Vad är den svåraste fisken/räkan/snäckan som du har odlat fram?
Det är ju helt olika, någon kanske lyckats med guppy, och någon annan klarat Amanoräkor, så skriv det svåraste du har odlat fram
Hmm... Mitt var antingen en riotetra, eller en svart neontetra
Inga särskilt svåra fiskar, men jag blev rätt glad när dom fått yngel![]()
Räkor i alla akvarium - Förena er!
Hmm, detta kräver en lång funderare!
Hehe, det är väl din RR och KK?![]()
Hmm, i fiskväg måste det nog vara L038 eller Tateurndina Ocellicauda fast den sistnämnda kanske inte är så svår jag vet inte![]()
Svåraste räkan för mej är nog kardinalräkan. Den leker och går med rom konstant men jag har bara fått yngel som överlevde den första gången de lekte hos mej. Det projektet går på sparlåga just nu - jag funderar på att köpa korallgrus till dom så småningom.
OJ :O
Det hände för några år sedan, när vi aldrig bytade vatten, bara städade hela akvariumet varje år, nu vet jag hur dumt det var, men vi fick fram en liten svart neontetra![]()
Hittade detta på: http://www.aquaticcommunity.com/se/f...kneontetra.php
"De är lätta att odla och föräldrarna bör tas bort ur akvariet så fort äggen har lagts"
Nja du ska inte tro på allt du läser! Min inblick i ex Triads försök till odling så kämpade han en hel del för att få upp dom och ordna deras biotop..
Så det är mycket mer jobb än man tror!
Dock är det oftast så.. att när man kör med alla konstens regler och ordnar biotopar exakt som det ska va osv.. då får man inget... men direkt man ger upp och inte bryr sig och inte tänker på det.. då satan kommer det haha
Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!
Hehe, okej
Hur ser det i i deras miljö i naturen?
Vi hade typ javaormbunke och javamossa i det karet, haha
Och 4 fiskar xD
Det var lätt! Det enda jag fått upp i vuxen storlek är posthornssnäckor, och dom förökar sig som ogräs hos mig.
Menar ni inte kardinaltetra?
Nej, svart neontetra![]()
Okey.
Nånstans i bakhuvudet tycks jag mig minnas att just kardinaltetran har varit riktigt klurig också.
Bokmärken