Tänkte att vi kunde ha en tråd om 80-talet...
Och visa allt kul som fanns då... eller vad man upplevde...
Kan ju vara allt ifrån en musikvideo till rubiks kub...
Börjar med en sån här:
Åh.. mitt bästa minne är när jag var på ridläger, stall Mjösjö och hela kvällarna poppade "I eat Cannibals" med Total CoeloDet var -88-89 *driver iväg på nostalgitripp*
Eller tryckarnas påfund, med "Carrie" med Europe som alla discon's avslut.. därefter tändes alla lampor och förtrollningen var bruten. Killen försvann som en avlöning![]()
Starzinger!
fasen, blev som högst 8 år på 80 talet..där kommer man inte ihåg så mycket.
alla mina minnen ligger från tidigt 90tal.. (culture beat med mr vain)
Alltid lika kul att läsa dina trådar och inlägg.jaja jag vet att jag är OT men en egen tråd för Frank blir lite väl
- Lärorikt (kunskap)
- Roligt.....många asgarv.....maken/barnen brukar undra varför mamma skrattar när hon läser redbee
- Allmänbildande.....dina praktiska tips om datorer och redbee funktioner är suveräna.
![]()
220L Fisk, mal och Fire&körsbär.......................Kommande filterprojekt
31L Cocoon, Sakura Fisksson ...........................Slimline m filtermaterial + Eheim compact 300
20L IKEA(räk)vas, Sakura avkommor,Paris ........Slimline m filtermatrial+ powerhead
Barnens
56L Platy, Tylos, Posthorn...svängd Hörnfiltermatta+ Eheim compact 300
20L WhitePearl..................Svampfilter+luftpump & AquaFlow60
31L Cocoon CR CB.............Slimline m filtermaterial + Eheim compact 300
Ojdå, det var mycket beröm!!!
Jo jag vet att jag är så... är vida känd för att hålla igång sällskap, både med det ena o andra...
Har alltid varit en sån som "drar igång folk"...
Tycker att livet blir mycket bättre om man får sig lite goa garv ibland!
Sitter förresten och får en hel del goa garv med av era inlägg...
(glömmer dock att kommentera det... och tror det är många andra som gör detsamma...)
Gillade toarullen som jag tror Saga09 la upp...![]()
några som kommer ihåg att Berlinmuren revs 1989? Snacka om att det kändes som att alla i världen blev vänner...
Kanske inte 80 tal men ett tidigt 90 tal!! Det jag kommer ihåg mest från den tiden är "serien" som hete Simpor och grodfötter!!! haha
Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!
Det jag minns från 80-talet är den härligt lerig bäcken där man kunde hitta grodor, mina föräldrar minns förmodligen inte det hela som kul![]()
Bokmärken