+ Svara p mne
Resultat 1 till 7 av 7

mne: Starta akvarium fr frsta gngen

Ny medlem Cthulhus avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    6

Starta akvarium fr frsta gngen

Hej rkentutiaster! Jag ska i veckan starta ett akvarium och tnkte kra p ett rkakvarium (varfr jag skt mig hit..). Jag har dock sklart lite frgor som jag tror det r lika bra att stlla, hoppas bara att det hr r rtt stlle. I vilket fall, vxter har jag okej koll p, och jag tnkte ha crystal red-rkor i karet. Huvudfrgan r om det finns ngot slags fisk som trivs ihop med dem i ett ganska litet kar (vi snackar typ 40 liter)? Helst som inte ser deras rklingar som kalas ocks.. vidare, ngon mal tnkte jag ocks ha, ngot tips?

Tnkte kolla i lite butiker efter rkor ocks, finns det ngon bra i stockholm? Kollat under butikssektionen men dr verkar det mest finnas tips om internetbutiker.

terigen, sorry om den ligger fel, ny p forumet.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Guldrka noobs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ln
    Skaraborg
    Inlgg
    723

Mina rkor

Crystal Red S-SS,Golden, Krsbr->Sakura, Bluepearl, Grn rka, Tiger, Sunkissed orange sakura, Rilli

Mina snckor

Gulapplen, Anetome Helena, Rda, Bl och Rosa Posthorn

Mina krabbor

Macrocheira kaempferi
    Boraras brigittae e en fin liten rackare som verkar funka med rkor, och jag skulle inte kpa rkor i butik det finns mnga uppfdae i stockholm hr p forumet, (synda bara att jag bor s lngt bort)

Och s finns det denna fisken man kan ha med rkorna... Galaxy Rasbora
    Galaxy_Rasbora.jpg

Guldrka noobs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ln
    Skaraborg
    Inlgg
    723

Mina rkor

Crystal Red S-SS,Golden, Krsbr->Sakura, Bluepearl, Grn rka, Tiger, Sunkissed orange sakura, Rilli

Mina snckor

Mina krabbor

Macrocheira kaempferi
    Citat Ursprungligen postat av Frank Visa inlgg
    Frank har du oto malar i dina rk kar isf har du lyckats f dom att leka ?

Ny medlem Cthulhus avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    6

Tack s jttemycket fr svaren! Rkor har jag kollat lite uppfdarannonser fr, s dem kper jag nog helt enkelt s, blir vl bra mycket billigare! Men jag tycker mycket bra om att kolla vxter och s i butik, skulle grna kolla fiskar ocks! Har dock inte lyckats hitta ngra tips, utan mest listningar, och det skulle vara sknt om ngon kunde tipsa om bra butiker i Stockholm. Annars fr man helt enkelt ta det den hrda vgen och leta omkring i de akvariebutiker som finns :-)

Guldrka noobs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ln
    Skaraborg
    Inlgg
    723

Mina rkor

Mina snckor

Mina krabbor

Macrocheira kaempferi
    det r alltid kul att kolla i akvariebutiker s det skall vl inte vara ngra problem att ta den "hrda" vgen

+ Svara p mne

Taggar fr det hr mnet

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg