+ Svara p mne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 16

mne: Intressekoll Rkhotell med valfria mtt/frg Bytes???

Rkrom madzors avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    49

Mina rkor

White pearl
    Tiger

Mina snckor

Posthorn

Intressekoll Rkhotell med valfria mtt/frg Bytes???

Jag gr lite egna rkhotell och har ganska mycket material ver.. finns i vitt, grnt eller grn/svart ev vit/svart med eller utan nt, storlekar grs efter just va du vill ha.. antalrr och lngder former osv osv..

Kom grna med tips, ider och kritik!!

Vet inte alls om detta r intressant men tnkte iaf se om det blir ngon respons.

r detta kanske ntt som gr att slja?

Byte r ALLT intressant. Jag har ingen mossa att fsta p dom s mossa r superintressant!

Ska kanske tillgga att jag har inga klara utan gr dom du/ni vill ha.. S kan vara liten leveranstid...
    Och kanske ska skriva med att jag gr dessa sjv s det r handgjort. med andra ord r dom s fina jag kan! och drfr kanske dom inte e perfekta.

Innermtt rr 13mm alla frger och en 6rrs pyramid blir ca 45mm hg en 3rr ca 30mm.. Kan sklart gra med fler rr..

Mtten p det svarta i detta 10liters r ca45mm hgt ca45mm djupt och ca 49mm "brett"
    Bifogade bilder
    Senast redigerad av madzor den 2011-04-06 klockan 22:16.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Superrka Jinas avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ln
    Sdermanland
    Inlgg
    317

Mina rkor

crystal red, crystal black, white pearl, krsbr

Mina snckor

helenor, pplen (vita+lila), posthorn, sandisar

Medaljer

Ok, dum frga, hoppas det r ok...
    Gillar rkorna klttra i/gmma sig i dem, eller vad r de till fr?

Guldrka a.erikssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    904

Mina rkor

Taiwan bee's:

Panda, Panda "blue shade", KingKong

Mina snckor

Posthorn snckor bla
    Elefantsnckor
    Malaysiska sandsnckor

tjoho!

Sna dr har jag varit p jakt efter, men har inte hittat ngon som sljer s tnkte gra sjlv. Men eftersom jag aldrig gjort ett rkhotell s kanske det r bst att ngon som gjort frut som du kanske kan fixa ett litet t mig

Sna dr r nog ganska populra tror jag. Svra att f tag p och inte mnga som gr och sljer heller, s respons lr det nog bli!

Rkorna gillar att gmma sig i dom har jag lst, att dom knner sig tryggare i rren dr det r lite mrkare.

Jag hade tnkt mig ett ganska litet, kanske en pyramid med 6 sm rr.

Rkrom madzors avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    49

Mina rkor

White pearl
    Tiger

Mina snckor

Posthorn

P mina som jag har nt p samlas ganska ltt partiklar ur vattnet d och d kryper en rka runt p det och plockar... ibland smyger dom runt i dom... Jag har inte den blekaste aning om varfr dem kallas rkhotell, va bara ntt jag lst p internet.

Jag har ngra som jag gjort till mina polare som dom har till sina ciklider s yngel kan gmma sig i dom..

Eftersom jag inte kan s mycket om ntt utan lite om allt fr grna ngon annan fylla i...

Kanske skulle tillgga att innermtt p rren r 13mm, men jag kan skaffa iaf vita strre...
    Senast redigerad av madzor den 2011-04-06 klockan 21:38.

Guldrka Champis_Sannas avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ln
    Vstergtland
    Inlgg
    571

Mina rkor

Crystal Red
    Crystal Black

Mina snckor

Posthorn

Malar lskar dem ocks Jag r jttenjd med mitt hotell. Skulle kunna tnka mig fler faktiskt.

Rkrom madzors avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    49

Mina rkor

White pearl
    Tiger

Mina snckor

Posthorn

Citat Ursprungligen postat av a.eriksson Visa inlgg
    tjoho!

Sna dr har jag varit p jakt efter, men har inte hittat ngon som sljer s tnkte gra sjlv. Men eftersom jag aldrig gjort ett rkhotell s kanske det r bst att ngon som gjort frut som du kanske kan fixa ett litet t mig

Sna dr r nog ganska populra tror jag. Svra att f tag p och inte mnga som gr och sljer heller, s respons lr det nog bli!

Rkorna gillar att gmma sig i dom har jag lst, att dom knner sig tryggare i rren dr det r lite mrkare.

Jag hade tnkt mig ett ganska litet, kanske en pyramid med 6 sm rr.

Jag letade ocks efter men nr jag inte hitta s bestmde jag mig fr att gra egna. r inte s svrt om du har material..

Jag kan sklart fixa t dig om du inte vill gra egna. Lngd, frg, nt? Kostnaden r vad som knns bra.. byte r vad som knns bra.. rr du dig ngot i krokarna eller ska jag skicka?

Reg.datum
    Jan 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    904

Mina rkor

Taiwan bee's:

Mina snckor

Posthorn snckor bla
    Elefantsnckor
    Malaysiska sandsnckor

13mm invndigt vore kanske lagomt fr min del, d jag har ett litet 30 liters kar med rkor s tnkte jag ha mig n fjuttigt hotell i framkant.

Kanske skulle haft 2 hotell isfall. r det dom dr grna/svarta rren som r 13mm invndigt? r nog mest sugen p de grn/svarta.

Jag bifogar bild: Hade tnkt ha ett litet hotell kanske lngt fram mer p hger sida, s du kanske kan se mer vad jag r ute efter fr storlek. Det dr bladet ligger nu p vnster sida bredvid roten. Och precis nedanfr roten har jag nu lite glosso p botten.

DSC_0012 (2).JPG

Reg.datum
    Jan 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    904

Mina rkor

Taiwan bee's:

Mina snckor

Posthorn snckor bla
    Elefantsnckor
    Malaysiska sandsnckor

Citat Ursprungligen postat av madzor Visa inlgg
    Jag letade ocks efter men nr jag inte hitta s bestmde jag mig fr att gra egna. r inte s svrt om du har material..

Jag kan sklart fixa t dig om du inte vill gra egna. Lngd, frg, nt? Kostnaden r vad som knns bra.. byte r vad som knns bra.. rr du dig ngot i krokarna eller ska jag skicka?
    Ja jag vet inte vad man ska ha fr typ av rr, nt osv. Om du ser min bild jag bifogade i frra inlgget, s jag vill ju ha ett typ MINI-hotell eller ngot, dina hotell ser stora ut p bilderna. Skulle haft ngot att jmfra med

Jag har ju en bit att ka till Malung om det r s, ngra mil r de. Jag bor i Nyhammar, 3 mil nedanfr Bjrbo. Kanske billigast att skicka.

Rkrom madzors avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    49

Mina rkor

White pearl
    Tiger

Mina snckor

Posthorn

13mm invndigt vore kanske lagomt fr min del, d jag har ett litet 30 liters kar med rkor s tnkte jag ha mig n fjuttigt hotell i framkant.

Kanske skulle haft 2 hotell isfall. r det dom dr grna/svarta rren som r 13mm invndigt? r nog mest sugen p de grn/svarta.

Jag bifogar bild: Hade tnkt ha ett litet hotell kanske lngt fram mer p hger sida, s du kanske kan se mer vad jag r ute efter fr storlek. Det dr bladet ligger nu p vnster sida bredvid roten. Och precis nedanfr roten har jag nu lite glosso p botten.
    Jag r superdlig p gissa mtt ass :S men jag har ett ca 45mm lngt i mitt 10liters och lgger upp en bild till s man kan se det..

Reg.datum
    Jan 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    904

Mina rkor

Taiwan bee's:

Mina snckor

Posthorn snckor bla
    Elefantsnckor
    Malaysiska sandsnckor

Ett snt dr hotell vore riktigt bra tror jag ser ju bra ut. Och d r mitt p 30 liter mot ditt 10 liters, och hotellet sg rtt litet ut i den lilla baljan, s det vore nog lagom litet Du kan inte mta var omkretsen r? ta en tumstock bara och lgg ihop mtten du fr p alla sidor, s kan jag gra en skiss p papper fr att se hur stort de r

Rkrom madzors avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    49

Mina rkor

White pearl
    Tiger

Mina snckor

Posthorn

Ett snt dr hotell vore riktigt bra tror jag ser ju bra ut. Och d r mitt p 30 liter mot ditt 10 liters, och hotellet sg rtt litet ut i den lilla baljan, s det vore nog lagom litet Du kan inte mta var omkretsen r? ta en tumstock bara och lgg ihop mtten du fr p alla sidor, s kan jag gra en skiss p papper fr att se hur stort de r
    Mtten p det svarta i mitt 10liters r ca45mm hgt ca45mm djupt och ca 49mm "brett"

s om jag inte fattat helt snett borde mttet du letar efter vara runt 145-150mm dock med runda hrn..

Reg.datum
    Jan 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    904

Mina rkor

Taiwan bee's:

Mina snckor

Posthorn snckor bla
    Elefantsnckor
    Malaysiska sandsnckor

Citat Ursprungligen postat av madzor Visa inlgg
    Mtten p det svarta i mitt 10liters r ca45mm hgt ca45mm djupt och ca 49mm "brett"

s om jag inte fattat helt snett borde mttet du letar efter vara runt 145-150mm dock med runda hrn..

r det bara typ 4,5cm p alla ledder? lter ganska lite.

Nja inte riktigt s stora hotell jag tnkt, rtt litet till de dr 30 liters jag har och ett lite strre till 110 liters karet vore nog perfekt.

svrt att sga hur stora jag vill ha, men kanske lite strre n de dr lilla du har i ditt 10 liters kar. Mter upp mer imorgon f se.

Rkrom madzors avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    49

Mina rkor

White pearl
    Tiger

Mina snckor

Posthorn

Jag har testat lite olika och dom jag gillat mest r 6rrs-modell med ca 5-6cm djup..

S gjorde jag ngra med dom 3 nedre tex 6cm sen andra raden 5,5cm sen vre rret 5cm. Tyckte dom sg bra ut i bde mitt 10liters och mitt 100liters. Kanske lite stora i 10litern.

gr att gra med lutad sida/sidor, Dock e detta ganska mycket mer jobb. Men gr att fixa.

Sen kan man vll gra 3rrs, 6rrs 10rrs, 15rrs, 21rrs "pyramider" s kan dom bli ganska feta. Gr vll att gra "fyrkantiga" typ 2x3rr, 40x20rrs inte vet jag varfr men de gr ju.

Reg.datum
    Jan 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    904

Mina rkor

Taiwan bee's:

Mina snckor

Posthorn snckor bla
    Elefantsnckor
    Malaysiska sandsnckor

Ser litet ut nr man ritar ut p papper med de mtt du har p de rkhotell i 10 liters.

Finns det att gra med grvre rr, eller r 13mm det du har? Hade grna haft med lite grvre om du har.

Om det r s, kanske man skulle ha en pyramid med 4 vningar (10 rr)

Vi kan ju ta det hr via PM istllet

Reg.datum
    Jan 2011
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    904

Mina rkor

Taiwan bee's:

Mina snckor