Fattar inte vad det är för fel i mitt kar :-( Jag har ett 30 liters med körsbärsräkor, blue tiger och några rasbora merah. Får rom emellanåt på körsbären men det blir inga räklingar. Har haft två honor precis sprängfulla med rom, gick 3-4 veckor, släppte rommen, har väntat 2 veckor nu och inte sett till en enda liten räkling. Vad händer??
Jag har aldrig fått räklingar i karet men trodde det berodde på att mina Endlers Guppy åt upp ynglen så jag tog bort Endlers och behöll bara mina Merah som har så små munnar så man får småsmula flingfodret för att de ska kunna äta. Kan inte tänka mig att de kan mumsa i sig en räkling?!
Mmm.....Hur ser ditt filter ut ? Räkling säkert ? Annars sätter jag en tia på fisken.....
Sitter precis i samma tankar, det kommer räklingar vilken dag som helst (man ser ögonen i romen) men jag är sjukt orolig över att mina brigittae skall käka upp räklingar. På filtret sitter en nylonstrumpa som jag stulit från sambon så filtret skall de nog överleva iaf.
Om man inte utger sig för att kunna något kan man inte heller bli skyldig när man har fel.
Både birgittae och merah snor räklingar om de får chansen så vill man ha max utdelning så är det ut med fisken som gäller.
MVH /// Frasse
Ja, jag håller med. Vad har du för filter? Flytta fisken och se om du får räklingar.
Filtret har jag knutit ihop nertill så det finns ingen öppning i det utan det är tätt.
Okej, ska flytta fiskarna till ett annat kar så länge och se vad som händer. Trodde inte de kunde ta räkor :-(
faaaan har ingen stans att göra av dem lite för dyra för att bli fiskmat
Om man inte utger sig för att kunna något kan man inte heller bli skyldig när man har fel.
I med massor med mossa så att fiskarna inte kan ta dom!
Ja, det kan ju vara ett alternativ förstås.... har inte så mycket mossa i karet längre. Tyckte den blev så ful efter ett tag. Men ska slänga i mossan igen och vänta ett tag och se. Just nu har jag ingen med rom men det kommer väl hoppas jag.
Med mossa har de större chns men hungriga Boraras är över hela karet och hur man än bär sig åt så kommer de nypa räklingar och stressa dem.
MVH /// Frasse
Så jag borde ta bort min ensamma rasbora merah?
I dag dagen efter brigittae flytten såg jag mina första räklingar![]()
Jippie! Grattis![]()
Bokmärken