5575840515_2d8ab58a0e_b.jpg5576426224_4444fa7133_b.jpg Vet inte om det syns men jag har lagt en slang från Hang on filtret, som har lite högre vattennivå och på så sätt blir det hävert till psudotanken och jag slipper luftpump. Inte mycket vatten direkt som rinner men det blir en liten rännil tbx i karet och det borde räcka!
Sådan en har jeg også købt fornylig. Den er genial når man skal introducere nye rejer til et akvarie. Meget lig drypmetoden..
Har set at der findes flere størrelser..
Min är på 1,2 litre dvs Medium Jag har mina tigrar i den tills jag fått ordning på karet i lokalen.
Jag hade den till salu men ingen nappade så jag tog den själv, men ville inte ha en luftpump som låter så det fick bli slang från filtret.
Snyggt, vi har 4st 2st 1,2L och 2st 2L. Har räkor i de 2 största och där kommer de gå iaf en vecka till, tills vi har hämtat hem vår ställning och gjort iordning den. Dock är inte mina så snyggt inredda som din![]()
@ Anna den har lock!
@keen-eyed Inredd och inredd?!?! Tigrarna gick i en vas tidigare så jag tog lite soil, flytväxt, pellia, bränd bambu och en rot med sulawesi trianglemoss och la i från vasen då det inte finns någon biofilm i tanken att käka av. Jag tror att räkorna gillar att ha en riktig botten och inte behöva knalla runt på genomskinlig plast!
Det var en smart grej det där!!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Jo det tror jag!
Bokmärken