+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vettig bakgrund till vision 450 ?

hockepocke
    Guest

Smile Vettig bakgrund till vision 450 ?

Är ute efter en 3D bakgrund till Juwel Vision 450 "White Lady" som är byggd smart!

Alla bakgrunder jag hittar slutar ut mot sidoglasen på karen det ser grymt fult ut enligt min åsikt, då karet inte är inbyggt i väggen.
    Finns det någon som har tips på en 3D bakgrund som antingen är så djup att man kan ha det som filter baktill eller ett som bygger ut lite 3-7cm MEN som avrundas in mot bakrutan o inte mot sidorutorna.
    Karet ska ju betraktas från sidorna med.

Storlek på kar 150x60 och det kan va flerdelat bara det inte är typ 3 likadana bitar som ska sättas ihop som om man kaklade tre av samma mönster intill varandra....
    Bakgrunden kan alltså vara 120-140x60 så man får fin sidvy in i karet.
    Hoppas ni förstår vad jag kacklar om ;-)

Och ja, jag vet att man kan göra eget eller med många små stenblock. Men är i första hand ute efter en mer "heltäckande" bakgrund.

Tips välkomnas! Gärna med bild.
    Senast redigerad av hockepocke den 2011-02-21 klockan 20:02.

2. #1.5

Räkyngel
    Reg.datum
    Nov 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Crystal red, Crystal black

Vad har du kollat på för olika bakgrunder?

Juwel har ju ett eget sortiment med bakgrunder som ska funka till ditt kar. Har inte sett dom annat än på bild men de ser helt okej ut. Sen har ju BTN mycket olika som typer.
    Personligen så tycker jag BTN Slimline är mest praktiska, billigast och snyggast. Du borde kunna få så att det inte blir någon del ser lika ut. Det finns två olika 50cm delar + en 20 cm så då ser ingenting lika ut.

BTN Slimline vitkalksten kan du kolla på min projekttråd:
    http://www.redbee.se/showthread.php/...-skall-skapas.

Det är två 50 cm i det, en av varje sort.
    // Joakim
    112 liter - L-46, Corydoras habrosus | 25 liter - CR och CB

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg