+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: mäsk system i räkburk

mäsk system i räkburk

hej här kommer lite bilder på mitt 20l räkkar som jag kör med mäsk.
    har haft att igång några veckor nu med mäsk systemet å de börja verkligen bli skillnad på växterna.
    kom gärna med lite tipps.
    pumpen är original som sitter bakom btn modulen å hela utrymmet bakom är med blå filtermassa å borrade lite hål i btnmodulen så har jag bra med filtervolym på denna lilla burk
    som nu ser på bilderna med mäsken så går de ut genom en syresten under min pump som sen slår sönder bubblorna mer.
    göder med pmdd och ec
    ska köpa mer invånare i de. fick några dåliga av en akvariebutik som dött för mig men ska försöka hitta bra här

PC123557.jpgPC123544.jpgPC123551.jpgPC123547.jpg3.JPG4.JPGPC123548.jpgPC123552.jpgPC123553.jpg
    Bifogade bilder

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Superräka d.akvariefantasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Län
    Veberöd

Mina räkor

körsbär , wp , CR , Sowwhite

Mina snäckor

äppelsnäckor : gula,blåa ,gröna,rosa
    posthorn : bruna leopard
    övriga : physor , odlar för kulmat

Medaljer

kör en liten 20 liters petbox själv som jag experimenterar i för tillfället och jag kör med en enkel 5liters dunk med mäsk till den och det funkar kanon. . MASSOR med alger så jag får väl snart stoppa i lite körsbär i den

jag kör det inte s avancerat . jag har bara stoppat in en bit ciggarettfilter i slangen och stoppat slangen framför utblåset på pumpen så bubblorna följer med strömmen runt i burken. . . funkar bra
    -------------------------------------------
    Disclaimer :
    Denna text bör ses som en personlig reflektion och inte en vedertagen sanning.
    Min erfarenhet, min upplevelse , mitt akvarium.

-------------------------------------------
    Driver Akvariefantast.se med en polare !

ja visst funkar de bra. eller ja de tror jag men tar int ec bort alger en del

funderar på att byta ut fejkt roten mot en riktigt någon som har å sälja eller några förslag på vad jag ska ha för rot fundera på att klä den i mossa med samma sak där några förslag på vilken?

köpte en mossboll igår till mina räkor nån som vet om man kan typ öppna upp den å klä roten med den?

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg