+ Svara p mne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 26

mne: S var man tillbaks frn semestern som inte blev ngon.........

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

S var man tillbaks frn semestern som inte blev ngon.........

Kom hem i dag frn Tobago, har varit dr i 2 mnader och som mnga vet frn AromaJohanna s brt jag benet 2:a veckan dr nere, tyvrr satte dom p en dlig gipsskena som gjorde skadan vrre n den var s jag skickades till Port of Spain fr operation s nu har jag en stlskena och en massa skruvar i benet och gr gipsad. Kommer troligen att bli sjukskriven till mitten av april, s tur att Redbee finns och sen har jag mina kar som behver storstdning, alla utom 60L karet!!!
    Vrsta ogrset r andmaten som helt tagit ver mitt 250L kar i vardagsrummet, den bildar en regl tjock matta s att ljuset inte orkar ner alls, jag hatar den hr lilla flytvxten som r jkligt svr att utrota om man vl ftt in den!!!!!
    Semestern ja, jo det blev liksom ingen semester, har mest ftt vara inomhus och ser drfr ut som en albyl!!!!
    Popeye grannens hund som jag dpt tyckte jag behvde vaktas fr.m. den 15/12 d jag brt benet och han tog sitt jobb p blodigt alvar han ser mej som alfatik vilket de flsta hundar gr dr nere, ingen fick komma nra mej inte ens mina vnner, han gick emellan morrande och med raggen rest och var jag ute p verandan satt han p nst versta trappsteget stel som huggen i sten och vaktade, blev lite jobbigt i lngden!!!!

Vdret var s dr, varmt men en hel del regn, jag han och ta ett dopp i havet frsta veckan det var allt, jag som sett fram emot massor av salta bad och sol!!
    Hur som helst s r det sknt att vara hemma igen ven om det r i kallaste laget hr hemma, men vren r ju snart hr som tur r, eller????
    AromaJohanna har erbjudit sej att hjlpa mej med karen s att jag fr ordning p dem, det r inte ltt att slammsuga och byta vatten nr man hoppar omkring p ett ben med kryckor, fast jag har redan frskt ta reda p de 2, 250L karen, gr liksom inte att st ut med synen fast jag vet att jag inte fr st p foten n p ca 4 veckor och jag bara fr brja belasta den yterst lite i taget nr jag blir av med gipset!!!!
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Rkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Ln
    Jnkping
    Inlgg
    1 949

Mina rkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Vlkommen hem
    hoppas benet lker fort, du fick ju trffa gubben din iaf
    Personliga barnklder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Guldrka Champis_Sannas avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ln
    Vstergtland
    Inlgg
    571

Mina rkor

Crystal Red
    Crystal Black

Mina snckor

Posthorn

Rackarns otur du hade. Vlkommen hem hit igen

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Jupp jag hade otur, nr jag brt benet s gjorde det inte ont och nr jag frskte stlla mej upp s hamnade foten p utsidan av benet och jag stod p benpipan, jtteckligt, jag tuppade nstan av nr jag sg det!!!!!
    Jag klarar inte av min gubbe lngre, han har dligt uppfrande, skriker och gormar fr det allra minsta och har en frmga att upprepa allt han sjer etthundrafemtioelva gnger, han har ocks en frmga att skylla allt p andra inklusive mej och ser sej som Guds bsta skapelse som aldrig kan sja eller gra fel och han ber aldrig om urskt!!! Jag har trttnat under dessa 2 mnader och tnker inte ka tillbaks ngon mer gng, han fr bygga det elndiga huset sjlv utan hjlp av mej, jag orkar inte med sdana som honom i lngden, mr psykiskt mycket dligt av det!!
    Bttre att stanna hr i Sverige och pyssla med rkorna och Anton min katt!!!!
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:

Snckor:

Guldrka wotans avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Ln
    Ack Vrmland du skna
    Inlgg
    860

Mina rkor

-Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. white,
    -Caridina multidentata,
    -Neocaridina heteropoda var. red,
    -Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. blue..

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlgg
    Jupp jag hade otur, nr jag brt benet s gjorde det inte ont och nr jag frskte stlla mej upp s hamnade foten p utsidan av benet och jag stod p benpipan, jtteckligt, jag tuppade nstan av nr jag sg det!!!!!
    snlla g inte in p mer detaljer

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Nej d, det ska jag inte gra!
    Rkor:

Fiskar:

Snckor:

Rkoholist askungens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    1 089

Mina rkor

Amano
    Cb
    Cr
    Rda krsbr
    Gula krsbr

Mina snckor

ppelsnckor:
    vita, jade(guld)
    bl, rosa,lila,
    olive (grna)
    gula
    Zebrasnckor
    Elefantsnckor
    rosa,bl,rda,guld,bruna,oranga o leopardfrgade postisar
    red onion snail
    malaysiska sandsnckor

Vlkommen hem Peckis men shit va vilken resa du hade d, hoppas de knns bttre nu nr du kommit hem o kan hnga p redbee mer p dagarna nu
    *Sknheten sitter i betraktarens gon*

//mvh Anki//

Rkoholist askungens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    1 089

Mina rkor

Amano
    Cb
    Cr
    Rda krsbr
    Gula krsbr

Mina snckor

ppelsnckor:
    vita, jade(guld)
    bl, rosa,lila,
    olive (grna)
    gula
    Zebrasnckor
    Elefantsnckor
    rosa,bl,rda,guld,bruna,oranga o leopardfrgade postisar
    red onion snail
    malaysiska sandsnckor

Citat Ursprungligen postat av wotan Visa inlgg
    snlla g inte in p mer detaljer

He,he e du lite kinkig Wotan
    *Sknheten sitter i betraktarens gon*

//mvh Anki//

Guldrka AromaJohannas avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ln
    Vstra gtaland
    Inlgg
    540

Mina rkor

filterrka Mountain rock (Atyopsis moluccensis)

Mina snckor

Gul, rosa, lila och vit ppelsncka (Pomacea bridgesii), Anetome Helena, Nerite; Zebra, Zebra horn, Red onion.

Hej Peckis, vlkommen hem!!
    Frskte sms:a dig flera gnger men hade visst slut pengar i mobilen o p kontot o du har inte Comviq s...
    Gick resan bra?
    Mste vara jttesknt att f komma hem nu va?
    Har du hmtat katten?
    Hur gick det med dina kar, har det dtt ngra fiskar, rkor osv? Hur sg det ut, hade det avdunstat ngot vatten?
    Gick det bra att g och handla eller har du inte kunnat gra det n?
    Sg bara till s kommer jag och hjlper dig med det.
    Hoppas att du kan vnta med karen tills torsdag?
    Jag r lite upptagen imorgon (onsdag) och har svrt att g ngonstans nr min son r hemma men p torsdag och fredag kan jag komma ver till dig under tiden min son r i skolan om det passar bra fr dig.
    Skicka PM s fr vi prata om det.

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Ja det r tydligen vissa som r lite knsliga, vi fr tnka p det!!
    Rkor:

Fiskar:

Snckor:

Guldrka wotans avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Ln
    Ack Vrmland du skna
    Inlgg
    860

Mina rkor

-Caridina multidentata,

Ja det r tydligen vissa som r lite knsliga, vi fr tnka p det!!
    du fr grna bertta vad som hnde men du kan utesluta detaljer om hur det sg ut och liknande.

Rkrom
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ln
    Vrmland
    Inlgg
    15

Mina rkor

Krsbr, Mountain Rock

Mina snckor

Bl ppel, Anetome Helena

Vlkommen tillbaka och synd att du hade sn otur. Men som plster p gipset s kan jag meddela att fyra av de snckorna som jag kpte av dig lever och frodas, den femte utvecklade att alltfr onyttigt intresse av cirkulationspumpen och fastnade. Pumpen r nu utbytt mot en som r sncksker. Dom anstrnger sig ocks till det yttersta att verbefolka mina akvarum. Har en drs, fler n jag orkar rkna, som just nu festar p en bit brockoli.

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Va har de redan brjat frka sej i ditt kar, det var som attan!!!! Fr du mnga s kan jag kpa ngra barnbarn av dej!!!!
    Jag har bara vad jag kan se 2 bebbar kvar, det blev fr varmt i karet nr jag var borta!!!! I karet gick ocks mina fina vita frn Rickard, men jag har bara sett 2 st av dem ocks, men en massa tomma skal!!!!

Jaa du wotan, det gick till s att min man inte hade sett till att f bort mossan frn trappen, det r en mossa som r lite svr att se i torrt vder, men sen nr det brjar regna s reser sej mossan och blir hal som spa, den r frdisk. Jag halkade p mossan och fick benet under mej, det gick p mindre n en halv sekund och jag brt benet!! Ovanp det satte de en vldigt dligt gjord gipsskena som dessutom var fr kort, den gjorde ju inte saken bttre utan tryckte benen ur lge s de lkte helt fel, drfr fick de skicka mej p operation till Port of Spain.
    Nu ska jag ha gips i ca 3 v. till, men det kan ta lng tid tills jag kan brja jobba igen, var hos doktorn i dag och han sa att det kan ta nda till sommaren innan jag r helt terstlld!
    Rkor:

Fiskar:

Snckor:

Guldrka wotans avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Ln
    Ack Vrmland du skna
    Inlgg
    860

Mina rkor

-Caridina multidentata,

Jaa du wotan, det gick till s att min man inte hade sett till att f bort mossan frn trappen, det r en mossa som r lite svr att se i torrt vder, men sen nr det brjar regna s reser sej mossan och blir hal som spa, den r frdisk. Jag halkade p mossan och fick benet under mej, det gick p mindre n en halv sekund och jag brt benet!! Ovanp det satte de en vldigt dligt gjord gipsskena som dessutom var fr kort, den gjorde ju inte saken bttre utan tryckte benen ur lge s de lkte helt fel, drfr fick de skicka mej p operation till Port of Spain.
    Nu ska jag ha gips i ca 3 v. till, men det kan ta lng tid tills jag kan brja jobba igen, var hos doktorn i dag och han sa att det kan ta nda till sommaren innan jag r helt terstlld!
    fy fan. det kan inte ha varit ngon rolig upplevelse. jag har turen att ha klarat mig undan benbrott. peppar..peppar.

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Det r p.g.a. operationen med stlskena och skruvar jag kan bli sjukskriven s lnge och jag ser inte fram emot att kanske behva bli hemma s lnge, hade jag bara behvt gips s hade jag varit tillbaka p jobbet rtt snart. Det r inte kul att bryta ngot s jag r glad att du sluppit det, jag har brutit samma ben p samma stlle en gng frut fr snart 10,5 r sedan, men d var det bara det smala benet nere vid fotleden. Denna gng var det vrre och det r faktiskt gubbens fel att jag halkade, hade han sett till att ta bort mossan s hade det inte hnt!
    Rkor:

Fiskar:

Snckor:

+ Svara p mne

Taggar fr det hr mnet

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg