Jo då tillverkar man den simpla fällan av en petlaska och här finns en beskrivning på zoonen!!
http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=203187
Den fungerar faktiskt förvånansvärt bra, jag har gjort en sådan som jag lade en maltablett i och lade fällan i karet och alla 4 ancictrusarna hittade jag rätt snart i fällan!!!
Kommer aldrig att försöka fånga en ovillig mal med håv flera gånger, den är kanombra![]()
Räkor: Körsbär, Rili, White Pearl, Caridina sf bbaulti var. Malaya, Cr och Cb, Purple Zebra, Blue Gelly, M. assamense. Snäckor: Posthorn, rosa, blå. Tylomelania: yellow antenna. Fiskar, Vild guppy, Boraras uropthalmoides, Boraras naevus, Glasblodsfenstera, Pseudomugli gertrudae, Pseudomugil signiferi. Tanganyikaciklider, Altolamprologus compressiceps "Kigoma", Neolamprologus leleupi, Julidochromis dickfeldi, Tropheus moorii ( bärnstensmoorii).
f5.jpgSå här kanske fast toppen är kant i kant med flaskan.
Just precis skrev just en ny tråd med fällan fast man kapar bort toppen på flaskan helt, se min tråd!!
Kanske ska be Johnny eller någon av moderaterna att flytta denna del som handlar om malar till min tråd i stället!
Räkor: Körsbär, Rili, White Pearl, Caridina sf bbaulti var. Malaya, Cr och Cb, Purple Zebra, Blue Gelly, M. assamense. Snäckor: Posthorn, rosa, blå. Tylomelania: yellow antenna. Fiskar, Vild guppy, Boraras uropthalmoides, Boraras naevus, Glasblodsfenstera, Pseudomugli gertrudae, Pseudomugil signiferi. Tanganyikaciklider, Altolamprologus compressiceps "Kigoma", Neolamprologus leleupi, Julidochromis dickfeldi, Tropheus moorii ( bärnstensmoorii).
har hittat en film om det
http://www.youtube.com/watch?v=Xb_k2Wg9ayI
flyttade inläggen![]()
Personliga barnkläder med stil
http://www.amdadesign.blogspot.com
Jag kan bara instämma. Skönt att slippa stressa runt fiskarna/djuren i karet med håven.
Det tror jeg vi skal forsøge herhjemme, jeg bliver næsten mere stresset end fiskene når min mand forsøger at fange dem(specielt maller). Puuuha![]()
Mvh Katja!
www.bettasite.se
Jag har lagt en större fälla i karet i vardagsrummet för jag är säker på at jag har både mina vildguppyn och Amanoräkor i fällan innan min stora Ancistrushona gått in!! Har gjort en fälla av en 1,5L flaska för att få tag i honan som gäckat mej mycket länge nu
!!!
Hehe så må du skrive når hun er gået i fællen(og hvor mange andre der fulgte med)![]()
Mvh Katja!
www.bettasite.se
Spontant undrar jag om klistret på tejpen är helt ofarligt, (läs: giftigt)![]()
Jodå det går faktiskt att fixa och det är vad jag ska göra så att fällan kan stanna kvar och man inte måste passa den, jag ska försöka fixa till min ena fälla under dagen och sen ladda upp en bild här!!
Det blev en väldig fångst första gången då jag lade i fällan när karet fortfarande var tänt, säkert hälften av mina Amanos en massa vildguppy en av mina L134 och några smycketetror hittade jag i fällan, men ingen Ancistrustjej inte!!! Tömde ut dem och lade i fällan på nytt när karet var släckt, kollade fällan innan jag kröp till sängs men såg ingen ancistrustjej, släppte ut alla som var i fällan, denna gången inte så måga och då såg jag honan som naturligt vist åkte ner i karet igen, suck
!! Laddade om fällan igen, ner med den i vattnet, kunde inte sova så jag knallade upp för att vitja fällan mitt i natten och då var min stora feta Ancistrustjej där igen plus några snäckor 1 död Glödbandstetra och 2 döda guppyhannar, förpassade honan till Tanganyikakaret, släppte ut det som levde och slängde de 3 firrarna.
Det går inte att lämna fällan längre tid för syret tar slut när ingen cirkulation finns, därav ska jag försöka göra så att vatnet kan cirkulera i fällan, så jag återkommer med bild på min idé när den är klar!!
kluriga peckoltia alltså!
Ser fram emot bild, synd att du fick tre dödsfall. Var det syrebrist tror du?
För lite vatten, för lite tid, för många önskemål
Bokmärken