Yes, vad glad jag är, var tänkt att vi skulle åka uppåt sthlm nästa helg och köpa en ställning. Men när jag kollade blocket imorse hittade jag en annan på närmre håll, den har vi även sett tidigare när den var i bruk i butiken som nu ska sälja den. Ringde till dem förut och vi hämtar den på söndag, men ska åka förbi en sväng idag och kolla på den när vi ändå passerar där![]()
aställning.jpg
Inte lite avis!
grattis jag var precis ute och skrapade rutor och målade ramar på min ställning, din ser lite mer "plug and play" ut min var rätt sliten men det blir bra när det är färdigt
Om man inte utger sig för att kunna något kan man inte heller bli skyldig när man har fel.
Vi har ju kollat lite andra ställningar och den här är det i lika mycket att göra på, men vi ska väl måla baksidorna på karen iaf har vi tänkt.
Den hade man inte tackat nej till...
Får man fråga vad en sån här ställning kostar? Ser att det är många som köper sådana nu så en prisuppfattning hade varit kul![]()
Med Vänliga Hälsningar Tulle :-D
Grattis till det fina kapet du gjort!!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Kan väl inte påstå att den här var billig, vi var och kollade på en annan för ca. 1 mån sedan.. var dock mycket jobb med den då alla kar behövde siliconas om (12x120L) den ställningen ville de ha 4500kr för.
Den här ställningen står i en butik just nu och var i bruk för inte så länge sedan så den är bara köra igång egentligen förutom att vi tänkt måla baksidorna på akvarierna innan. Den här kostar 9000kr och är iaf mycket fräshare än den vi kollade på sist.
Vi hade ju även tänkt köpa en i stockholm annars, den ligger ute för 10000kr (18x70L).
Men den här passar bäst för vår del och den finns dessutom ganska nära, är bara 3mil dit ungefär![]()
Grattis. Nu spar ni mycket arbete genom att köpa en ställning i så bra skick.
![]()
Får gratta till ställningen.
Har sett den andra ni har med bl.a Venezuela Black o Sterbai ( mina 2 favoriter) den blev fin den med...
Väntar på fina "scapes"
Mvh Pia
Vi var även iväg och köpte lite svart färg idag till baksidan på akvarierna![]()
Kan ju missta mig , har varit inne o letat på "det andra forumet"men hittar ju inte tråden.... men var det inte ni som hade 6 kar eksakt likadana (tror att det var 54L) men med olika inredning... tror att det var skiffer i den med ant. VB eller sterbai i o ni hade dem i en ställning ??? har väl missat/ blandat ihop nått här verkar det som.
Kan jag skylla på åldern ???![]()
Bokmärken