Stängt ämne
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Jag känner att jag måste skriva lite..

Jag känner att jag måste skriva lite..

Nu skriver jag bara vad jag tycker.. jag skriver inte från andras tankar utan mina egna..

Pia och Rickard! Är enligt mig dom vänligaste hederligaste och mest seriösa försäljare jag träffat på i svensk marknad!
    Och inte för att tala om hur UNDERBARA dom är som människor!

Jag kände bara att jag ville skriva dessa orden!
    För hade jag blivit påhoppad på det sättet dom blev så hade jag blivit helt förkrossad!
    Jag personligen tycker inte det är okej att skriva så som man gjort om folk så pass öppet! Men det är ju bara vad jag tycker!

Jag tycker också att om man har problem och det inte går att lösa med personen i fråga.. Då tar man kontakt med en admin/moderater på det dåvarande forum affären gjorts upp på.. Och löser det via dom!

Men detta är bara vad jag tycker!

Dessa människor är hederliga, trovärdiga, seriösa bra människor, underbara! och mycket trevligt bemötande!

jag blev faktiskt lite besviken på att man kan göra på det sättet och att det verkar vara fullt acceptabelt att skriva så som det skrevs.
    Senast redigerad av Majki01 den 2010-11-29 klockan 09:39.
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

2. Thanks AromaJohanna, lottad tackade för inlägget.
    Like miksko gillade inlägget.
  3. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Är det bara jag som inte har en aning om vad det här gäller?
    Är det något som skett på redbee?
    There be shrimp!

Superräka ansjos avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Län
    Halland

Mina räkor

Orange sakura
    Sakura red
    Yellow sakura
    Rili röd
    Rili orange
    Kardinalräkor

Mina snäckor

3 sorters Tylomelania
    Faunus ater
    Anentome helena
    Posthornssnäckor

Räka
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Gävleborgs Län

Mina räkor

Snowwhite / Golden

Mina snäckor

Blå Posthorn

Citat Ursprungligen postat av Majki01 Visa inlägg
    Nu skriver jag bara vad jag tycker.. jag skriver inte från andras tankar utan mina egna..

Pia och Rickard! Är enligt mig dom vänligaste hederligaste och mest seriösa försäljare jag träffat på i svensk marknad!
    Och inte för att tala om hur UNDERBARA dom är som människor!

För hade jag blivit påhoppad på det sättet dom blev så hade jag blivit helt förkrossad!
    Jag personligen tycker inte det är okej att skriva så som man gjort om folk så pass öppet! Men det är ju bara vad jag tycker!

Jag tycker också att om man har problem och det inte går att lösa med personen i fråga.. Då tar man kontakt med en admin/moderater på det dåvarande forum affären gjorts upp på.. Och löser det via dom!

Men detta är bara vad jag tycker!

Dessa människor är hederliga, trovärdiga, seriösa bra människor, underbara! och mycket trevligt bemötande!

jag blev faktiskt lite besviken på att man kan göra på det sättet och att det verkar vara fullt acceptabelt att skriva så som det skrevs.
    Jag kan inte annat än hålla med.
    Har handlat genom Rickard och Pia några gånger nu, och jag mår nästan lite dåligt för att jag inte handlar oftare
    Hade ekonomin tillåtit mig så hade jag, helt klart. Jag rekommenderar alltid Rickard och Pia då någon i min närhet letar småfisk, grönväxter, räkor osv.
    Jag är nöjd med varje affär vi haft, har aldrig varit några som helst problem och jag kan inte göra mycket annat än tacka så himla mycket för att de finns till.
    Självklart finns det folk som blir utsatta för "måndags-ex" och liknande, men det brukar inte alltid innebära problem, precis som i detta fall då det blivit åtgärdat i form av ursäkt, kompensation och återbetalning.

