Vissa av er har ju läst om mina dråpliga fadäser gällande min första kokong från mina äppelsnäckor..
Nu var det nog så att gud kompenserade mig med ett överflöd av kokonger istället, och jag TROR att det verkar gå vägen också..
En av kokongerna är lite fnasig på sidorna, precis som att dom har käkat sig ur kokongerna...
Men med mitt tidigare handhavande att döma, så kanske det e jag som har mosat dom i transporten också..
Ni som verkligen brinner för det här.. kan ni hjälpa mig o se om det är äppelbebisar, eller har jag fått nåt annat skräp..
Det BORDE inte vara nåt annat, då jag har startat det här karet enbart för kokongernas skull..
Mvh Johan
Ja, jag har ju inga äpplen men mina physa ser ut precis sådär. Hur ser de ut ifrån andra hållet?
Vilka fina Physor du odlar, kallas skräpsnäcka men om man studerar dem noga så är de faktiskt rätt fina dom med!!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Ja det är en ren odlad physa.. har du en i den storleken så kan jag garantera dig till 100% att du har ägg över allt.. som du inte ser.. så du kommer ha fullt av dessa snäckor inom snar framtid.
Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!
Du hade juh dina aningar om att det var en psysa
Så nu är det konstaterat,då har jag också lärt mäj någe
Men håller tummarna för att dina bobbonger kläcks snart i alla fall och att du får ena riktigta päppel snäcklingar
*värme*
"People only see what they are prepared to see"
Då kanske ni kan förklara varför mina kokonger börjar se ut lite såhär då ? =)
Grattis dom börjar närma sej kläckning, så inom en väldigt snar framtid så har du ett gäng "riktiga" snäckor som du skrev, hmmmm........ vad är då Physorna för något!!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Men Johanvilka fina bebbar du fick men kanske lite fel sort bara
,hihi, men inte blir lessen i ögat nu dina kokonger ska snart kläckas på riktigt o då får du tillsammans me ice bli vår nästa päppelpappis
![]()
*Skönheten sitter i betraktarens ögon*
//mvh Anki//
Jag har ungefär samma upplevelse då jag tycker malaysiska sandsnäckor förökar sig mer/lättare än physa. Men de flesta säger ju att physa tokförökar sig så det kanske bara är här hos mig.![]()
Eller så är det de malaysiska sandsnäckorna som hindrar physorna från att explodera i antal. De kanske äter deras rom eller något.
Alltså.. physa-problem har jag ju haft ett par tusen gånger innan, så det e ju inget nytt för mig..
Det e bara det att jag har startat det här karet enbart för äpplenas skull, har inga växter i karet heller..
Den enda lösningen kan vara att det har legat någonting dolt i den sanden som jag har haft i, som sedan har lyckats kläckas i det här karet...
Men dom får väl vara där tillfälligt tills äpplena kläcks, så kan jag flytta över äpplena till ett annat kar sedan..
Mvh Johan
Då kan du ju lägga Helenor där istället sen och odla på dem istället.
Så gjorde jag med ett litet kar jag hade fått skräpsnäckor i.
Fast jag vet inte om jag har fått några ungar från mina Helenor ännu men tydligen hade jag physa där då eftersom jag har sett små snäckor där som ser ut som de på bilderna...
Bokmärken