-
Räkoholist
Eradica dosering?
Hej! har nu fått hem mitt eradica från ebishop och undrar hur mycket jag ska dosera mitt 30L räkkar med. Vet att det står beskrivning men fattar ine riktigt (lite trög
) så jag skulle uppskatta lite hjälp. Karet innehåller väl inte riktigt 30 L hellet efter som det inte är fyllt ända upp i kanten och rötter, bottensubstrat också tar plats men det kanske inte gör något?
-
2011-02-23 14:54
#1.5
Bot
-
Räkoholist
En sådan påse räcker till 100 liter (en påse innehåller 0,5g) men hur mycket av det innehållet ska jag ha till 30L?
-
En knapp tredjedel av en påse får jag det till. Skulle det inte vara på milligrammet rätt spelar det ingen roll, de dör ändå
There be shrimp!

-
Glömm inte att byta vatten efter behandling.
-
Räkoholist
hur lång tid efter behandlingen ska jag byta vatten?
-
Strax efter, det kommer att ligga döda planarie på botten
-
Räkoholist
-
Som vanligt, som du bruka göra,har du vanlig gurs kan det vara bra att dammsuga den.
-
Räkoholist
Hmm nej har soil så det går inte att damsuga den... har redan provat fast inte med flit och det gick inte så bra.
-
Nej
Då kan det bli dyrt vatten byte
-
-
Räkoholist
I beskrivningen står det inget om att man ska göra ett vatten byte för än 7 dagar efter att man har behandlat vattnet och detta är efter 3 dagar man behandlade vattnet andra gången. alltså så ska man behandla vattnet två gånger.
-
Räkoholist
Gud det här eradica ärinte så lätt att lösa upp i vatten! Stod att man skulle göra det i ljummet vatten men det är mycket svårlöst vågar jag hälla i det även fast det inte är helt upplöst?
-
Jag hällde bara rakt in i akvarium
-
Räkoholist
Jaha okej då spelar det ju ingen roll
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler