+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 26

Ämne: Så var man tillbaks från semestern som inte blev någon.........

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Så var man tillbaks från semestern som inte blev någon.........

Kom hem i dag från Tobago, har varit där i 2 månader och som många vet från AromaJohanna så bröt jag benet 2:a veckan där nere, tyvärr satte dom på en dålig gipsskena som gjorde skadan värre än den var så jag skickades till Port of Spain för operation så nu har jag en stålskena och en massa skruvar i benet och går gipsad. Kommer troligen att bli sjukskriven till mitten av april, så tur att Redbee finns och sen har jag mina kar som behöver storstädning, alla utom 60L karet!!!
    Värsta ogräset är andmaten som helt tagit över mitt 250L kar i vardagsrummet, den bildar en regäl tjock matta så att ljuset inte orkar ner alls, jag hatar den här lilla flytväxten som är jäkligt svår att utrota om man väl fått in den!!!!!
    Semestern ja, jo det blev liksom ingen semester, har mest fått vara inomhus och ser därför ut som en albyl!!!!
    Popeye grannens hund som jag döpt tyckte jag behövde vaktas fr.m. den 15/12 då jag bröt benet och han tog sitt jobb på blodigt alvar han ser mej som alfatik vilket de flästa hundar gör där nere, ingen fick komma nära mej inte ens mina vänner, han gick emellan morrande och med raggen rest och var jag ute på verandan satt han på näst översta trappsteget stel som huggen i sten och vaktade, blev lite jobbigt i längden!!!!

Vädret var så där, varmt men en hel del regn, jag han och ta ett dopp i havet första veckan det var allt, jag som sett fram emot massor av salta bad och sol!!
    Hur som helst så är det skönt att vara hemma igen även om det är i kallaste laget här hemma, men våren är ju snart här som tur är, eller????
    AromaJohanna har erbjudit sej att hjälpa mej med karen så att jag får ordning på dem, det är inte lätt att slammsuga och byta vatten när man hoppar omkring på ett ben med kryckor, fast jag har redan försökt ta reda på de 2, 250L karen, går liksom inte att stå ut med åsynen fast jag vet att jag inte får stå på foten än på ca 4 veckor och jag bara får börja belasta den yterst lite i taget när jag blir av med gipset!!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Välkommen hem
    hoppas benet läker fort, du fick ju träffa gubben din iaf
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Guldräka Champis_Sannas avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Län
    Västergötland

Mina räkor

Crystal Red
    Crystal Black

Mina snäckor

Posthorn

Rackarns otur du hade. Välkommen hem hit igen

Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Jupp jag hade otur, när jag bröt benet så gjorde det inte ont och när jag försökte ställa mej upp så hamnade foten på utsidan av benet och jag stod på benpipan, jätteäckligt, jag tuppade nästan av när jag såg det!!!!!
    Jag klarar inte av min gubbe längre, han har dåligt uppförande, skriker och gormar för det allra minsta och har en förmåga att upprepa allt han säjer etthundrafemtioelva gånger, han har också en förmåga att skylla allt på andra inklusive mej och ser sej som Guds bästa skapelse som aldrig kan säja eller göra fel och han ber aldrig om ursäkt!!! Jag har tröttnat under dessa 2 månader och tänker inte åka tillbaks någon mer gång, han får bygga det eländiga huset själv utan hjälp av mej, jag orkar inte med sådana som honom i längden, mår psykiskt mycket dåligt av det!!
    Bättre att stanna här i Sverige och pyssla med räkorna och Anton min katt!!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:

Snäckor:

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. white,
    -Caridina multidentata,
    -Neocaridina heteropoda var. red,
    -Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. blue..

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlägg
    Jupp jag hade otur, när jag bröt benet så gjorde det inte ont och när jag försökte ställa mej upp så hamnade foten på utsidan av benet och jag stod på benpipan, jätteäckligt, jag tuppade nästan av när jag såg det!!!!!
    snälla gå inte in på mer detaljer

Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Nej då, det ska jag inte göra!
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Räkoholist askungens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Amano
    Cb
    Cr
    Röda körsbär
    Gula körsbär

Mina snäckor

Äppelsnäckor:
    vita, jade(guld)
    blå, rosa,lila,
    olive (gröna)
    gula
    Zebrasnäckor
    Elefantsnäckor
    rosa,blå,röda,guld,bruna,oranga o leopardfärgade postisar
    red onion snail
    malaysiska sandsnäckor

Välkommen hem Peckis men shit va vilken resa du hade då, hoppas de känns bättre nu när du kommit hem o kan hänga på redbee mer på dagarna nu
    *Skönheten sitter i betraktarens ögon*

//mvh Anki//

Räkoholist askungens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Amano
    Cb
    Cr
    Röda körsbär
    Gula körsbär

Mina snäckor

Äppelsnäckor:
    vita, jade(guld)
    blå, rosa,lila,
    olive (gröna)
    gula
    Zebrasnäckor
    Elefantsnäckor
    rosa,blå,röda,guld,bruna,oranga o leopardfärgade postisar
    red onion snail
    malaysiska sandsnäckor

Citat Ursprungligen postat av wotan Visa inlägg
    snälla gå inte in på mer detaljer

He,he e du lite kinkig Wotan
    *Skönheten sitter i betraktarens ögon*

//mvh Anki//

Guldräka AromaJohannas avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Län
    Västra götaland

Mina räkor

filterräka Mountain rock (Atyopsis moluccensis)

Mina snäckor

Gul, rosa, lila och vit äppelsnäcka (Pomacea bridgesii), Anetome Helena, Nerite; Zebra, Zebra horn, Red onion.

Hej Peckis, välkommen hem!!
    Försökte sms:a dig flera gånger men hade visst slut pengar i mobilen o på kontot o du har inte Comviq så...
    Gick resan bra?
    Måste vara jätteskönt att få komma hem nu va?
    Har du hämtat katten?
    Hur gick det med dina kar, har det dött några fiskar, räkor osv? Hur såg det ut, hade det avdunstat något vatten?
    Gick det bra att gå och handla eller har du inte kunnat göra det än?
    Säg bara till så kommer jag och hjälper dig med det.
    Hoppas att du kan vänta med karen tills torsdag?
    Jag är lite upptagen imorgon (onsdag) och har svårt att gå någonstans när min son är hemma men på torsdag och fredag kan jag komma över till dig under tiden min son är i skolan om det passar bra för dig.
    Skicka PM så får vi prata om det.

Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Ja det är tydligen vissa som är lite känsliga, vi får tänka på det!!
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Caridina multidentata,

Ja det är tydligen vissa som är lite känsliga, vi får tänka på det!!
    du f¨r gärna berätta vad som hände men du kan utesluta detaljer om hur det såg ut och liknande.

Räkrom
    Reg.datum
    nov 2010
    Län
    Värmland

Mina räkor

Körsbär, Mountain Rock

Mina snäckor

Blå äppel, Anetome Helena

Välkommen tillbaka och synd att du hade sån otur. Men som plåster på gipset så kan jag meddela att fyra av de snäckorna som jag köpte av dig lever och frodas, den femte utvecklade att alltför onyttigt intresse av cirkulationspumpen och fastnade. Pumpen är nu utbytt mot en som är snäcksäker. Dom anstränger sig också till det yttersta att överbefolka mina akvarum. Har en drös, fler än jag orkar räkna, som just nu festar på en bit brockoli.

Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Va har de redan börjat föröka sej i ditt kar, det var som attan!!!! Får du många så kan jag köpa några barnbarn av dej!!!!
    Jag har bara vad jag kan se 2 bebbar kvar, det blev för varmt i karet när jag var borta!!!! I karet gick också mina fina vita från Rickard, men jag har bara sett 2 st av dem också, men en massa tomma skal!!!!

Jaa du wotan, det gick till så att min man inte hade sett till att få bort mossan från trappen, det är en mossa som är lite svår att se i torrt väder, men sen när det börjar regna så reser sej mossan och blir hal som såpa, den är förädisk. Jag halkade på mossan och fick benet under mej, det gick på mindre än en halv sekund och jag bröt benet!! Ovanpå det satte de en väldigt dåligt gjord gipsskena som dessutom var för kort, den gjorde ju inte saken bättre utan tryckte benen ur läge så de läkte helt fel, därför fick de skicka mej på operation till Port of Spain.
    Nu ska jag ha gips i ca 3 v. till, men det kan ta lång tid tills jag kan börja jobba igen, var hos doktorn i dag och han sa att det kan ta ända till sommaren innan jag är helt återställd!
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Caridina multidentata,

Jaa du wotan, det gick till så att min man inte hade sett till att få bort mossan från trappen, det är en mossa som är lite svår att se i torrt väder, men sen när det börjar regna så reser sej mossan och blir hal som såpa, den är förädisk. Jag halkade på mossan och fick benet under mej, det gick på mindre än en halv sekund och jag bröt benet!! Ovanpå det satte de en väldigt dåligt gjord gipsskena som dessutom var för kort, den gjorde ju inte saken bättre utan tryckte benen ur läge så de läkte helt fel, därför fick de skicka mej på operation till Port of Spain.
    Nu ska jag ha gips i ca 3 v. till, men det kan ta lång tid tills jag kan börja jobba igen, var hos doktorn i dag och han sa att det kan ta ända till sommaren innan jag är helt återställd!
    å fy fan. det kan inte ha varit någon rolig upplevelse. jag har turen att ha klarat mig undan benbrott. peppar..peppar.

Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Det är p.g.a. operationen med stålskena och skruvar jag kan bli sjukskriven så länge och jag ser inte fram emot att kanske behöva bli hemma så länge, hade jag bara behövt gips så hade jag varit tillbaka på jobbet rätt snart. Det är inte kul att bryta något så jag är glad att du sluppit det, jag har brutit samma ben på samma ställe en gång förut för snart 10,5 år sedan, men då var det bara det smala benet nere vid fotleden. Denna gång var det värre och det är faktiskt gubbens fel att jag halkade, hade han sett till att ta bort mossan så hade det inte hänt!
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg