+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Cthulhu!

Ny medlem Therese3zs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Län
    Dalarna

Mina räkor

Vill ha Crystal-Red

Cthulhu!

Jag ska inreda ett litet räkakvarium på ca 37 liter och för att få min make lite extra exalterad över detta nytillskott i familjen så vill jag göra en liten "figur"/dekoration att ha bland växter, pinnar och stenar på bottnen.

Han är barnsligt förtjust i "Cthulhu" (http://www.google.se/images?hl=sv&ex...iw=1280&bih=84) och det är en liten minivariant (max 7-8 cm hög?) av denne som jag vill göra.

Min fråga lyder; finns det någon som har något förslag på vilket material man kan använda?
    Jag har funderat på tex Cernitlera men vet dels inte hur det fungerar att ha i vatten, men framför allt vet jag inte om det kanske kan vara skadligt för räkorna på något vis? (Typ att det kanske släpper ifrån sig skadliga kemikalier när det är i vatten?)
    Mindre tjusig lösning kanske skulle vara att limma ihop stenar, men återigen; kan limmet vara skadligt?

Tips och ideér mottages tacksamt!

/ Therese!

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räka squamatas avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Cherrys, Amano

Mina snäckor

Gula äpplen, posthorn, MASSOR med malaysiska

Epotex

Vet det fanns nåt som hette reef construct för nårra år sen. 2 komponents, 2 degklumpar som knådades ihop.
    Gick o limma med under vatten tom.

Epotex akvarielack kan man måla det mesta med hur tjockt som helst och det blir stenhårt.
    Sålänge du inte får ut cement eller nåt annat giftigt i kontakt med vattnet.

Om du inte kan göra den i lera o bränna. Kan ju bli fint algbeklädd sen

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg