Halloj jag tröttnade på snäck invasionen hemma i räkkaret jag har nog alla skräpsnäckor man kan tänka sig, physor, kanelbullar och dom där små jävlarna som bara har skalet utåt, så jag åkte in till zooaffären och införskaffade 2 helena snäckor, åkte hem flyttade äpplena till ett annat kar och i med helenorna, men nu till min lilla fråga: Den ena tog en sväng i karet den andra kikade fram lite och flyttade sig npgra centimeter sen kom den som varit på tur tillbaks och satte sig fast på den andra och de grävde ner sig, nu undrar jag naturligt vis om dom pökar eller bara vill sova tillsammans?????![]()
Om man inte utger sig för att kunna något kan man inte heller bli skyldig när man har fel.
Det låter som om dom inte sover....
Du kan ju haft oturen att få en hona och en hane. I så fall kommer du få små vita äggsäckar, de lägger dom gärna på växterna.
!!!!!
Dom är inga sånna jägare som är aktiva och springer omkring i skogen, dom ligger och lurpassar på bytet!!!
Pökar, ja det är mycket möjligt att dom krupit ner i "sängsanden"!!!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Precis, de gillar att gräva ner sig i sand och så ligger de gärna och lurpassar om det kommer något förbi...
Jag har 4 st helenor i ett 25 L kar som jag bara hade haft lite guppy i men sen stod tomt med bara lite växter i och tyvärr rätt så mycket skräpsnäckor.
Jag misströstade lite när jag märkte att helenorna såg rätt så inaktiva ut, ibland kan man se dem uppe på glaset och ibland kan man se dem krypa lite men för det mesta var de mer eller mindre nedgrävda i sanden men tydligen gjorde de sitt jobb iaf för skräpsnäckorna verkar vara borta nu några månader senare när jag tömde och lade ner karet och helenorna fick flytta till ett annat kar.
Bokmärken