Räkmeister Sanna Karlssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Uppsala

Mina räkor

Caridina cf. cantonensis:
    Tiger, blå tiger, deep blue tiger
    Crystal red grad a-c, s,ss,sss, crystal black grad a-c, s,ss,sss
    Redruby, kingkong, många varianter + blue shadow, Blue bolt, mosura
    Pinto

Caridina cf. babuti:
    var. green

Neocaridina heteropoda:
    Var. red: körsbär, sakura
    Var. yellow: gul neon fire stripe
    Var. orange, rilli
    Blue jelly

Mina snäckor

Rosa och blå posthorn, malaysiska sandsnäckor, physor,

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av Majki01 Visa inlägg

.
    Jag håller med Majki. Man måste tänka på vad man skriver om andra, man vinner inget på att skapa dålig stämning. Jag har också handlat av Rickard. Jag blev supernöjd med mitt köp och bemötandet av Rickard. Mycket trevligt att bli nedbjuden och rundvisad i odlingslokalen.
    Att bara ha en sort är omöjligt!
    https://sites.google.com/site/sannashrimpfarm/home

Superräka Daniel_89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2009
    Län
    Västmanland

Mina räkor

Gula Körsbär, Amano, Blue,deep blue tigers, Crystal gold/snow,Gröna räkor, Blue pearl.

Mina snäckor

Elefanter.

Mina krabbor

Mini Krabbor
    Herregud! Vad är det som händer med forumet?! Jag har handlat av Pia och Rickard och har absolut inget negativt och säga och kommer garanterat handla av dom igen.

Men jag förstår även hur shangis känner sig! Dock tycker jag att det är helt fel att hänga ut pia och rickard på detta sätt.

Ja, det var Pia/Rickard "erkände" att det var dom som var "det oseriösa företaget" (som var strongt) och inte shangis själv MEN hon var den bidragande faktorn till detta falska påstående! EN missnöjd kund och man är oseriös? Då finns det inga seriösa företag på denna jord? Var väldigt mycket påhopp där tycker jag! Och rätta mig om jag har fel men är inte det emot reglerna?

Detta forum är för info, tipps och ibland lite skitsnack enbart glädje enligt mig! Och alla som är här inne bör veta att man gör upp med säljaren själv eller går till admin! Sånt här blir man sååå j*vla trött på! Johnny och janne lägger ner tid och själ på denna sida men ändå så håller folk på såhär! DET ÄR NI SOM DÖDAR DETTA FORUM!!!!

Peace and love!
    Det finns inga problem! Bara lösningar!

Superräka MrDooZeRs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Län
    Västmanland

Mina räkor

Körsbärsräkor, White pearl, Tigerräkor och Chrystal Red

Mina snäckor

Äppelsnäckor i färgerna: Brun,Gul, Rosa, Lila, Blå, Jade och Vit

Väldigt bra skrivet Daniel!
    Jag själv var borta denna helgen och upptäckte vad som hade hänt när jag kom hem.
    Det är som många har skrivit också att misstag kan ske och
    det är mänskligt men det går alltid att lösa om båda parter är villiga att göra det och det var ju
    uppenbarligen rickard beredd att göra så förstår inte riktigt varför det blev sån enorm sak av detta!
    Skulle vi alla bete oss likadant så fort vi inte var nöjda med nått så skulle det bara vara otrevligt.

Men som sagt, Tycker vi alla rycker upp oss och tar vara på detta underbara forum istället och har trevligt!

Ha en fortsatt trevlig vecka allihopa!
    Äppelsnäckor + Räkor!
    Totalt hopplöst, Vill bara ha mer o mer! Men kul är det =)

10. Like AromaJohanna gillade inlägget.
    Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Jag håller fullkommligt med er andra här ovan, jag har ju också handlat av Rickard och Pia flera gånger och är jättenöjd som kund hos dem, dessa 2 människor är helt otroligt bra att ha och göra med och blir något fel så fixar de det direkt så att kunden är nöjd, de kan bara inte bli bättre!!!!!
    Tack Rickard och Pia för att ni finns!!!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Räka Bernkerts avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    gävleborg

Mina räkor

Atya Gabonensis
    Körsbärsräkor
    Tigerräkor
    Whitepearl

Mina snäckor

Posthorn

TILL Admin

Hej har nu läst allt detta om denna disput så stäng eller lås dessa trådar så vi kan gå vidare... alla ni som skriver lägger bara mer ved på elden...

Detta är ju löst....

Lås trådarna så kan vi fortsätta prata om härliga snäckor samt räkor som finns i världen
    .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .......

Mvh MIcke

13. Thanks AromaJohanna tackade för inlägget.
    Superräka Shangalias avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Län
    Jämtland
    Blogginlägg
    2

[QUOTE=Daniel_89;33538]Herregud! Vad är det som händer med forumet?! Jag har handlat av Pia och Rickard och har absolut inget negativt och säga och kommer garanterat handla av dom igen.

Men jag förstår även hur shangis känner sig! Dock tycker jag att det är helt fel att hänga ut pia och rickard på detta sätt.

Ja, det var Pia/Rickard "erkände" att det var dom som var "det oseriösa företaget" (som var strongt) och inte shangis själv MEN hon var den bidragande faktorn till detta falska påstående! EN missnöjd kund och man är oseriös? Då finns det inga seriösa företag på denna jord? Var väldigt mycket påhopp där tycker jag! Och rätta mig om jag har fel men är inte det emot reglerna?

Detta forum är för info, tipps och ibland lite skitsnack enbart glädje enligt mig! Och alla som är här inne bör veta att man gör upp med säljaren själv eller går till admin! Sånt här blir man sååå j*vla trött på! Johnny och janne lägger ner tid och själ på denna sida men ändå så håller folk på såhär! DET ÄR NI SOM DÖDAR DETTA FORUM!!!!

Eftersom du nu snackar om mig personligen så måste jag juh för göra en inflik i detta

Falska påstående?!!
    Vaf f*n snackar du om?
    Det var ren LÖGN att påstå att det var transport skador på skalen!! När det var SYNLIGA erodering skador!
    Jag hade mailat han ang detta
    Men inte fått någe svar
    Jag mailade med han i flera dagar innan jag ens tänkte tanken på att lägga en tråd här
    Sen när dom trillade av pinnen blev jag ännu mer förbannad
    Plus att han ställer mig utanför marknaden
    Jag skrev ALDRIG ut deras namn utav respekt,
    Så du anser alltså att jag inte har rätt att ventiler mig när saker och ting inte går rätt till?

Jag är fullt medveten om att det finns hur MÅNGA nöjda kunder som helst på detta forum,
    Tråkigt att jag inte fick ta del av det!!
    Jag älskar detta forum upp över öronen
    Om denna disskusion ska fortsätta så borde juh den gamla tråden öppnas igen!!
    I stället för att en ny ska startas
    "People only see what they are prepared to see"

Denna tråd startades inte för att ta upp en disk.. Denna tråd startade jag för att jag ville att folk ska se sanningen om dessa underbara människor och inte tro att dom är oserisöa och ohederliga som man kan tro av att läsa det du skriver..

Man är aldrig trevligt bemötande mot någon som inte är det mot en ... och vad jag får för uppfattning om dig så är du inte direkt trevligt bemötande.. och då kan man inte kräva tillbaka att en människa ska va det..

Du gör liksom en höna av en fjäder... Att dom trillar av pinnen har inte med försäljaren att göra över huvud taget... Lite erorderingar i skalen orsakar inte det...

Så Ja admin efter som att denna tråden nu också spårade ut pga onödigt inlägg så lås den gärna!

Jag tycker Ovanskrivare är skyldig försäljaren en ursäkt faktiskt. och inte tvärtom.
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Har låst tråden nu då det INTE ska bli paj kastning från olika håll.

Richard och Shangalia har löst deras konflikt med en återbetalning
    Majki mfl har fått fram sina goda åsikter om Richard

I fortsättningen så tas dispyter mellan medlemmar först med oss i admin så vi kan vara med och medla fram en bra lösning.
    //Amandha
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

17. Thanks AromaJohanna tackade för inlägget.
Stängt ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg