Resultat 1 till 10 av 10

mne: Trdls blixt till Nikon D3100.

Trdls blixt till Nikon D3100.

Hej,
    Jag undrar vad jag behver fr att fota med en blixt (SB-600/700?)som inte sitter direkt p kameran. Det finns en uppsj av prylar p ntet men jag hittar inte en lsning som funkar med en Nikon D3100. I manualen str det inte mycket om mnet.
    Tacksam fr all hjlp.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Om inte blixten ska st vldigt lngt bort s kanske en sync-kabel fungera fr dina ndaml ?

Mvh Johan

Jag fick detta svar frn Nikon:

"Fr att kunna anvnda dina blixtar trdlst utan att ha dom kopplade p kameran behver du anvnda dig av Nikons SU-800: http://www.nikonstore.se/Product/Pro...s.aspx?p=10902

Alternativt kan du anvnda dig av en mindre blixt som "master" som du stter p kameran och nr den blixten lser ut slr dina externa blixtar ocks.
    Dessvrre kan man inte anvnda den inbyggda blixten till den.

Med vnliga hlsningar

Robin Jansson
    Nikon Europeiska Support"

3800kr fr SU-800 plus en blixt ~2000kr lter som en dyr lsning.
    Jag har ingen aning ifall Dealextreme produkten kommer funka. Det str dock ingen D3100 med under compatible nikons. Jag tycker om priset dock.
    Jag tnkte mig macro fotografering av rkor, s en kabel hade nog funkat. Ifall vi pratar flera tusen kr fr att f trdls kper jag hellre kabel. Vad skulle en sdan kabel kosta?

Administratr
    Reg.datum
    sep 2007
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    1 695

Mina rkor

Opae Ula

Denna? Finns skert billigare kabel.
    http://cgi.ebay.co.uk/PL-i-TTL-Flash...item3cb2ab9d14

r detta samma typ av kabel.. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30435 ? Fr USD200 kan jag ta chansen och se om den funkar

Rka
    Reg.datum
    sep 2010
    Ln
    stockholm
    Inlgg
    102

Mina rkor

Crystal black
    Crystal red
    krsbr
    Neocaridina sp. blue

Mina snckor

Bl posthorn

ah - jag blev lite rdd dr att du tnkte ge dig stad och kpa en kabel fr 200USD - men du hade skrivit fel

Ojd, sjlvklart menar jag USD20

Jag bestllde en kabel fr USD25 frn Dealextreme (max. lngd 3.6m). Hoppas den skeppas innan julklapps ssongen.

Tack fr alla finna tips. Jag terkommer nr jag har kabeln i handen... just det ja, jag mste skaffa mig en blixt ocks .

Hej Ribbit, I hijack your thread for a moment if you don't mind.

I have an EOS 400D and bought a Sigma EF-530 DG Super flash. The flash is supposed to work trdls, but I guess I am too stupid to figure out how. If anyone out there who can help ? I read the manual so many times but I just get more and more confused

Guldrka Sultanens avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    749

Mina rkor

CR SS
    White Pearl
    Rili

Iom. att du redan lst ditt problem s kan jag flika in med en kommentar om att en trdls blixt r det absolut bsta du kan skaffa dig vid rkmacrofotografering, drefter kommer macrolins men blixten gr enligt mig mer nytta

Taggar fr det hr mnet

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •