+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Red Ruby anlegg?

Räkyngel
    Reg.datum
    Apr 2010

Mina räkor

Red Bee,Black Bee (S,S+ og SS)
    Rosa Snow-white, Wine Red Panda

Mina snäckor

Asiatisk jegersnegle

Medaljer

Red Ruby anlegg?

God dag!

Nå begynner endelig stammen og utvide seg og vi kan nå begynne med selektiv breeding..Men i det siste kullet ser vi flere "røde" yngel, noe vi synes litt rart da vi ikke har noen red bee, men kun black bee og snow white i akvariet. Kan en snow white få red bee hvis faren er 100% black bee?

Her er det ihvertfall et par bilder av racerene, hadde vært fint om dere kunne sett om yngelen har noe red ruby anlegg i seg
    SAM_0389.jpgyngel.JPG

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010

Räkyngel
    Reg.datum
    Apr 2010

Mina räkor

Mina snäckor

Asiatisk jegersnegle

Medaljer

Ps. Snow white`n (mamma) er en rosa snow white, og faren kan være en blackbee med 50 % red ruby/king kong anlegg fra Janne sine reker. Kan evt dette ha noe å si at faren har king kong/red ruby anlegg?:confused:

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av KennethKar Visa inlägg
    God dag!

Nå begynner endelig stammen og utvide seg og vi kan nå begynne med selektiv breeding..Men i det siste kullet ser vi flere "røde" yngel, noe vi synes litt rart da vi ikke har noen red bee, men kun black bee og snow white i akvariet. Kan en snow white få red bee hvis faren er 100% black bee?

Her er det ihvertfall et par bilder av racerene, hadde vært fint om dere kunne sett om yngelen har noe red ruby anlegg i seg
    Bifogad fil 4879Bifogad fil 4880
    En snowwhite kan få redbee yngel om den i tidigare generationer har redbee gener i sig. Jag har separerat mina snowwhite här hemma och jag får fortfarande både black bees och redbees bland ynglen, jag är nu uppe i 3dje generationen på dem. Det är svårt att se om dina yngel har några red ruby anlag i sig, det brukar bli vanliga yngel eller riktigt skarpa red ruby yngel när du lyckas.
    Hoppas mitt svar inte var för "luddigt", jag är inte helt 100 vad du menade när du skrev.
    There be shrimp!

Räkyngel
    Reg.datum
    Apr 2010

Mina räkor

Mina snäckor

Asiatisk jegersnegle

Medaljer

Hei hei!

Takk skal du ha Janne, da er det nok helt vanlige red bee