+ Svara p mne
Sidan 1 av 6 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 86

mne: Kpte mej ett jng krsbr i dag!

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Kpte mej ett jng krsbr i dag!

Tyckte att mina 2 Krsbr behvde f lite kompisar i det stora 250L karet i hallen s jag tog rullatorn och gav mej i vg till Hornbash, vl dr s sa jag till killen dr vad jag ville ha, "blaskiga Krsbr", han bara stirrade p mej och sa frvnat "Vad sa du?" och igen sa jag att jag ville ha Krsbr med blaskig frg. Han bara ruskade p huvudet t mej och sa att alla normalt brukar villa ha s rda Krsbr som mjligt och s ber du att f kpa de med blaskigast frg!!! Han fngade upp ett gng blaskiga Krsbr i alla fall som jag glatt rullade vidare med p Hornbash p jakt efter lerkrukor till malgrottor, plockade till mej 3 krukor. Sen satte jag kurs p krukvxtavdelningen, vl dr frgade jag om dom hade Spatiphyllum och en tjej visade mej var de var, de hade 2 olika storlekar en fr 39kr och en stor fr 139 kr, frklarade fr tjejen att jag skulle plantera dem i min damm p balkongen och d sg hon ut s hr och sa att det r en krukvxt och den kan man inte stoppa ner i vatten fr d dr den. Jag frklarade att det r en sumpvxt, men hon stod p sej att det var ingen sumpvxt, det r det visst sa jag och frklarade att jag haft en sn hr vxt i en balja med vatten upp till bladskivorna i 6 r och den kpte jag p Blomsterlandet, ven den gngen sa dom att det inte var ngon sumpvxt!!
    Jag kpte i alla fall en av de strsta plantorna fr 139 kr och kte hem med mina blaskiga Krsbr och min Spatiphyllum som "inte" var ngon sumpvxt pluss lite till!!!

Ska dra upp den gammla nstan dda Spatiphyllumen och sen plantera den nya i dammen men frst mste jag tvtta bort al jord frn rtterna s det tar jag till helgen!!!
    De blaskiga Krsbren r det dags att slppa ut nu i karet och med mina 2 krsbr s har jag 14 st, d kanske man ser en rka liiite oftare i det karet!!!
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Rkmaniac Dodats avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ln
    Skne
    Inlgg
    1 604
    Blogginlgg
    1

Mina rkor

Cherry
    Rili
    PRL
    Sakura
    Tiger/Blue tiger/deep blue tiger
    Amano

Mina snckor

En massa anentome helena
    Physa
    Malaysisk sandsncka

Medaljer

Men varfr ville du inte ha krsbr med bra frg?
    "I don't know what weapons will be used in world war three, but in world war four people will use sticks and stones."

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Fr att jag skulle vilja ha den helt viltfrgade men det finns ju inte i zooaffrerna, tnkte att jag kanske kan f ngon viltfrgad om jag bara har blaskiga Krsbr!!
    Jag r mycket fr de rkor som r som naturen skapat dem, jller ocks fiskar!!
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:

Snckor:

Rkmaniac Dodats avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ln
    Skne
    Inlgg
    1 604
    Blogginlgg
    1

Mina rkor

Cherry
    Rili
    PRL
    Sakura
    Amano

Mina snckor

En massa anentome helena
    Physa
    Malaysisk sandsncka

Medaljer

:O

Jag har en massa helvita
    "I don't know what weapons will be used in world war three, but in world war four people will use sticks and stones."

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Ok, fast de r i naturen bruna, det var ngon som ftt sdana p sina krsbr, mina gr mera i orange ton med ljusa sidor!!
    Rkor:

Fiskar:

Snckor:

Rkmaniac Dodats avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ln
    Skne
    Inlgg
    1 604
    Blogginlgg
    1

Mina rkor

Cherry
    Rili
    PRL
    Sakura
    Amano

Mina snckor

En massa anentome helena
    Physa
    Malaysisk sandsncka

Medaljer

Aha, d fattar jag

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Kommer inte ihg vem som hade ftt snna men jag gillade dem direkt!!
    Rkor:

Fiskar:

Snckor:

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlgg
    Kommer inte ihg vem som hade ftt snna men jag gillade dem direkt!!

Jag tror det var mina

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Ja det var det ja!!! Det har inte ploppat upp ngra fler hos dej n, fresten har de ftt ett eget kar nu d???
    Rkor:

Fiskar:

Snckor:

Jag har faktiskt inte kikat s mycket efter nykomlingar! Tyvrr har de inget eget akvarium nnu . Har inte lyckats organisera upp det nnu . . . vart jag ska gra av dem. . .

Iofs, ifall jag flyttar ur alla halvdassiga rkor ur ancitrusyngelkaret och flyttar ver "special-rkorna" dit kanske.. hrm.. fr jag lite tid och ork ver i helgen s

Citat Ursprungligen postat av DarkInNight Visa inlgg
    Jag har faktiskt inte kikat s mycket efter nykomlingar! Tyvrr har de inget eget akvarium nnu . Har inte lyckats organisera upp det nnu . . . vart jag ska gra av dem. . .

Iofs, ifall jag flyttar ur alla halvdassiga rkor ur ancitrusyngelkaret och flyttar ver "special-rkorna" dit kanske.. hrm.. fr jag lite tid och ork ver i helgen s
    Fast d blir inte PHt tillrckligt lgt... har ph ver sju direkt fr kranen. Haft problem med att inte ens krsbren vill fryngla sig, men efter att ha brjat anvnda soil i ett litet kar r det nu p G med fryngring. Allts mste jag ha ett kar med soil och nu r alla sm-kar upptagna och inkrda med bra balanser s jag vill inte riva upp dem. Fr fundera vidare!

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Oki, vntar vl d p hur det gr fast det r svrt, gillar dem jttemycket!!!! Vet du hur de kom till??
    Rkor:

Fiskar:

Snckor:

Nej jag har inte en aning faktiskt. Har haft ett litet akvarium med andra-sorterings rkor som jag inte brytt mig srskilt i, sen sg jag dessa pltsligt.
    Ifall jag lyckas hitta hem till en skalarhane och ett palettpar s borde jag kunna flytta ver ancistrusparet till 180 litran och d r det skit samma ifall jag river ner det lilla karet och brjar om frn scratch med soil och hela kittet.. (ifall ngon r sugen p en stor snygg skalar-hane eller ett lekpar palettciklider r det bara att PMa). D kanske jag kan trigga dessa specialrkor att yngla av sig!
    Men ska nog klura lite ver mjliga akvarielsningar utan att herr sambo blir tokig p mig (ngonstans lR nog grnsen g fr vad han str ut med .... )

Rkmeister Sanna Karlssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Uppsala
    Inlgg
    2 365

Mina rkor

Caridina cf. cantonensis:
    Tiger, bl tiger, deep blue tiger
    Crystal red grad a-c, s,ss,sss, crystal black grad a-c, s,ss,sss
    Redruby, kingkong, mnga varianter + blue shadow, Blue bolt, mosura
    Pinto

Caridina cf. babuti:
    var. green

Neocaridina heteropoda:
    Var. red: krsbr, sakura
    Var. yellow: gul neon fire stripe
    Var. orange, rilli
    Blue jelly

Mina snckor

Rosa och bl posthorn, malaysiska sandsnckor, physor,

Medaljer

[Men ska nog klura lite ver mjliga akvarielsningar utan att herr sambo blir tokig p mig (ngonstans lR nog grnsen g fr vad han str ut med .... )[/QUOTE]

Det r bara att prova! Jag lt min man lgga in en plastmatta i ett rum, fr att skydda trgolvet mot vattenspill OM det hnder ngot med akvarierna... (ja, det hjlper lite i alla fall.) ngra mnader senare s frgar han om jag vill ha hela rummet till akvarierna?! Det kanske hnder hos dej med

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Vilken bra manvertaktik du krde med Saga!!!
    DakInNight du fr testa Sagas manvertaktik, det kanske funkar p din sambo ocks!!!

Fr vl se om mina dassigt frgade Krsbr kan ge ngra specialrkor hr vad det lider!!!
    Man skulle ju kunna ge sej ut p specialarjakt i zooaffrerna med, d kan man ju erbjuda affrsinnehavarna om att
    befria dem frn rkor som ingen vill ha fr att alla vill ha rda!!
    Senast redigerad av Peckoltia den 2011-03-18 klockan 11:35.
    Rkor:

Fiskar:

Snckor:

+ Svara p mne

Taggar fr det hr mnet

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg