Var och bytte en påse sand i dag och såg firren jag alltid varit svag för Altolamprologus compressiceps "Kigoma" vill ha faktorn ligger väl sisådär på 200% ungefär men jag har ju inget tomt kar!!!!
Alternativet är att slänga ut de blaskiga körsbären som är röda nu och mina Kerritetror, mina L309 kan jag ju flytta till ett annat kar helt enkelt, hur skulle ni gjort?, jag har inte plats för fler större kar
Här är firren jag älskar!!!
Altolamprologus compressiceps Kigoma.jpg
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Skicka hit körsbären vettja![]()
Flytta ut fiskarna låt körsbären va kvar och ta dig till affären hämta fina fisken ta hem den och välkomna den med cherry shrimp buffé bordjag hade faktiskt gjort så :p
![]()
Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!
Ok, jag måste byta ut kattsanden och fixa karet, har bytt ut kattsanden i alla kar utom detta nu, men jag tror nog att de kan hålla firrarna till mej de känner ju mej sedan gammalt, är stamkund där!!! Ska ringa dem och höra i morgon om de kan reservera till mej
!!
Körsbären kan jag kanske plocka ut de rödaste av och låta de med sämst färg gå kvar, jag kommer att ha lite växter i karet även om det blir mindre än nu då jag inte klarar att ha ett kar utan växter!!
Firrarna vill jag ha i alla fall, funderar på Kerritetrorna om jag låter dem gå kvar så komer de ju så småningom att ha försvunnit ner i compressornas magar, då har de ju ändå kommit till någon nytta........usch vad hemskt det låter, låta dem bli uppätna!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Snäckor:
Tycker du ska göra såalltid roligt att köpa hem fisk man verkligen vill ha
![]()
Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!
Dessa är ju parbildande men de är bara ca 5-6cm nu, frågan är om dom går att se kön på dem redan, när de blir större så ser man ju vilken som är hane resp. hona, hm det löser sej nog, firrarna ska hem till mej!!!
Räkor:
Fiskar:
Snäckor:
Räkor:
Fiskar:
Snäckor:
Räkor:
Fiskar:
Snäckor:
Meh, jag erbjöd mig ju ta dom
Har en tom burk som jag tänkt ha körsbär i.
Vi kan dela upp dem i 2 lika högar så får Jina också körsbär!!
Räkor:
Fiskar:
Snäckor:
Välkommen till Tanganyika-träsket.. Underbara firrar !
//johan
Bokmärken