+ Svara på ämne
Sidan 1 av 5 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 72

Ämne: Katt-tråden

Superräka Jinas avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Län
    Södermanland

Mina räkor

crystal red, crystal black, white pearl, körsbär

Mina snäckor

helenor, äpplen (vita+lila), posthorn, sandisar

Medaljer

Katt-tråden

Eftersom det blev en del OT-babbel i en annan tråd märks det att forumet innehåller en del kattfolk.
    Låt mig presentera katt-tråden!

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räka
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

53l Körsbär

Mina snäckor

Anentome Helena

Mina krabbor

Mysksköldpadda, nästan som en krabba! ;)
    Kanon! Då blir det lite ordning och reda på taket igen.

Slänger in samma bilder (tråkigt, jag vet) på vårat lilla kräk.
    198523_10150095259002687_667362686_6873400_3469546_b.jpg

168211_477745307686_667362686_6493502_4933561_n.jpg

Superräka Jinas avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Län
    Södermanland

Mina räkor

Mina snäckor

Medaljer

Tänkte presentera mina krulltottar.

Först ut har vi Luna. Hon är född i januari 2007 och hemmets drottning. Kastrat som har ställts ut en hel del.

Sedan Poppy. Hon är otroligt näpen och kvittrar istället för att jama. Älskar hennes röda färg!

Alta är min apa. Älskar ligga under täcken och filtar, och spinner så fort man tittar på henne.

Alla tre är av rasen devon rex. Devon ser lite annorlunda ut, med sin lockiga päls och stora öron. De har ven underbar personlighet och är både busiga och väldigt sociala. De tycker om att åka på axlarna och ligga i knä, och kommer det gäster möter alla tre upp i hallen och vill ha uppmärksamhet.

Räkrom Ninjas avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Gävleborg

Mina snäckor

Posthorn, malaysiska sandsnäckor, skivsnäckor

Fina kissar, älskar uttrycket som DRX har

Själv har jag en bruntabby-vit huskatt, Elsa, som fyller 3 om bara några dagar, samt hennes "lillasyster" Äzzy som är en ca 2½ år gammal blåsköldpaddmaskad siames.

Vet inte exakt hur man laddar upp bilder, misslyckas jag är det bara att ha tålamod så kommer jag nog på det snart.
    Valde bilderna för jag tycker de är rätt talande, Äzzy är ett matvrak och Elsa är en buse (på bilden tog hon dock en kort paus, man blir trött av att jaga presentsnören)
    Bifogade bilder

Räka
    Reg.datum
    Jun 2010
    Län
    Värmland

Mina snäckor

Rosa äppelsnäckor

Åh, tack Jina!

Det verkar finnas en förkärlek för rexkatterna här på forumet, kul! Jag har två katter av rasen Cornish Rex, Mille (född 2006) och Mimi (född 2007).

mille002.jpgPICT5109.jpgmilton061001a.jpg

Kossa-katten Mille, chokladvit harlekin.

mini01.jpgsooova01.jpgmini071225.jpg

Mimi, svartsköldpaddssmoke med vitt.

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Mynta: hihi Mille har ju verkligen kotäckning vad häftigt =)

Även jag har ju då katter just nu har jag inga raskatter alls då min älskade dam Bellatrix dog för ca 2månader sen.
    bäbis.jpg
    Nu har vi 2 grabbar som är bondkatter men fullt lika älskade för det
    DSC_6321.jpg
    Mauser eller Tjockis som han kallas adopterade oss det var inte alls vi som valde honom. En dag satt han där i våran källare och kunde inte komma ut ur kattluckan han hade hoppat in igenom. Detta för han hade tryckt i sig så mycket kattmat att han såg ut som en uppblåst ballong Det slutade med att han aldrig försvann och efter ett tag så fick han åka till vet. och kastreras då han skulle slippa springa och bli galen runt våra honor vi hade då.

Sen har vi Chuckie som jag tyvärr inte har något kort på då han är så ny medlem. En super härlig han katt som fick flytta ut på landet då hans förra ägare inte uppskattade hans "pratande" och att han markerade innomhus trots han var kastrerad. Nu mår han gått genom fri tillgång till möss och massor av gräs att kissa på, och vi har absolut inget emot hans prat
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Jaha, kul med en kattråd då får väl jag prsentera min Anton 2,5 år han är en Siames-Perser-bondkattkorsning, Anton är lite av en enstöring och totalt självständig även om han kan gosa korta stunder i bland, han pratar mycket Siamesen i honom och han har korta ben från Persern bl.a.
    Han hatar fisk, det är inte gott enligt honom och den läbbigaste fisken är Lax, då stirrar han förnärmat på mej och går sen i väg med högburet huvud och svans, "Ät det själv" så där roial som bara katter kan ni vet!!!

P9223387.JPGP3063849.JPG
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Räkrom Rimfrosts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Län
    Gästrikland

Mina räkor

Amano

Många fina katter ni har

Även vi har en katt , sveakatten kallas hon för och hon är en jätte snäll Main coon katt som blir 7 i vår.
    Hon är välldigt social av sig och vill gärna vara där man är. Hon "pratar" mycket och brukar komma och möta en vid dörren när man kommer hem. Mat gillar hon alldeles för mycket, hon brukar kolla läget när man äter och fikar om det skulle finnas något gott att äta.

Räkmeister Sanna Karlssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Uppsala

Mina räkor

Caridina cf. cantonensis:
    Tiger, blå tiger, deep blue tiger
    Crystal red grad a-c, s,ss,sss, crystal black grad a-c, s,ss,sss
    Redruby, kingkong, många varianter + blue shadow, Blue bolt, mosura
    Pinto

Caridina cf. babuti:
    var. green

Neocaridina heteropoda:
    Var. red: körsbär, sakura
    Var. yellow: gul neon fire stripe
    Var. orange, rilli
    Blue jelly

Mina snäckor

Rosa och blå posthorn, malaysiska sandsnäckor, physor,

Medaljer

Här är våran Jonny, en 8 månaders birmapojke. Han tycker mycket om att ligga i knät på kvällen när jag sitter vid datorn. Han vill även ha godis när hundarna får och kan sitta på kommando.
    DSC02303.jpg
    Att bara ha en sort är omöjligt!
    https://sites.google.com/site/sannashrimpfarm/home

Räka
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

53l Körsbär

Mina snäckor

Anentome Helena

Mina krabbor

Mysksköldpadda, nästan som en krabba! ;)
    Citat Ursprungligen postat av Jina Visa inlägg
    Tänkte presentera mina krulltottar.
    *bilder*
    Alla tre är av rasen devon rex. Devon ser lite annorlunda ut, med sin lockiga päls och stora öron. De har ven underbar personlighet och är både busiga och väldigt sociala. De tycker om att åka på axlarna och ligga i knä, och kommer det gäster möter alla tre upp i hallen och vill ha uppmärksamhet.
    Väntade du en kull i Juni sa du? Jag och min sambo planerar att skaffa en liten tjejkompis till Sheldon senare i år, men först ska han kastreras.

Mynta:
    Hur gick det att lära din Cornish att gå i koppel? Fryser h*n något? Funderar på att testa det i sommar men vi är nybörjare gällande detta.

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Jag hade en Siameskille som följde med utan problem i sele och koppel som en väldreserad hund och på Siamesers vis så tjatade han hela tiden, mina grannar kunde lätt hålla reda på när vi gick och kom tillbaks!!!
    Anton har ett tufft sele lite punkigt men vägrar stenhårt att ha det på sej tyvärr!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:

Snäckor:

Superräka Jinas avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Län
    Södermanland

Mina räkor

Mina snäckor

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av MartinT Visa inlägg
    Väntade du en kull i Juni sa du? Jag och min sambo planerar att skaffa en liten tjejkompis till Sheldon senare i år, men först ska han kastreras.
    Min röda hona ska paras snart har jag tänkt, så de bör dyka upp i början av juni. Längtar.

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Anton kastrerade jag när han var 6 månader och när det var klart tyckte veterinären att han skulle gå på kastratfoder, en växande katt, kastratfoder!!!! Men jag nekade blankt och han äter inget kastratfoder nu heller!!!!
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Räka
    Reg.datum
    Jun 2010
    Län
    Värmland

Mina snäckor

Rosa äppelsnäckor

Citat Ursprungligen postat av MartinT Visa inlägg
    Mynta:
    Hur gick det att lära din Cornish att gå i koppel? Fryser h*n något? Funderar på att testa det i sommar men vi är nybörjare gällande detta.
    Det gick enkelt får jag lov att säga! Ingen av dem är dock någon hejare på att gå i koppel, det blir ju inte som att gå med en hund direkt. De går före och jag följer efter. Jag har först vant dem vid selen inomhus, men jag vet inte om det är nödvändigt. Min erfarenhet säger att rexar är så nyfikna av sig så de glömmer av att de har en sele på sig så fort de kommer ut.

Är det kyligt ute (under typ 10-12 plusgrader) och/eller blåser så kan de frysa litegrann. Har stickade tröjor till dem om de ser ut att behöva det, men det är sällan vi är ute så långa stunder i taget. På bilden där Mille har tröja på sig så är han bara typ 5 månader, och hade relativt dåligt med päls. Idag har han betydligt mer päls, han har ovanligt mycket för att vara en Cornish.

Superräka Jinas avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Län
    Södermanland

Mina räkor

Mina snäckor

Medaljer

Kom hem igår till löpande Poppy. Nu har hon gastat i ett dygn och på onsdag blir det besök hos hanen! Men först ska vi till Tant Veterinären imorgon och se så hjärtat är fint.

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg