+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: hjälp

Räka Carina_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Västra Götaland

hjälp

Hur förökar sig elefantsnäckor?
    jag trodde man var tvungen att ha en hona och en hane, men så kan det inte vara för nu har jag fyra bäbisar och det börjar bli ett ex antal för många snäckor nu tror jag i alla fall :confused:

För nu har jag två äpplen och fem elefanter och en posthorn och lennart min kampfisk som nu mera är snäll fast dessa bor i bara 30 liter.

föresten hittar inte sidan ni visade där det finns info om elefanterna någon som kan web adressen dit har slarvat bort det bland alla trådar
    Senast redigerad av Carina_ den 2011-01-03 klockan 20:21.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Superräka ansjos avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Län
    Halland

Mina räkor

Orange sakura
    Sakura red
    Yellow sakura
    Rili röd
    Rili orange
    Kardinalräkor

Mina snäckor

3 sorters Tylomelania
    Faunus ater
    Anentome helena
    Posthornssnäckor

1 Antingen så har honan blivit befruktad hos förgående ägare. "djuraffären" eller vad som helst.. Jag har fått trillingar x antal gånger..
    2 Du har fått in sandsnäckor som är lika stora som tylomelania bebisar och av den sorten med samma utseende på skalet som din tylomelania så man tror det är samma snäcka..

Får du fler än 4 bebisar av din "tylomelania" nu så är det inte en tylomelania du har eller så blir du den första på jorden som får så många "bebisar" av en parning.
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

Räka Carina_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Västra Götaland

Hum ja hon var med en hane i affären men jag trode att hon bara hade fått en men nu är de ju fyra st jag hoppas verkligen att det stannar där då jag inte har plats för flera hum trodde inte de kunde få fyrlingar men det verkar hon ju ha för alla bäbisarna ser lika dana ut som hon bara i lite olika storlekar. fast alla kanske inte kommer exakt samtidigt det kanske tar några veckor emellan varje?

Men de måste varit bra på att gömma sig eller så har jag inte fattat att de varit olika jag menar om alla fyra kom på en o samma gång.
    Kan man ha dem med räkor eller skitar de ner för mycket?
    När kan man sälja dem?
    Hur ser man könen på dem?

Tack ansjo den sidan är det jag letat efter

Jag vet inte. men jag tror inte det är möjligt att könsbestämma dom faktiskt..

Jo då dom kan som dom flesta "vattenlevande djuren" förvara "spermie" och få fler än 1 kull per parning!
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg