-
Räkoholist
Eradica hur lång tid tar det?
Igår hällde jag i eradica i mitt 30L räkkar och snart har det gått 24 timmar. Problemet är då att jag ser inte någon skillnad. enda skillnaden skulle kunna vara att det är fler små planarier på rutan är förut som krälar omkring där. Jag har gjort rätt dosering också. Hmm. Måste även göra ett vattenbyta idag efter som jag fått nitrit i karet men vill inte göra det efter som alla maskar inte är borta ännu. Jag med mitt otroligt dåliga tålamod.
Hur lång tid tog det för er att få bort alla planarier?
-
2011-02-24 14:41
#1.5
Bot
-
Räkoholist
Om dom sitter på rutan så håller de på att dö (förmodligen) och om du gör vb så kommer de tillbaka om du inte doserar eradica igen! Anledningen till nitriten är förmodligen döda maskar som förorenar vattnet.
-
Räkoholist
Okej! Låter bra! Men hur vet jag att alla är borta sen då så jag kan göra ett vb?
-
Syns det några levade planarier i dag?
There be shrimp!

-
Räkoholist
-
Räkoholist
Dem som lever kryper på rutan. Hmm. Dem som kryper är är yper små. typ ny kläckta. :O
-
Räkoholist
eradica pullvret sitter lite överallt i akvariet nu! under roten i javamossan och så där men är det farligt? måste jag ta upp roten för att ta bort det då? :confused::confused::confused:
Det som sitter i javamossan är ju bara att slamsuga bort men det andra då?
-
Räkoholist
-
Hmmm, när jag använt pulvret har det löst sig perfekt i ljummet vatten. Några klumpar har jag inte haft i. Så tyvärr har jag ingen erfarenhet om du bör ta bort dem eller du kan låta de vara kvar.
There be shrimp!

-
Räkoholist
Okej nej det gick inte att lösa i ljummet vatten. Det bildades som en hinna på vattnet i glaset så det var mycket svår löst. får ta upp roten och göra rent den imorgon när jag gör ett större vattenbyte.
-
Räkoholist
Kan det vara så att det ger mindre effekt om det åker runt som pulver i karet?
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler
Bokmärken