Satt och kollade i mitt nystartade 30 liters räkkar och såg på en av mina växter små små vita pluppar som svajade med vattnet vad kan det vara. Plupparna sitter i en grupp om många och är mindre än en millimeter. Ringat in det i rött! :confused:
IMG_6550.jpg
Tacksam för snabba svar![]()
Ser ut som skräpsnäcksägg :/
Räkor i alla akvarium - Förena er!
Mm antog också det men är dem verkligen så små?![]()
Mina är så iaf
Skulle tro att det är sandsnäckor.
Sitter sånna på många av bladen på just den växten inte på någon annan växt i karet vad jag kan se...
Okej... Kan kanske vara något som hör till växten då?
Javaormbunkar har något under bladen ofta som liknar fiskägg, det här är kanske något sådant ^^
har flera sådanna växter men bara på just denna verkar konstigt då om det tillhör växten...
Jag har inga sandsnäckor i karet men har haft (har inte sett några på drygt 3 dagar nu) Physor och kanelbullessnäcka. Men kan det vara så att man fått med dem på växten när jag köpte den för drygt 1 och en halv vecka sedan?
Låste på en sida att om physa ägg: "Physa lägger sina ägg i geléaktiga klumpar, man kan lätt bli förundrad över att äggklumparna är nästan lika stora som snäckorna själva, men det beror på att de suger åt sig vatten och sväller efter att de lagts."
Det kan väl ändå inte vara physa ägg då efter som dem är så otroligt små eller?
Det är nog äggsamlingar av Physasnäckan du har på bladen, dom brukar lägga sina ägg så och när man köper växter så brukar de följa med på köpet tyvärr!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Physa ägg...
Vad kan det då vara? Hur ser kanelbullessnäcke ägg ut???
Senast redigerad av chrippe den 2011-02-13 klockan 16:04.
Eftersom dessa så kallade Kanelbullar är mycket små så tror jag inte att man ser äggen så lätt, men det skulle kunna vara posthornsägg, att det rör sej om äggfrån en snäcka är jag övertygad om, jag tror faktiskt att det är Physaägg ändå, med tiden får du se vad et var, spännande va!!
Hörru du vad gjorde du med sandsnäckorna, dom gör faktiskt en massa nytta i bottenmaterialet när dom gräver runt!!
Bilden ovan ser ut som äkta postisägg!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Okej! får se vad et blir!Om det va till mig du frågade om sandsnäckor så har jag inga
men du kanske missupfattade "Jag har inga sandsnäckor i karet men har haft (har inte sett några på drygt 3 dagar nu) Physor och kanelbullessnäcka." Jag har inga sandsnäckor men jag har haft physor och kanelbullessnäckor var det jag menade
. Okej jag hittade bilden på zoonen och det stod att det var physa ägg men men
tack för din hjälp Peckoltia!!!
Bokmärken