när skicken på snäckorna är det värsta jag sett,undrar givetvis om han plockat ut dessa på ren jävulskap.

Här slutar inte denna historia,
    Han har till och med satt ett förbud att jag INTE får handla av han eftersom han har affärer med en lokal djura affär här i staden,
    Jag fick till svar efter att han hade skickat i väg dom till mig att djuraffären hade satt ett "KRAV" att jag i fortsättningen fick gå igenom min lokala djuraffär, vad fan är det för hyckleri!!

Han annonserar här på redbee
    På blocket,och han säljer även till djuraffärer!!
    Hur kan man göra sådana skillnad på kunder?!!
    Hur kunde jag veta att det var sånt hemlighets makeri,att jag inte kunde nämna hans namn och att jag var SÅ överlycklig över att jag äntligenhade fått tag på vita pärlor
    Fick till svar att nu när djuraffären vet om det så får jag inte handla av denne "oseriösa" man
    Men tydligen så gjorde jag juh en höna av en fjäder!!!

Alla andra får handla av denne men inte jag,hur fanken går det i hop?!!
    Jag skulle kunna gå ut med namn,och jag kanske gör det också
    Han innehar F-skatt sedel,så det är juh ett företag
    Och oseriösa företag kan fanken slängga sig i väggen!!

FY FAN för oseriösa människor som utger sig för att bedriva en seriös verksamhet!!!!!!!!!
    Jag är inte dum i huvudet
    Detta är inte okej,
    Rätt ska vara rätt!!!!
    FÖRBANNAD är mitt namn för tillfället!!
    Och jag har all rätt att vara det också!
    "People only see what they are prepared to see"

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räka
    Reg.datum
    Sep 2010
    Län
    Östergötland

Mina räkor

CR c-ss
    CB c-ss
    Golden
    White Pearl
    Amano

Mina snäckor

Anetome Helena

Finns det en orsak till att du inte kan uppge företagets/mannens namn?

Jag menar att om detta företag skickar "varor" som inte uppfyller den kvalitet som jag vill ha så får jag ju berätta det för andra. Så att inte fler människor gör samma misstag och handlar av honom.
    Livet är inget för amatörer...

Räka Alornas avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

White Pearl
    Blue Pearl
    Red Cherry
    Yellow Fire
    Orange
    Crystal Black
    Amano

Mina snäckor

Blå posthorn
    Rosa posthorn
    Leopard posthorn
    Leopard blå posthorn

Stackars små äpplen
    Vilken skithög!!
    Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete

Superräka d.akvariefantasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Län
    Veberöd

Mina räkor

körsbär , wp , CR , Sowwhite

Mina snäckor

äppelsnäckor : gula,blåa ,gröna,rosa
    posthorn : bruna leopard
    övriga : physor , odlar för kulmat

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av Shangalia Visa inlägg
    Jag köpte 6 stycken vita äppelsnäckor nu i veckan,
    När dom anlände var dom mindre än ärtor
    Inte nog med det så hade dom sådana groteska hål i skalen
    Redan i den åldern!!
    Denna man som säljer privat och som seriöst odlar till djuraffärer har betet sig som en ren odlad idiot,hur fanken kan man utge sig för att odla på seriös nivå när skicken på snäckorna är det värsta jag sett,undrar givetvis om han plockat ut dessa på ren jävulskap.
    Du kan alltid snacka med jordbruksverket hur det ligger till med att handla med djur och hurvida man behöver tillstånd för detta som affärsidkare.
    Här slutar inte denna historia,
    Han har till och med satt ett förbud att jag INTE får handla av han eftersom han har affärer med en lokal djura affär här i staden,
    Jag fick till svar efter att han hade skickat i väg dom till mig att djuraffären hade satt ett "KRAV" att jag i fortsättningen fick gå igenom min lokala djuraffär, vad fan är det för hyckleri!!

Han annonserar här på redbee
    På blocket,och han säljer även till djuraffärer!!
    Hur kan man göra sådana skillnad på kunder?!!
    Hur kunde jag veta att det var sånt hemlighets makeri,att jag inte kunde nämna hans namn och att jag var SÅ överlycklig över att jag äntligenhade fått tag på vita pärlor
    Fick till svar att nu när djuraffären vet om det så får jag inte handla av denne "oseriösa" man
    Men tydligen så gjorde jag juh en höna av en fjäder!!!

Alla andra får handla av denne men inte jag,hur fanken går det i hop?!!
    Jag skulle kunna gå ut med namn,och jag kanske gör det också
    Han innehar F-skatt sedel,så det är juh ett företag
    Och oseriösa företag kan fanken slängga sig i väggen!
    Här finns det faktiskt en lagstiftning i sverige som säger att han får lov att tacka nej till en affär . . vill han inte göra affärer med dig kan han välja att låta bli.
    I ditt fall borde du väll igentligen vara glad att du slipper. han har varit ärlig mot dig skuklle jag vilja påstå på detta planet .
    han kunde lika gärna sagt nått i stil med " vill du handla snäckor av mig får du betala 10000:-/styck " och på så sätt få dig att själv avstå från att göra affärer med honom

FY FAN för oseriösa människor som utger sig för att bedriva en seriös verksamhet!!!!!!!!!
    Jag är inte dum i huvudet
    Detta är inte okej,
    Rätt ska vara rätt!!!!
    FÖRBANNAD är mitt namn för tillfället!!
    Och jag har all rätt att vara det också!
    om du är så upprörd över denna knastens beteende tycker jag du ska kolla med ARN ( allmäna reklamtionsnämnden ) och få ett utlåtande från dom hurvida han gjort fel.
    det är det bästa sättet att klämma åt oseriösa affärsidkare.
    sen kan man alltid fråga djuraffären igen om dom verkligen vill handla med oseriösa odlare som fått ett utslag från ARN om det nu blir ett utfall positivt för dig
    Senast redigerad av d.akvariefantast den 2010-11-28 klockan 08:51.
    -------------------------------------------
    Disclaimer :
    Denna text bör ses som en personlig reflektion och inte en vedertagen sanning.
    Min erfarenhet, min upplevelse , mitt akvarium.

Driver Akvariefantast.se med en polare !

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Detta var för djävligt, hur kan man göra så, hoppas du får rätsida på detta Shangis!!!!
    Jag köpte vita äpplen av apistogramma och fick även om de var små väldigt fina äpplen och dom växer jättebra, har mer än fördubblat sin storlek på rätt kort tid!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

djuraffären vill ju det ska gå genom dom pga att annars blir dom utan cash att han blev sur för du sa det var från han beror ju säkert på samma orsak då affären gärna vill ha ensamrätt på sånt så inte marknaden blir "mättad" men ett svin kan jag hålla med om att han är!!!!!
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. white,
    -Caridina multidentata,
    -Neocaridina heteropoda var. red,
    -Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. blue..

jag förstår om han inte vill sälja till privatpersoner. men du måste avslöja vem det är nu!

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Innan det skrivs några namn i tråden så kanske vi i admin försöka hjälpa till att lösa detta så det inte blir någon paj kastning mellan olika medlemmar här på redbee.

Om du inte är nöjd med snäckorna borde du ju kunna skicka tillbaka dom till honom och få dina pengar tillbaka.
    Att du blir skickad till djuraffären kanske handlar om att han har gjort ett undantag och sålt här igenom så råkade du nämna detta till butiksinnehavaren som senare blev sur på honom då han förstör djuraffärens marknad genom att sälja billigare på nätet. Hoppas du förstår hur jag menar.
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Om han annonserar ut dem så måste ju alla intresserade få köpa, man kan ju inte göra undantag bara för att man säljer till en djuraffär i närheten.
    /Cattis

Guldräka Rickard Asplunds avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Cr, Blue dream,Körsbär(sakura,vanliga), sunkist

Mina snäckor

Posthorn(rosa,blå och bruna),Elefantsnäckor(gula)

Det är jag som är denna "oseriösa odlare".Orsaken till att jag säljer till privatpersoner är att intresset hos butikerna har varit svalt.Jag tror dock att bästa sättet att handla sina räkor och snäckor är hos en intresserad lokal butik där man kan titta först och handla det man fastnar för.Jag själv handlar gärna mina avelsdjur på butik när jag hittar något bra.Har ett flertal gånger beställt från grossist och oftast blivit besviken.Nu har en butik i Östersundstrakten bestämt sig för att satsa på räkor och snäckor och jag säljer till dom så Shangalia borde vara glad över det.Nu har hon pratat här om dåliga snäckor jag skickat innan hon tagit kontakt med mig.Självklart kompenserar jag henne för det,det tycker jag är dålig stil av henne.Jag är nybörjare på snäckor men lär mig efterhand.Ni andra som handlat av mig får gärna tycka till här om jag är seriös eller inte.

MVH Rickard
    Maila mig på rickard@asplundsfisk.se så skickar jag en lista på vad jag har att sälja.Kolla in www.asplundsfisk.se

Guldräka Sultanens avatar
    Reg.datum
    Dec 2009
    Län
    Västra Götaland

Mina räkor

CR SS
    White Pearl
    Rili

Bilder på dessa dåliga snäckor? Har de hål i skalet skall de givetvis inte skickas till kund, oavsett butik/privat.. Det är sunt förnuft.

Räka Carina_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Västra Götaland

Citat Ursprungligen postat av apistogramma Visa inlägg
    Det är jag som är denna "oseriösa odlare".Orsaken till att jag säljer till privatpersoner är att intresset hos butikerna har varit svalt.Jag tror dock att bästa sättet att handla sina räkor och snäckor är hos en intresserad lokal butik där man kan titta först och handla det man fastnar för.Jag själv handlar gärna mina avelsdjur på butik när jag hittar något bra.Har ett flertal gånger beställt från grossist och oftast blivit besviken.Nu har en butik i Östersundstrakten bestämt sig för att satsa på räkor och snäckor och jag säljer till dom så Shangalia borde vara glad över det.Nu har hon pratat här om dåliga snäckor jag skickat innan hon tagit kontakt med mig.Självklart kompenserar jag henne för det,det tycker jag är dålig stil av henne.Jag är nybörjare på snäckor men lär mig efterhand.Ni andra som handlat av mig får gärna tycka till här om jag är seriös eller inte.

MVH Rickard

Jag köpte mina första räkor utav dig både körsbär och CB och lite växter kommer inte ihåg namnen på dem men jag är nöjd och de var väl förpackade och snabbt gick det och jag fick svar på alla mina frågor! Så jag har inget att klaga på =)

Guldräka Rickard Asplunds avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Cr, Blue dream,Körsbär(sakura,vanliga), sunkist

Mina snäckor

Posthorn(rosa,blå och bruna),Elefantsnäckor(gula)

Nu har jag tagit bort mina annonser här på Redbee.
    Maila mig på rickard@asplundsfisk.se så skickar jag en lista på vad jag har att sälja.Kolla in www.asplundsfisk.se

Superräka d.akvariefantasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Län
    Veberöd

Mina räkor

körsbär , wp , CR , Sowwhite

Mina snäckor

äppelsnäckor : gula,blåa ,gröna,rosa
    posthorn : bruna leopard
    övriga : physor , odlar för kulmat

Medaljer

MVH Rickard
    Där ser man !
    Strongt och uppskattat att du skriver i tråden och svarar på anklagelserna.
    Om hon inte kontaktat dig innan så är det skam på torra land att starta pajkastning i forumet först.
    Jag fick uppfattningen av TS att ni haft kontakt angående dessa snäckor när man läser det hon skrivit.
    Jag har aldrig uppfattat dig som oseriös och det jag beställt av dig har alltid varit toppkvalitet.
    visste du om att det var hål i skalen på snäckorna när du skickade dom eller detta var inte något du uppfattade som felaktigt pga okunskap ??
    Disclaimer :
    Denna text bör ses som en personlig reflektion och inte en vedertagen sanning.
    Min erfarenhet, min upplevelse , mitt akvarium.

Driver Akvariefantast.se med en polare !

Superräka Shangalias avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Län
    Jämtland
    Blogginlägg
    2

MVH Rickard
    Nu är det enkelt att kompensera i efterhand,du har inte annat än varit otrevlig mot mig,
    Och jag fick aldrig någe svar när vi hade världens längsta utdragna mail konversation, jag ångrar att jag inte tog kort på dessa snäckor som hade sådana skador, kan inte förstå hur man kan skicka i väg snäckor med sådana hål,
    Även fast man var halvblind så hade man inte missat dom skadorna som var på snäckorna!!!

Anledningen varför jag reagerade från första början var att jag blev förbjuden att handla då du och denna djuraffärs innehavare hade gått i hop och kommit överens att "jag" inte fick handla igenom dig, det hade varit en helt anann grej om ni hade kommit överens om att du skulle sluta att sälja privat,men när "kravet" bara ställdes på mig så blev jag juh självklart förbannad,
    Varför ska jag som bor i östersund STÅ utanför din marknad när du annonserar privat?!?!
    Jag har försökt att reda ut detta via mail
    Och det vet du
    Men du svarade aldrig på mina frågor utan tog omvägar hela tiden och snyfthistorier
    Plus att du har gaggat i hop dig med denna lokala djuraffärs innehavare om mig också
    Vem fan skulle inte bli förbannad om det bara berörde en själv?!!
    Jag har sagt mitt till dig
    Kände bara ett STORT behov av att ventilera mig då jag inte fick någon som helst respons i från dig
    Och för att svara på ditt senaste kommentar Jag har defenitivt inte gjort något fel överhuvudtaget och jag har defenitivt inte hängt ut dig här på reedbee. Jag valde att inte skriva ut namn eller företag för att invänta mitt mail svar ang snäckorna,men sens kriver du ett eget inlägg här i tråden om att det är du som är den "oseriösa"
    Så du hängde faktiskt ut dig själv!

d.akvariefantast Menar du att ett företag kan välja att inte sälja till mig?
    Och vad fanken är det för lagstiffning?
    Så om jag skulle gå in på Gina trico kan dom säga
    "du får inte köpa denna tröja"
    "men du som står längst bak i kön kan komma fram till kassan och betala"?!

Jag ÅNGRAR verkligen att jag hivade dessa då jag inte har världens bästa kamera
    Tar man kort för nära ett objekt med våran kamera så suddas bara allt i hop
    Men misstänker att det är fler som trillar av pinnen eftersom dom också har hål i sina skal,
    Så ska försöka att hitta någon bättre kamera att ta bilder med.
    "People only see what they are prepared to see"

Stängt ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg