+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 29

Ämne: Samköp Kompletta ZOLUX Nanolife 30 liters kuber

Samköp Kompletta ZOLUX Nanolife 30 liters kuber

Halloj Redbee!
    Vi på Aquantastic tänker genomföra ett samköp gällande Zolux Nanolife 30 liters kuber för att få ner priset!
    Målet är minst 10st och priset ligger just nu på 495kr/st.
    zolux nanolife 30.jpg
    Kuberna är sprillans nya och levereras med följande:
    - 11w lågenergi belysning
    - 400L/h filter
    - Täckglas
    - Okrossbar doppvärmare på 20w

Måtten på kuben är: 290x290x350 mm

Avhämtning i Örebro. Dessa kan även skickas med Schenker, väl uppmärkta med "AKTAS" och "GLAS" etiketter men vi lämnar inga garantier. Fraktpriset hamnar på: 120kr per styck.

Deadline för detta är satt till den 15/12 2010 och leveranser börjar på Torsdagen den 16/12.

Skicka gärna ett PM med ditt intresse!
    Senast redigerad av Dragge den 2010-12-13 klockan 14:02. Anledning: Bättre pris :)

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Can the doppvärmare be regulated to a precise temperatur ?

Citat Ursprungligen postat av JenL Visa inlägg
    Can the doppvärmare be regulated to a precise temperatur ?
    No information about that is availble. I will contact the supplier and check. Let me get back to you about that.

kitet ser exakt likadant ut som aquaels så jag tror faktiskt du får räkna med att det är samma som i shrimpseten att man man får köpa en lös termostat och koppla på doppvärmaren.
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

Citat Ursprungligen postat av Majki01 Visa inlägg
    kitet ser exakt likadant ut som aquaels så jag tror faktiskt du får räkna med att det är samma som i shrimpseten att man man får köpa en lös termostat och koppla på doppvärmaren.
    Kiten är väldigt lika, det stämmer. Så jag gissar också på att värmaren har ett fast värde men vet mer när leverantören återkommer med svar. Små värmare till bra priser finns också på marknaden, Elite har ett gäng samt Eheims minsta.

Räkyngel
    Reg.datum
    Nov 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Crystal red, Crystal black

De mindre modellerna har fast värde på värmare. Startade själv ett 20 liters för 2 veckor sen. Vet dock inte hur mycket den värmer för att den inte används.

Måste säga att det är väldigt fina akvarium. Bra för räkor då filtret redan är räksäkert då det bara är en filtermatta på insuget plus att det går att strypa vattenflödet riktigt bra om man tycker det är för strömt.
    // Joakim
    112 liter - L-46, Corydoras habrosus | 25 liter - CR och CB

Guldräka noobs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Län
    Skaraborg

Mina räkor

Crystal Red S-SS,Golden, Körsbär->Sakura, Bluepearl, Grön räka, Tiger, Sunkissed orange sakura, Rilli

Mina snäckor

Gulaäpplen, Anetome Helena, Röda, Blå och Rosa Posthorn

Mina krabbor

Macrocheira kaempferi
    Kan vara sugen om det blir aktuellt kanske till och med 2 st

Guldräka noobs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Län
    Skaraborg

Mina räkor

Crystal Red S-SS,Golden, Körsbär->Sakura, Bluepearl, Grön räka, Tiger, Sunkissed orange sakura, Rilli

Mina snäckor

Mina krabbor

Macrocheira kaempferi
    Citat Ursprungligen postat av noob Visa inlägg
    Kan vara sugen om det blir aktuellt kanske till och med 2 st
    föresten täckglas??? har två små pilliga barn en hungrig katt och tre livsfarliga kamphundar

Halloj!
    Täckglas medföljer självklart!

Vi får se hur det går men målet verkar som det kan bli uppnått iallafall!

Mvh/Mackan

Guldräka noobs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Län
    Skaraborg

Mina räkor

Mina snäckor

Mina krabbor

Macrocheira kaempferi
    förlåt men det är ett hett ämne man vill ju inte "trasha" för någon. Jag skall iaf handla gör det du med kom o köp!!!!

Citat Ursprungligen postat av Exelon Visa inlägg
    Ang zoolux så är det i princip samma grejer som aquael, lika så akvalux. Vill minnas att karen är aquael och sen så gör dom andra företagen möbler och ljusramper med lite annan design men just det där kitet såg väldigt lika ut. Men tyckte det var lite överpris för jag fick lös ett 30l nanokar för 500 hos min lokala zoobutik och han är inte billig, så det borde ju gå att få billiga aquael kit för lägre pris än Zolux.
    Om du kommit över ett Aquael 30L nano för 500kr så har du fått rabatt, en riklig rabatt Normalpriset för dessa kar är runt 700kr.

Mvh/Marcus

Guldräka Exelons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Dalarna

Mina räkor

Amano
    Crystal red
    Crystal Black
    C.Babaulti ssp Green
    C.Babaulti Rainbow
    Macrobrachium assamense

Red Cherry

Ja då måste han ha gått back åp mitt inköp Trodde faktiskt att Aquael var fortfarande ett budget märke i jämnförelse med Zoolux och akvalux då dom har mycket snyggare möbler och lite mer udda kar och design. Men har då totalt fel. Kul att jag kunnat blåsa han på pengar för en gångskull.
    Brukar beställa fiskar då får jag det för inköpspriset men utan garantier och dom måste hämtas direkt när dom kommer till butiken.
    Då tar jag tillbaka min påstående att det var dyrt för ett Zolux.

Citat Ursprungligen postat av Exelon Visa inlägg
    Ja då måste han ha gått back åp mitt inköp Trodde faktiskt att Aquael var fortfarande ett budget märke i jämnförelse med Zoolux och akvalux då dom har mycket snyggare möbler och lite mer udda kar och design. Men har då totalt fel. Kul att jag kunnat blåsa han på pengar för en gångskull.
    Brukar beställa fiskar då får jag det för inköpspriset men utan garantier och dom måste hämtas direkt när dom kommer till butiken.
    Då tar jag tillbaka min påstående att det var dyrt för ett Zolux.
    Japp, han var nog lite snäll där Kommer att köpa loss två Zolux själv för att starta lite nya kar. Men startar inte upp fören efter min och sambons flytt samt efter att nya butikslokalen är redo

Köpte mina Zolux hos Kent i Nol. Han tog 395 för 20l och nånting under 500 för 30l. Är riktigt nöjd förutom just det med värmaren, fanns det något man kunde köpa till som gjorde den ställbar?

Citat Ursprungligen postat av EricH Visa inlägg
    Köpte mina Zolux hos Kent i Nol. Han tog 395 för 20l och nånting under 500 för 30l. Är riktigt nöjd förutom just det med värmaren, fanns det något man kunde köpa till som gjorde den ställbar?
    Finns termostater till dom. som man kopplar in i eluttaget sen sladden från doppvärmaren kopplar man in i eluttaget som finns i termostaten så har termostaten en liten kännare i vattnet som styr värmen som du ställer in på termostaten.
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg