+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kilfläcksrasbora med räkor?

Kilfläcksrasbora med räkor?

Då mitt "stora"(120l) kar verkar ha fått någon rejäl obalans i vattnet och fiskarna dör på löpande band( har gjort tester men inget syns på dem) så tänkte jag försöka rädda de fiskar som finns kvar genom att flytta dem till mitt 54 l räk kar som jag vet fungerar som det ska. Det är 5 st rasboror kvar av 10 + några små platy yngel. Min fråga är hurdana just kilfläcksrasbororna är mot de mindre räkorna. Har några småttingar som kanske 0,5 mm och uppåt, tror ni de kommer käka upp dem eller fungerar det utan problem?

Tacksam för svar

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

får de plats i munnen, så kan de bli fiskmat... beror ju på lite hur det ser ut i karet med gömställen med och på hur mycke mat fiskarna får...
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

Efter att ha studerat karet en stund så tror jag nog att småttingarna är såpass bra på att gömma sig under stenar och rötter så de håller sig undan rasbororna. Tack för svar

Kilfläckssrasporor är ena glupska jäklar, de står bara och glor hela dagarna men jäklar om jag släpper ner nått så är de som pirayor på vad det än nu kan vara. I början innan jag visste bättre så köpte jag några räkor och släppte i bland dem och de var på dem på en gång. Tror dock att räkorna var för stora för dem men de kan ju bli skadade om inte annat.

Jag skulle inte släppa ner dem bland räkor, om jag var rädd om räkorna. Fisk och räkor går generellt inte bra ihop (ur räkornas synvinkel då)

Det har gått alldeles utmärkt Inga räkor uppätna, rasbororna ignorerar dem totalt. Vilket väl är tur, låter som att de kan vara hungriga små j*vlar Kanske är det för att de går med ett gäng platy yngel som är mycket roligare att jaga fastän de aldrig lyckats fånga dem..

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg