+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Sandsnäckor och posthorn!

Sandsnäckor och posthorn!

Söker malaysiska sandsnäckor (den enda "skräpsnäcka" jag inte redan har tror jag ) samt posthornssnäckor. Posthornen får gärna vara blåa med leopardfläckar men helblåa går också bra eller bruna med leopardfläckar.

Vill ha kanske ett tiotal sandsnäckor (eller hur många är lämpliga att börja med?) samt 5-10 posthornssnäckor. Behöver få dom skickade om du inte bor i eller strax utanför Örebro.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Guldräka Pia.Ls avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Län
    Kronoberg

Hoppas att du har koll på att båda sorterna snäckor du vill ha massförökar sig något så enormt....
    Bara så du vet....
    Mvh Pia L

Citat Ursprungligen postat av Pia.L Visa inlägg
    Hoppas att du har koll på att båda sorterna snäckor du vill ha massförökar sig något så enormt....
    Bara så du vet....
    Mvh Pia L
    Jadå. Planen är att en eller två dvärgkulfiskar ska flytta in så småningom, så överskottet blir mat!

Räka Theo-As avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Sörmland

Mina snäckor

Äppelsnäckor: Rosa
    Posthorn: Röda, blå, bruna..

Medaljer

du kan få 20 sandsnäckor av mig om du vill. Nån som vet hur jag kan skicka dom?

Citat Ursprungligen postat av Theo-A Visa inlägg
    du kan få 20 sandsnäckor av mig om du vill. Nån som vet hur jag kan skicka dom?
    Ja tack gärna! Jag har noll erfarenhet av att skicka snäckor, men jag gissar att någon lite hårdare förpackning måste användas för att de inte ska mosas. Självklart står jag för portot och för eventuella kostnader i samband med paketeringen!

Nu är inte vädret jättebra för att skicka levande djur, de kör ut posten med moped här så de skulle nog frysa ihjäl rätt snabbt. Det är så typiskt, det har varit perfekt väder hela veckan men nu när jag ska skaffa snäckor blir det riktigt vinterväder igen. Kan vi avvakta lite tills vädret blivit bättre?

Citat Ursprungligen postat av liten_bulle Visa inlägg
    Söker malaysiska sandsnäckor (den enda "skräpsnäcka" jag inte redan har tror jag ) samt posthornssnäckor. Posthornen får gärna vara blåa med leopardfläckar men helblåa går också bra eller bruna med leopardfläckar.

Vill ha kanske ett tiotal sandsnäckor (eller hur många är lämpliga att börja med?) samt 5-10 posthornssnäckor. Behöver få dom skickade om du inte bor i eller strax utanför Örebro.
    Jag har massor av bruna leopardmönstrade posthorn.
    Jag ska till örebro i helgen!

Citat Ursprungligen postat av DarkInNight Visa inlägg
    Jag har massor av bruna leopardmönstrade posthorn.
    Jag ska till örebro i helgen!
    Åh typiskt, jag ska till Stockholm nu i helgen och är borta från fredag till söndag. Dålig tajming, det hade varit perfekt annars!

Jag vet inte om jag vågar ta levande djur via posten just nu heller då vi haft en del trassel med postgången senaste veckorna (brev postade på söndag har inte kommit fram förrän torsdag-fredag).

Räka Theo-As avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Sörmland

Mina snäckor

Äppelsnäckor: Rosa
    Posthorn: Röda, blå, bruna..

Medaljer

Nån som vet hur man ska skicka snäckorna? Vi väntar nog tills det blir lite varmt.

Citat Ursprungligen postat av liten_bulle Visa inlägg
    Åh typiskt, jag ska till Stockholm nu i helgen och är borta från fredag till söndag. Dålig tajming, det hade varit perfekt annars!

Jag vet inte om jag vågar ta levande djur via posten just nu heller då vi haft en del trassel med postgången senaste veckorna (brev postade på söndag har inte kommit fram förrän torsdag-fredag).

Kan nog skicka ett gäng med syster annars.. hon är dit varje vecka iaf

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg