+ Svara på ämne
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nu är det igång! Mitt 3 delade kar!

Superräka Daniel_89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2009
    Län
    Västmanland

Mina räkor

Gula Körsbär, Amano, Blue,deep blue tigers, Crystal gold/snow,Gröna räkor, Blue pearl.

Mina snäckor

Elefanter.

Mina krabbor

Mini Krabbor

Nu är det igång! Mitt 3 delade kar!

Sådär ja nu är mitt 3 delade kar färdig byggt och på plats. Dom 3 karen drivs av en SCHEGO Membranpump Optimal Deluxe som är kopplad till 3 stycken E-JET 103 Sponge filter. Just nu har jag bara en tillfällig belysning men ska nog ta och beställa en glo t5 lysramp till den och det kommer även sitta BTN slim i alla kar!

Såhär ser det ut för tillfället! Det som är startat ska innehålla sulawesi räkor om jag lyckas få tag på några=).
    Bifogade bilder
    Det finns inga problem! Bara lösningar!

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Har du limmat med svart silikon det är inte det lättaste att få snyggt men resultatet blev väldigt kanonsnyggt, blir intressant att se hur du inreder de 3 olika karen!!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Räkyngel
    Reg.datum
    Apr 2010

Mina räkor

Red Bee,Black Bee (S,S+ og SS)
    Rosa Snow-white, Wine Red Panda

Mina snäckor

Asiatisk jegersnegle

Medaljer

Det så kjempebra ut!! Hvor mye koster det å få glassmesteren til å lage et slikt akvarium? Gleder oss til nye bilder av akvariet når alle er oppe og går!

Reg.datum
    Dec 2009
    Län
    Västmanland

Mina räkor

Gula Körsbär, Amano, Blue,deep blue tigers, Crystal gold/snow,Gröna räkor, Blue pearl.

Mina snäckor

Elefanter.

Mina krabbor

Mini Krabbor
    Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlägg
    Har du limmat med svart silikon det är inte det lättaste att få snyggt men resultatet blev väldigt kanonsnyggt, blir intressant att se hur du inreder de 3 olika karen!!!!

Det är akvarielagret som har byggt detta åt mig och priset kan jag ej gå in på

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Bidde väldans dyrt skulle jag tro!!!
    Det förklarar varför det ser så proffsigt limmat ut, jag har limmat mitt kökskar med svart silikon och det var inte det lättaste, det var mycket knepigt at få till de fina kanterna!! Jag ger mej inte in på det flera gånger, utan ska jag limma igen så blir det med transparent silikon!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Reg.datum
    Dec 2009
    Län
    Västmanland

Mina räkor

Mina snäckor

Elefanter.

Mina krabbor

Mini Krabbor
    Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlägg
    Bidde väldans dyrt skulle jag tro!!!
    Det förklarar varför det ser så proffsigt limmat ut, jag har limmat mitt kökskar med svart silikon och det var inte det lättaste, det var mycket knepigt at få till de fina kanterna!! Jag ger mej inte in på det flera gånger, utan ska jag limma igen så blir det med transparent silikon!!!

Tvärt om. Jo det är snuskigt snyggt! ska bara fixa soil och bakgrunder sen så skare ta fart=)

Reg.datum
    Dec 2009
    Län
    Västmanland

Mina räkor

Mina snäckor

Elefanter.

Mina krabbor

Mini Krabbor
    Citat Ursprungligen postat av KennethKar Visa inlägg
    Det så kjempebra ut!! Hvor mye koster det å få glassmesteren til å lage et slikt akvarium? Gleder oss til nye bilder av akvariet når alle er oppe og går!

Detta är beställt från www.akvarielagret.se och skulle tippa på att ett sånt skulle gå på mellan 3000-5000 kr då det är 6mm glas men det är bara ca kan ej svara exakt.

Räkrom
    Reg.datum
    Jan 2009
    Län
    Östergötlands län

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Neocaridina heteropoda (yellow), Blue Pearl

Ser riktigt snyggt ut må jag säga... Där ligger man i lä med mitt lilla 3-delade. Fråga: hur stora är de 3 karen?

Reg.datum
    Dec 2009
    Län
    Västmanland

Mina räkor

Mina snäckor

Elefanter.

Mina krabbor

Mini Krabbor
    Citat Ursprungligen postat av zugly Visa inlägg
    Ser riktigt snyggt ut må jag säga... Där ligger man i lä med mitt lilla 3-delade. Fråga: hur stora är de 3 karen?
    Tacktack Du bra fråga ska måtta imorn och kolla=)

Reg.datum
    Dec 2009
    Län
    Västmanland

Mina räkor

Mina snäckor

Elefanter.

Mina krabbor

Mini Krabbor
    Liten update. Alla karen är vattenfyllda och 2 av karen står med oliverknot's soil medan mitten karet ska vara sulawesi. Dock bara 1 kar med växter. Luftpump byts ut troligtvis nu i veckan mot 3 st Eden 501 mini då tjejen klaga på att det låter från filterna. Måtta har jag ej kunnat göra då jag slarvat bort alla mina tumstockar.

Bilder kommer så fort dom nya filterna är installerade!

Så är nån sugen på grymt bra luftpump samt 3 filter ENDAST 2-3 veckor gammalt så kommer det ut en annons och priset kmr ligga på 500 pumpen kostade kostade 400 och filterna 150 st + luftfördelare alltså helt komplett. Eller byter jag mer än gärna mot räkor!

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg