Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 30

mne: Vad r det fr mossor?

Vad r det fr mossor?

Hejsan! Kpte frut mossa till mitt akvarium men han som hjlpte mig med mossan sa att det var massa olika mossor... Ville ha java mossa men det fanns inte inne s jag fick det fr en 10... p bild 2 finns det tv olika mossor vad heter den ena som inte var med p frsta bilden?

Bifogade bilder Bifogade bilder

2. # ADS
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Jag lyckas inte klicka upp bild 2 s att jag ser mossan. Ser bara ngra strn. Ser ut som riccia. Flyter den?

Bild nummer 1 och 2 r i jtteformat chrippe, fr inte plats p skrmen, nr 2 ser ut som riccia ja, den vanliga flyter men jag har haft en riccia som inte gjorde det fr ngra r sedan!!
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

Haha ja jo jag vet dom blev lite stora... Alla mossan + riccian om det nu r en sn r fast knutna p roten s jag vet inte om den flyter... visste inte att jag hade riccia nr jag knt fast den andra mossan s den har vxt sig strre...

Nya bilder...

r frgan 2olika mossor+riccia dvs 3 sorter p bilderna ?
    220L Fisk, mal och Fire&krsbr.......................Kommande filterprojekt
    31L Cocoon, Sakura Fisksson ...........................Slimline m filtermaterial + Eheim compact 300
    20L IKEA(rk)vas, Sakura avkommor,Paris ........Slimline m filtermatrial+ powerhead

Barnens
    56L Platy, Tylos, Posthorn...svngd Hrnfiltermatta+ Eheim compact 300
    20L WhitePearl..................Svampfilter+luftpump & AquaFlow60
    31L Cocoon CR CB.............Slimline m filtermaterial + Eheim compact 300

det ljusgrna p bilden R riccia flutains att den inte flyter r d den r fast trasslad i den andra mossan
    Ang vad de andra mossorna r s gr det inte att se d den r s nysnurrad dvs man ser inte vilken typ av vxtstt den har n.
    Personliga barnklder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Okej! D fr jag lgga in en ny bild sen nr den brjat vxa lite

Bladet... Det r 1 mossa (vad jag vet han p djur affrn sa att det var olika mossor) + riccia...

Vallentuna

Citat Ursprungligen postat av chrippe Visa inlgg
    Okej! D fr jag lgga in en ny bild sen nr den brjat vxa lite

Bladet... Det r 1 mossa (vad jag vet han p djur affrn sa att det var olika mossor) + riccia...
    Vilken affr va det? Planerar en Sthlm akvarie inkps,njes tripp p Torsd med Saga09.
    r p mossjakt......till barnens mossvggar......och mejsjlv
    Tips mottages tacksamt.
    220L Fisk, mal och Fire&krsbr.......................Kommande filterprojekt
    31L Cocoon, Sakura Fisksson ...........................Slimline m filtermaterial + Eheim compact 300
    20L IKEA(rk)vas, Sakura avkommor,Paris ........Slimline m filtermatrial+ powerhead

Barnens
    56L Platy, Tylos, Posthorn...svngd Hrnfiltermatta+ Eheim compact 300
    20L WhitePearl..................Svampfilter+luftpump & AquaFlow60
    31L Cocoon CR CB.............Slimline m filtermaterial + Eheim compact 300

Affren jag kpte mossan ifrn Zoo kompaniet i Arninge, Tby... Vad ville du ha fr tipps bladet? P mossa eller Affrer?

Vad r det fr sort av Riccia som inte flyter och som jag hadde men inte har lngre tyvrr, jag vet att det finns minst 1 sort till, jag fick en tuss frn Hisingens Zomarknad hr i Gteborg, men som det r mnga r sedan och synd nog s har jag inte den kvar, men den sg ut som den flytande Riccian
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:

Snckor:

Hmm Det finns juh mnga bra Zoo affrer i Stockholm! Djurmagazinet har ppnat en ny affr i rotebro... Bromma Zoo, Akvarielagret...

Du kan ju g in och kolla var Zookompaniet ligger p deran hemsida. Zookompaniet.se Men den ligger brevid E18.

Jag rekommenderar dremot Bromma zoo Super stor butik med massor av akvarier och olika fiskar bde st och salt...

riccian kan ndra form om den inte fr ljus s blir den mrkare och sjunker!

Citat Ursprungligen postat av clas Visa inlgg
    riccian kan ndra form om den inte fr ljus s blir den mrkare och sjunker!
    Men min bottenricia var inte mrkgrn den var ljusgrn
    Rkor:

Fiskar:

Snckor:

Sdermalms akvarieaffr kanske - jag har aldrig varit dr:

http://www.sodermalmsakvarieaffar.se/index3.htm
    Det r fult att inte ha akvarium.

Taggar fr det hr mnet

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •