Hallo! Jeg er HELT ny innen macro-fotografering, så bildene mine er ikke akkurat veldig fine. Men jeg må jo bare øve!Så da legger jeg ut noen her. Er de første jeg har tatt med Macro-objektiv. Har bare hatt blitzen (Nikon SB-900) festet på kamerahuset, spørs vel ikke om den burde stå på et eget stativ. Kom gjerne med tips og triks, dette er som sagt mine første macrobilder
![]()
Kommer nå! Var bare litt for store for å laste opp, så måtte gjøre de litt mindre![]()
Det är helt klart bra klass på bilderna!!!
Ett tips, stäng av akvariefiltret, så slipper du luftbubblor på bilderna!
Ev kanske du behöver ännu mer ljus i akvarierna, då blir kameran snabbare...
Takker! Har et Fluval Edge, og det er _skikkelig_ lite lys der generelt. Vurderer å skaffe meg en liten, sterk lampe jeg kan bruke som fotolampe. Har brukt et Sigma 105mm. objektiv, men er ikke helt vant med det endaSå er litt vanskelig å fokusere på hele reken mens de beveger på seg ^^, Da skal jeg huske å skru av filteret neste gang, takk for tipset!
![]()
reke 3 + 4 gillade jag![]()
Tusen takk!Var visst litt vanskeligere å bruke manuell fokus på noe så lite enn det jeg trodde. Vanskelig å få hele reken i fokus.. Må vel bare øve!
Bra foton tycker jag!! Jag har ju problem med min kamera med inställningarna
![]()
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Tusen takk! Ja, det tar tid å fikse innstillinger. Burde vært holdt fotokurs med folk som er flinke til å fotografere reker, så vi andre får lært litt og! ^^,
Bokmärken