Barnen har Sportlovoch vi tänkte göra mossväggar hos Saga09.
Blomman , MrX och Lukas02
Inser att vi saknar mossa....och tips.
Jag har nyligen köpt Pearlmoss......hur mycke kan man dela den? Växer ju långsamt.
Trixet är att jag behöver mossa (och konkreta tips) NU.
så Vem har mossväggs mossa att sälja? tex Christmasmoss, weepingmoss eller annan lämplig
Senast redigerad av Bladet den 2011-02-24 klockan 10:24.
220L Fisk, mal och Fire&körsbär.......................Kommande filterprojekt
31L Cocoon, Sakura Fisksson ...........................Slimline m filtermaterial + Eheim compact 300
20L IKEA(räk)vas, Sakura avkommor,Paris ........Slimline m filtermatrial+ powerhead
Barnens
56L Platy, Tylos, Posthorn...svängd Hörnfiltermatta+ Eheim compact 300
20L WhitePearl..................Svampfilter+luftpump & AquaFlow60
31L Cocoon CR CB.............Slimline m filtermaterial + Eheim compact 300
Jag köpte Pearlmoss på Tradera, men den tynade tillslut bort, den verkar vara extremt svår att få att trivas i alla fall hos mej
!!
Vanlig Javamossa är nog den som är lättast att få tag i skulle jag tro, fast Christmasmoss växer ju mycket snyggare!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
JAG gjorde en mossvägg igår![]()
Räkor i alla akvarium - Förena er!
Körde du den i mixern? Den varianten har jag inte hört talas om tidigare.
Vi tänkte att barnen får göra varsin bit som de sen får ha i sina respektive akvarium. Hur stora de blir beror på hur mkt mossa vi får tag på men 30*30 cm räcker ju till att täcka en kortvägg i akvariet.
Ni får ladda upp bilder från barnens mossväggstillverkning sen så man får se hur resultatet blev!!!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
DSC02900.jpg
Här
2 myggnät som jag band ihop med fiskelina, med mycket java i
Allt gick bra, har gjort det innan
Jag satte upp den med en sugpropp, sen fick jag den att sitta fast med bara det
Lite jobbigt att knyta med fiskelinan på 15 ställen, men resten var lätt![]()
Räkor i alla akvarium - Förena er!
du får starta en. jag odlar flera olika akvarieväxter emerst. det är kul att testa vilka som klarar det. sen är det väldigt bra att odla fram mossor emerst för man slipper alger.
kolla här på en liten hc odling http://www.aquascapingworld.com/foru...-cultures.html
Bokmärken