+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Phyllantus fluitans, javamossa och hornsärv

Phyllantus fluitans, javamossa och hornsärv

Jag har lite växter att sälja då det växer som ogräs i akvariet just nu!
    För alla växter gäller att det kan finnas både alger och snäckor (physa, kanelbulle), dock inga jättemängder som borde ställa till problem, samt att det kan finnas andmat (men jag tror jag lyckats bli av med den).

Ludwigia palustris
    Är lite mer ljuskrävande än de allra lättaste växterna, men är annars ganska lättskött. Växer snabbt i bra ljus och med CO2! Blir lätt rödaktig om förutsättningarna är rätt. OBS! Bilden gör den inte riktigt rättvisa då det är precis efter vattenbyte och rejält disigt i karet, den är snyggare i verkligheten.
    En portion består av 5 toppskott på minst 10 cm. Det finns en sån portion.

Phyllantus fluitans
    Flytväxt med korta rötter som blir röd i starkt ljus, även rötterna blir då röda! Relativt tålig och förökar sig snabbt om den får ljus och näring. Den klarar även något sämre förhållanden men förökar sig långsammare då. Bladen är ca 2-2,5 cm i diameter.
    En portion består av 5 skott och varje skott har ca 4-5 blad. Det finns många portioner.

Hornsärv - Ceratophyllum demersumSLUT FÖR NU!
    Mycket snabbväxande stängelväxt som även kan användas som flytväxt. Är mycket tålig och tar massor av näring ur vattnet, bra som uppstartsväxt för att hålla algerna under kontroll! Den ser vit ut i topparna på bilden, men det beror på kameran (överexponering).
    En portion består av 5 toppskott som är minst 10 cm långa. Det finns inga portioner nu, men kanske redan nästa vecka.

Javamossa SLUT FÖR NU!
    Den tåligaste akvariemossan som klarar de flesta förhållanden. Växer fast på rötter och stenar och växer snabbt om den trivs! Perfekt gömställe och matförråd för fisk- och räkyngel.
    En portion är minst 1/2 dl. Det finns inga portioner just nu, men kanske redan nästa vecka.

Priset är 20 kr/portion inkl porto. Köper du mer än en portion får du halva priset på efterföljande portioner, dvs portion 2, 3, 4 osv kostar endast 10 kr/portion (gäller såklart även om du köper olika sorter! ).

Skicka pm om du är intresserad av att köpa. Jag packar efter bästa förmåga och skickar när jag ser att pengarna finns på mitt konto, dock tidigast söndag och senast onsdag!
    Senast redigerad av liten_bulle den 2011-04-12 klockan 07:23. Anledning: Ny växt! Ludwigia palustris

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Se nytt pris! Nu kostar alltså 2 portioner 30 kr, 3 portioner 40 kr osv - inkl porto!

Det finns mycket kvar och det fortsätter att växa, så jag behöver bli av med det här snart.

Byten kan vara intressanta, t ex blåa eller rosa posthorn.

Nu har jag överskott på en ny växt och säljer det som inte längre ryms i karet. Det är Ludwigia palustris, se annonsen för mer info!

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg