+ Svara p mne
Resultat 1 till 3 av 3

mne: Inga lister fr tckglas, hr r lsningen!

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Inga lister fr tckglas, hr r lsningen!

I dag kom jag p denna id om man som jag inte har ngra lister fr tckglas p ett kar!!
    Jag bestlde tckglas till krabbkaret men fick bara med 2 bitar att limma 5 mm in frn kanten och 2 tckglas
    vad gr man d........jag funderade p det lnge tills jag kom p att jag faktiskt hade sna dr sjlvhftande
    genomskinliga plastlinser liggande i skpet ngonstans det fungerar kanske med sdana!!
    Sakt och gjort, jag letade en god stund tills jag hittade frpackningen med linserna, satte en i varje hrna ca 5mm
    in frn kanten p kortsidorna och lade tckglaset p plats och det fungerar klockrent, tckglaset kan inte gilda ivg
    s att det skulle kunna ka ner i karet!
    Nu vet jag inte hur lnge linserna sitter kvar, men skulle de lossna s r det ju bara att limma fast dem med silikon!
    Plastlinser hittar man p b.la. Jrnia!

P5270001.JPGP5270007.JPG
    Senast redigerad av Peckoltia den 2011-05-27 klockan 16:26.
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Det va smart. Men r det helt tckande s glaset ligger direkt p akvarie kanten s fr du inte ner syre i karet

Skickat med Tapatalk
    Gud gjorde inte grset grnare p andra sidan!
    Det r bara grannen som skter grsmattan bttre n vad du sjlv gr!

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Det r 2 tckglas p vardera 12cm och en springa emellan d stdbenen p rampen str p kanterna p karet. Om man har heltckade s mste man fortfarande ha ett hrne fr sladdar m.m. och s behver man ju inte ha ett helt glas exakt lika stort som karet, det gr att bestlla det lite smalare p glasmsteriet!!
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

+ Svara p mne

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg