+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: En chans på miljonen, eller?

En chans på miljonen, eller?

Kanske inte men hur som haver så tog jag ett break igår och satte mig framför Fluval Edge-karet. Däri finns Körsbär och CR, körsbärsyngel har dykt upp men CR har jag sett några haft rom som de sedan gjort sig av med. Sista tiden har dock några haft kvar rom ett bra tag.

Döm om min förvåning när jag tycker mig ganska säkert se en CR-baby, men vad f-n håller den på med tänkte jag för den buktade sig o hade sig. "poff" sa det så ömsade den skal, efter några sprätt hit och dit lossnade ett pytteskal och då syntes det helt klart att det var en CR. . Alltså min allra första CR-räkling behagar dessutom ömsa skal mitt framför näsan på mig och att se detta är väl inte helt vanligt vad jag har förstått?

Efter ett tag till så hade jag sett ytterligare 3st CR-räklingar. Återstår förståss att de överlever också men hoppas kan man alltid.

Tilläggas bör att jag bor i Östersund och vattnet har ju behandlats med PH-sänkning och ökning av klorhalten mm för att få bort Crypto-parasiten. Rekommendationen har tydligen varit att dubbla dosen vattenberedningsmedel men jag har inget alls, bara ett kolfilter ifrån Clasohlson. Funderar på att köpa ett till för att ha två i serie borde förbättra vattnet ytterligare.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Guldräka noobs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Län
    Skaraborg

Mina räkor

Crystal Red S-SS,Golden, Körsbär->Sakura, Bluepearl, Grön räka, Tiger, Sunkissed orange sakura, Rilli

Mina snäckor

Gulaäpplen, Anetome Helena, Röda, Blå och Rosa Posthorn

Mina krabbor

Macrocheira kaempferi
    grattis har du kollat denna tråd? http://www.redbee.se/showthread.php/...ight=kolfilter

finns ju även en fin film på forumet på en cherry som ömsar http://www.redbee.se/media.php?do=details&mid=24
    själv hittar jag bra skalen när dom e klara det verkar som mina bara ömsar på natten.

Citat Ursprungligen postat av noob Visa inlägg
    grattis har du kollat denna tråd? http://www.redbee.se/showthread.php/...ight=kolfilter

finns ju även en fin film på forumet på en cherry som ömsar http://www.redbee.se/media.php?do=details&mid=24
    själv hittar jag bra skalen när dom e klara det verkar som mina bara ömsar på natten.
    Japp jag har kollat den tråden, har också bara hittat skal på morgonen så att få se sin första CR-räkling dessutom ömsa skal känns som en vinst-lott

Guldräka noobs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Län
    Skaraborg

Mina räkor

Crystal Red S-SS,Golden, Körsbär->Sakura, Bluepearl, Grön räka, Tiger, Sunkissed orange sakura, Rilli

Mina snäckor

Gulaäpplen, Anetome Helena, Röda, Blå och Rosa Posthorn

Mina krabbor

Macrocheira kaempferi
    absolut jag får sätta mig med ettflak redbull och pannlampa till helgen

6. Like Bladet gillade inlägget.
    Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Grattis

Jag har med haft turen några gånger att få se skalömsning. Jag var dessutom typ 2 sekunder för sent att få det på film nu sist.
    Kolla efter när räkan börjar se intryckt ut i huvudet, då vet man att det är på gång. Precis som den kämpar för fullt och sen poff!
    There be shrimp!

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

Grattis
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg