+ Svara på ämne
Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Problem efter räkrensning

Räkyngel
    Reg.datum
    Nov 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Crystal red, Crystal black

Problem efter räkrensning

Fick lite oväntade problem efter att jag rensade mitt kar på på lite lägre graderade räkor. Så jag tänkte vända mig till er för att få lite smarta tips

Tyckte det var dags för ett tag sen att börja odla mina mina CR/CB räkor lite mer seriöst så plockade bort större delen av mina räkor(till zooaffären såklart) och behöll bara de som jag tyckte var av S grad och över. Detta resulterade i att det blev 5-6 räkor kvar i karet. Dock så blev det en liten konstig vändning på mitt lilla odlingsförsök.

Efter några dagar så började jag se mer och mer trådalger, efter en rensning på alger och allt som jag tyckte hade alger på sig så såg det bra ut ett par dagar igen. Men veckan efter så var algerna tillbaka, har varit såhär i ett par veckor nu och börjar undra om det inte är tillräcklig mycket fisk/räkor i karet för att hålla nyttobakterierna vid liv.

Nån som har nå bra tips? Byter 15-20% vatten varje vecka, tillsätter FFM samt Mineral Plus.

Och en annan sak medans jag ändå frågar... Hur gör ni som använder Mineral Plus. Tillsätter ni det samtidigt som FFM eller gör ni det några timmar efter? FFM har ju en tendens att ta bort div ämnen.
    // Joakim
    112 liter - L-46, Corydoras habrosus | 25 liter - CR och CB

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta