+ Svara på ämne
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Too much snow = Bad for travelling

Too much snow = Bad for travelling

We got 57 cm of fresh snow the newspaper says. The damn snow is everywhere in Europe. I don't mind snow that much but I am supposed to fly to Germany tomorrow via Amsterdam. With me I have 3 pieces of luggage, a bilbarnstol, a 5 year old and a 3 year old and 3x handluggage.

I am supposed to fly at 17.15 tomorrow. Todays flight left Linköping at 19.30. The flight to Amsterdam takes about 2 hours. My connecting flight to Frankfurt goes at 20.10. That is IF the flight goes at all (they keep cancellig the Frankfurt flights).

I think it is understandable that I am feeling slightly panicky right now. If this happens tomorrow I am stuck in Amsterdam. With two small kids. The 3 year old has a mjölkprotein- och äggallergi. It is difficult to find "safe" food for him in Restaurants. And on the 23rd is the 5 year olds birthday.

This sucks. Wish me luck.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Åh stackare.
    Försök googla lite resturanger så du är lite förberedd om något händer. Om det skulle krisa så får du hitta massor av god frukt o låta dom mumsa på det.
    Håller mina tummar för att allt går bra så ni får fira födelsedag och jul nere hos släkten i Tyskland
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Guldräka AromaJohannas avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Västra götaland

Mina räkor

filterräka Mountain rock (Atyopsis moluccensis)

Mina snäckor

Gul, rosa, lila och vit äppelsnäcka (Pomacea bridgesii), Anetome Helena, Nerite; Zebra, Zebra horn, Red onion.

Citat Ursprungligen postat av JenL Visa inlägg
    We got 57 cm of fresh snow the newspaper says. The damn snow is everywhere in Europe. I don't mind snow that much but I am supposed to fly to Germany tomorrow via Amsterdam. With me I have 3 pieces of luggage, a bilbarnstol, a 5 year old and a 3 year old and 3x handluggage.

I am supposed to fly at 17.15 tomorrow. Todays flight left Linköping at 19.30. The flight to Amsterdam takes about 2 hours. My connecting flight to Frankfurt goes at 20.10. That is IF the flight goes at all (they keep cancellig the Frankfurt flights).

I think it is understandable that I am feeling slightly panicky right now. If this happens tomorrow I am stuck in Amsterdam. With two small kids. The 3 year old has a mjölkprotein- och äggallergi. It is difficult to find "safe" food for him in Restaurants. And on the 23rd is the 5 year olds birthday.

This sucks. Wish me luck.
    Åh...Wow...Snacka om utmaning...
    Jag skulle då INTE våga göra det!!
    Läste om de tusentals desperata svenska resenärerna som var strandsatta i Europa, t ex på Heathrow flygplats och inte visste när de skulle ta sig vidare...
    En sak som verkade vara viktig om det ska gå så bra som möjligt var att man har samma flygbolag hela vägen för då kan flygbolaget själva boka om dina biljetter om det blir nödvändigt t ex pga ett extremt flyg som sabbar för dig så att du missar nästa flyg...
    Har du gått genom en resebyrå och ska åka med mer än ett flygbolag kan det bli problematiskt värre... Enligt vad jag läste iaf...
    Hoppas att det går bra för er men se till att göra allt du kan för att det ska gå så bra som möjligt om det uppstår problem under resan om du tvingas vänta hemskt länge eller så, ta med dig småsaker du kan ge barnen att äta, leksaker och böcker de kan underhållas med om det blir mycket dödtid...
    Jag skulle då inte våga ut och resa nu varken med tåg eller flyg...
    Vissa flygplatser verkar också vara mer drabbade av problemen än andra, vet inte om det beror på att de har bättre beredskap eller mindre belastning eller vad...

Räkoholist
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Värmland

Mina räkor

CR S-SSSS
    Cherry
    Raibow
    Amano

Mina snäckor

Physa
    Kanelbullar
    Malajer
    Posthorn
    Lila Äpplen

Kanske lika bara att stanna hemma och fira jul i sverige! (jag vet att jag är pessimist men jag är född sånn)

Guldräka Exelons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Dalarna

Mina räkor

Amano
    Crystal red
    Crystal Black
    C.Babaulti ssp Green
    C.Babaulti Rainbow
    Macrobrachium assamense

Red Cherry

Går inget direkt flyg till Tyskland? Måste väl finnas något flyg. Annars får du ta flyg till Danmark och ta tåget eller färja till Tyskland.

Räkoholist askungens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Amano
    Cb
    Cr
    Röda körsbär
    Gula körsbär

Mina snäckor

Äppelsnäckor:
    vita, jade(guld)
    blå, rosa,lila,
    olive (gröna)
    gula
    Zebrasnäckor
    Elefantsnäckor
    rosa,blå,röda,guld,bruna,oranga o leopardfärgade postisar
    red onion snail
    malaysiska sandsnäckor

wow, ja e verkligen imponerad av dig att du ens vågar försöka, strongt gjort verkligen, o ja önskar dig såklart lycka till o hoppas allt flyter på bra för er allihopa
    *Skönheten sitter i betraktarens ögon*

//mvh Anki//

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

ja det där lät ju lagom roligt good luck
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

I am back

The plane to Amsterdam was almost on time, then the plane to Frankfurt had to wait 1 hour before it could lift off. I had 4 suitcases, none arrived with me. The first two I got on the 24th, and the last 2 on the 28th There were 25.000 stranded suitcases in Franfurt Airport.

The returnflight went well though and I had a nice time in Germany (no new räkor this time though). All my räkor survived my absence :-)

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Åh vad skönt att höra att ni kom fram. Har tänkt på er hela jul helgen
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Välkommen tillbaka
    Vad har du köpt med dig ?

No räkor or snäckor this time, since I was afraid the luggage would get stuck again. But since I am driving to Germany end of the month, I will bring back some then :-) But I bought a few other things of course..

My christmas present to myself: A new Reiser Blockfilter. Filters out all Chlorine, Copper, etc.
    Namn:  filterblock.jpg
Visningar: 6
Storlek:  2.1 KB

And I also have now the following for sale:

AT Atyidae-Vital. Specialty food for filterräkor.
    Bio-Mark Specialty food for filterräkor.
    Bio-Mark Specialty food for Tylomelanias.
    Banana leaves.

Guldräka AromaJohannas avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Västra götaland

Mina räkor

filterräka Mountain rock (Atyopsis moluccensis)

Mina snäckor

Gul, rosa, lila och vit äppelsnäcka (Pomacea bridgesii), Anetome Helena, Nerite; Zebra, Zebra horn, Red onion.

Så bra allt gick väl i alla fall!

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg