+ Svara på ämne
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Aquaticmagic store Ebay

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Aquaticmagic store Ebay

http://stores.ebay.com/AquaticMagic?_trksid=p4340.l2563

Denna säljare rekommenderar jag mycket varmt, hon är väldigt seriös och bra att ha att göra med,
    svarar mycket snabbt på mail och är mån om sina köpare när något händer med varan och ersätter
    med nya varor!!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räkoholist
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Värmland

Mina räkor

CR S-SSSS
    Cherry
    Raibow
    Amano

Mina snäckor

Physa
    Kanelbullar
    Malajer
    Posthorn
    Lila Äpplen

oxå bara positivt att säja!

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Hon är helt otrolig, mina Anubias Lancelota blev rätt illa tilltygade i transporten, jag mailade henne och skickade foton av växterna i påsen de kom i och hon svarade med vändande mail och i dag kom det inte bara 2 utan 3 nya kanonfina plantor, jag hade köpt 2 st och jättefina var dom!!!
    Jag har köpt en omgång till med växter som kom i dag, lika kanonfina dom!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:

Snäckor:

Guldräka thaifighters avatar
    Reg.datum
    Oct 2011
    Län
    Skåne Län

Mina räkor

Amano, Neocaridina davidi: viltfärgade, röda och blåa.

Mina snäckor

Physor och "Kanelbullar"

Mina krabbor

Mina fiskar: Hyphessobrycon amandae, Paracheirodon simulans, Boraras naevus, Sundadanio axelrodi Blå, Endler's Guppy "Red Chest", Celestichthys erythromicron, Desmopuntius pentazona, Carinotetraodon travancoricus, Pethia erythromycter Barbus hulstaerti
    Gjorde en beställning från http://www.aqmagic.com/ på 6 olika mossor som skickades den 31 Juli och mottog dom idag den 7 Augusti en vecka senare!
    Snabb leverans med tracking hela vägen, fast fick använda Svenska Postens tracking sista biten och hämtade paketet i min matbutik.

Något förvånad när jag såg "paketet" som var ett litet vanligt brunt dokumentkuvert!
    När jag öppnade såg jag dock att allt var leverat i små zip-lock plastpåsar och hårt packat.
    En del mossa hade bruna inslag, och när jag tog ut dom för att lägga dom i ett tillfälligt akvarium,
    så såg dom kanske inte 100 % bra ut!
    Verkar som dom är odlade på land på torvsubstrat och såg lite risiga ut och "bröts" lätt sönder,
    och en del mossor ville flyta upp till ytan så jag fick tynga ner dom med stenar.
    Ett par mossor var dock uppsatta på "galler" som höll dom nere.

Trots allt så finns det en hel del gröna och levande inslag, så med lite tur så kommer dom nog att kunna
    ta sej och komma igång efter ett tag.
    Jag hade dock föredragit mossa som redan varit odlad i undervattensläge, fast då hade dom kanske varit
    mer känsliga för transport.

Dock kan jag ändå rekommendera henne, om man vill ha lite udda arter som kanske är svåra att få tag på i Sverige!

Här är min inköpslista:
    250303341568 Fissidens splachnobryoides X 1 USD 5.99
    250303345082 Star Moss, Tortula ruralis- Tropical Plant Aquarium X 1 USD 4.95
    250391780124 Pellia - X 1 USD 5.95
    250415634411 Flame Moss - X 1 USD 5.95
    260506087290 Pearl Moss, Plagiomnium affines- X 1 USD 5.65
    260559705077 Xmas Moss - X 1 USD 3.75

OBS! Gratis Frakt!

Thaifighter

Tog lite bilder:
    Bifogade bilder

Räkrom jetns avatar
    Reg.datum
    Oct 2011
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Körsbär
    Blue pearl

Mina snäckor

Tylomelania sp guld (orange?)
    Tylomelania sp Yellow antenna
    Tylomelania sp. Yellow
    Brotia pagodula

Har även jag handlat av henne. I mitt fall en dröse (200 ) catappa blad... Mmmm jag är bra på att dra till när jag ser en god affär

7. Like Victor.Bergdahl gillade inlägget.
    Reg.datum
    Oct 2011
    Län
    Skåne Län

Mina räkor

Mina snäckor

Physor och "Kanelbullar"

Mina krabbor

Mina fiskar: Hyphessobrycon amandae, Paracheirodon simulans, Boraras naevus, Sundadanio axelrodi Blå, Endler's Guppy "Red Chest", Celestichthys erythromicron, Desmopuntius pentazona, Carinotetraodon travancoricus, Pethia erythromycter Barbus hulstaerti
    Blev kontaktad av "May" från AquaticMagic igår via mail, då hon var väldigt bekymrad över att jag gett dom neutral feedback på E-Bay istället för positiv!
    Jag skrev till henne att jag tyckte att kvalitén på mossorna inte var vad jag förväntat mej, att det var för mycket torrt och visset på mossorna för att kunna sätta en positiv feedback på just dom, däremot fick dom plus på bra och snabb service.

Hon sa att mossorna skulle se ut så och att jag skulle vänta 8-10 dagar för dom att växa till sej, hon erbjöd 10 % rabatt på mina nästa beställningar från dom bara jag ändrade min feedback till positiv!
    Verkade väldigt mån om att dom skulle få så hög % positiv feedback som möjligt på E-Bay!
    Jag gjorde dock en kompromiss med henne och sa att om mossorna har växt till sej och ser bättre ut inom 8-10 dagar så skall jag ändra feedbacken till positiv !
    Hon sa också att dom har 14 dagars "ångervecka" på sina växter och mossor, och om man inte är nöjd med dom inom den tiden så får man nya eller pengarna tillbaka!

Detta visar ju hur seriösa dom är och hur måna dom är att kunderna skall bli nöjda!

Thaifighter

Eller så visar det hur de systematiskt försöker få bort dålig feedback vilket kan ge vilseledande information sådant blir jag alltid skeptisk till. Jag har handlat mossa därifrån vissa sorter tog sig inte alls.
    MVH /// Frasse

Reg.datum
    Oct 2011
    Län
    Skåne Län

Mina räkor

Mina snäckor

Physor och "Kanelbullar"

Mina krabbor

Citat Ursprungligen postat av Frasse Visa inlägg
    Eller så visar det hur de systematiskt försöker få bort dålig feedback vilket kan ge vilseledande information sådant blir jag alltid skeptisk till. Jag har handlat mossa därifrån vissa sorter tog sig inte alls.
    Kan vara så också, ja!
    Får se hur det går med mina mossor först.

Thaifighter

Räkmeister Sanna Karlssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Uppsala

Mina räkor

Caridina cf. cantonensis:
    Tiger, blå tiger, deep blue tiger
    Crystal red grad a-c, s,ss,sss, crystal black grad a-c, s,ss,sss
    Redruby, kingkong, många varianter + blue shadow, Blue bolt, mosura
    Pinto

Caridina cf. babuti:
    var. green

Neocaridina heteropoda:
    Var. red: körsbär, sakura
    Var. yellow: gul neon fire stripe
    Var. orange, rilli
    Blue jelly

Mina snäckor

Rosa och blå posthorn, malaysiska sandsnäckor, physor,

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av Frasse Visa inlägg

-Jag har samma erfarenheter som Frasse. Min starmoss & Pearlmoss försvann direkt. Men mina räkor tyckte det var smaskens med mossa som inte tog sej
    Att bara ha en sort är omöjligt!
    https://sites.google.com/site/sannashrimpfarm/home

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Tror inte det går att ta bort dålig feedback på Ebay, det fungerar som här på vårt Tradera, en dålig feedback går inte att ta bort.
    Jag har köpt växter från dem och hade inget problem, en anubias var i dåligt skick men de skickade en ny direkt
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Reg.datum
    Oct 2011
    Län
    Skåne Län

Mina räkor

Mina snäckor

Physor och "Kanelbullar"

Mina krabbor

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlägg
    Tror inte det går att ta bort dålig feedback på Ebay, det fungerar som här på vårt Tradera, en dålig feedback går inte att ta bort.
    Jag har köpt växter från dem och hade inget problem, en anubias var i dåligt skick men de skickade en ny direkt
    Hon påstod att hon kunde skicka mej en länk till e-bay där jag kunde gå in och ändra feedbacken!?

Thaifighter

Reg.datum
    Oct 2011
    Län
    Skåne Län

Mina räkor

Mina snäckor

Physor och "Kanelbullar"

Mina krabbor

Hej!

Ytterligare en uppdatering om mina mossor från AquaticMagic.
    Idag har det gått 12 dagar sen jag fick dom, och tyvärr så har dom inte växt någonting trots att jag placerat dom i 4 olika kar under olika ljusintensitet!?
    Star-mossan och Fissidens splachnobryoides, som båda satt på nät har nästan försvunnit helt, och även dom andra mossorna har inte visat nån direkt ny tillväxt alls!
    Lite bilder nedan tagna igår.

Jag meddelade detta för AquaticMagic och skickade bilderna till dom, och utan problem så gick dom med på att antingen skicka nya mossor eller någon annan växt eller ge tillbaka pengarna.
    Jag valde sista alternativet.
    Bra respons och det räckte med bilder som bevis, så jag sparade in på portot för att skicka tillbaka dom vissna mossorna!

Jag har nu köpt nya mossor på auktion hos 3 andra e-bay försäljare.
    Får se vad dom håller för kvalitet när dom kommer som jämförelse.
    Jag kommer att skriva nya reviews om dom senare.

Thaifighter
    Bifogade bilder

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Dom svarar ja och är inte alls omöjliga, synd att mossorna inte fungerar, jag köpte olika Anubias av dem och starmoss som tog sej efter en tid.
    En av anubiaserna var väldigt dålig, skickade bild och det kom en ny perfekt planta
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Räka Zpiders avatar
    Reg.datum
    Oct 2011
    Län
    Västra Götalands Län

Mina räkor

Amano & Körsbär

Precis som Frasse, Sanna och Thaifighter har jag upplevt att deras mossor dör kort efter inköp.
    Skulle inte rekommendera denna säljaren till någon.

Reg.datum
    Oct 2011
    Län
    Skåne Län

Mina räkor

Mina snäckor

Physor och "Kanelbullar"

Mina krabbor

Citat Ursprungligen postat av Zpider Visa inlägg
    Precis som Frasse, Sanna och Thaifighter har jag upplevt att deras mossor dör kort efter inköp.
    Skulle inte rekommendera denna säljaren till någon.
    Jag var själv lite positiv till en början då jag snabbt fick paketet, och trodde nog att mossorna skulle ta sej efter ett tag.
    Tyvärr hände inte detta och därför kan jag inte heller rekommendera dom längre när det gäller köp av mossor, trots snabb frakt och bra bemötande och att dom återbetalade pengarna utan problem.

Thaifighter

+ Svara på ämne

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg