jag undrar om min lilla elefantbäbis Tihi är en pojke kan det inte bli inavel då? Vet inte vilket kön den är men om det är en pojke menar jag.
När blir de könsmogna och måste jag ta isär dem så att de inte kan para sig och hur vet jag vad som är vad?
Kan man ha olika elefanter ihop eller korsar de sig då?
Hur gammla kan dessa bli?
Dom korsar sig alla tylomelania och det vanligaste hos mig är att barnen ser ut som mamman.. Annars blir mina "korsningar" Bruna / svarta..
Inavel i snäckor har jag aldrig varit med om.. tror faktiskt inte det existerar om jag ska va ärlig..
Jag får ju nästintill bara trillingar varje gång någon av mina får barn så jag har ju många som är släktmärker inte någon inavels skada .
Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!
Där emot tycker jag inte att man ska blanda dem för då förstör man ju de olika sorterna av dessa vackra snäckor genom att dom kan para sej med varandra och hur säljer man dessa korsningar, dom går ju inte att vare sej namnge eller skriva en färg på.
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Nej självklart blandar man inte snäckor man säljer. jag har yellow.. perfecta och 2 andra sorter tillsammans och dom har blandat dig som attanmen jag skulle aldrig få för mig att sälja någon.. dessa går alla i mitt malawi kar och kommer fortsätta gå där tills dom somnat in
![]()
Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!
jag betalade 149 kr för min är det ett normalpris? (fast jag fick ju två
Har verkligen ingen susning vad som är normalt men jag tror min djuraffär har bra priser och är nyfiken![]()
Dessa snäckor är ju relativt nya på marknaden, är ni helt säkra på att de blandar sig?
Jag har tre sorter i samma kar, och det syns inte på snäcklingarna att de skulle vara halvblod utan mer att de är olika även i själva formen på skalet med, precis som föräldrarna.
Jag betalade endast 29 kr för min tylomelania snäckor
Så kanske lite väl dyrt,men det mesta i djurväg är dyrare på djuraffärer,än om man köper privat
"People only see what they are prepared to see"
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Snäckor:
Räkor:
Fiskar:
Snäckor:
nån som har nå bilder så att man vet vad som e vaD?!..
(samla all kunskap på ett ställe menar jag.. =)
jag har en som är gul med brunt mönster på och henne betalade jag 149 kr för men hon fick en bäbis sedan när hon kom hem till mig
Ja Caena jag hade också velat ha det så som med räkorna fast med snäckor
Kan ju hoppas att någon känner sig manad![]()
Här är en bra länk: http://www.allesumdieschneck.de/html/tylomelania.html
åhh tack så mycketdå är det en tylomelania towutensis jag har =)
Bokmärken