+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Temperatures for Bee keeping

Temperatures for Bee keeping

Since my accident with the heater, and some of the answers I got in that thread, I thought to ask here:

At what temperatures do you keep your Bees ? I am mainly concerned about Bees since those are the ones I keep in Cubes (3x30l, 3x 20l) in my living room. I noticed the cubes quickly cool down when the light is out / at night when the heater isn't on.

What also concerns me is that I have read often that Bees do not reproduce at Temperatures below 21°C. I would like to gets some imput from those of you who keep and breed Bees (like Janne) without heaters in the aquariums. What is the lowest temperature that is acceptable ? Are temperature changes from day to night okay ? What are the general temperatures you keep them at ?

THat Sulawesis need a heater is of course clear. But I have had an aquarium with Red Fire without a heater in the cellar and they didn't mind at all even though it was sometimes only 15°C. Are there räkor apart from the Sulawesis that NEED higher temperatures ? I know my filter räkor only produce eggs if the temperature is around 25°C for example.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Jag har inte värmare i något av mina CR kar Det minsta är på 28L och det största på 60L
    Mina får massor av rom och förökar sig utan problem.
    Om man ser hur det är i naturen så är det ju faktiskt så att det blir kallare på natten när inte solen är uppe så jag tror faktiskt inte det är någon fara att temperaturen går ner när lampan släcks.

Mina sulawesi har värmare precis som dina
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Jag har inga värmare alls, tempen går ner till runt 22 grader i vissa kar nattetid. Men jag hade ett kar för något år sedan som stod i ett dåligt "norr" fönster. Nattetid gick tempen i det karet ner till runt 18 grader, men det ynglade lika glatt för det. Personligen tror jag inte de är alls känsliga för lägre temperaturer såvida det inte går ner under 18 på natten.
    There be shrimp!

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg