Idag har jag fått hem ett nylimmat akvarium som HAF - Haninge akvarieförening gjort. Det är 32x32x47 = ca 48 liter. Jag ska ha det istället för 20-liters där mina bumblebee går och posthorn.
Akvariet ser hemmafixat ut, vissa silikonsträngar är inte raka, jag får skrapa bort en del med rakblad, killen som gjorde det dök inte upp på 2 veckor så silikonet hann stelna. Men, men - vad mer kan man begära av ett akvarium med täckglas för 100:- och dessutom hemkört - jag fick inte betala någon fraktkostnad. Stor eloge till HAF
Så fort jag inrett det och flyttat över invånarna så lägger jag upp bilder![]()
Det är fult att inte ha akvarium.
Det har inte hänt så mycket, men jag har tagit bort de flesta siliconfläckarna o även gjort en siliconfog rakare. Jag använder mig Perstorps Absolut Ren Ättika 24 % - funkar superbra att rengöra med, men man måste kombinera med rakblad eller vass kniv.
Så här ser akvariet ut just nu:
21t1xy.jpg
x6enfa.jpg
Det bliver sikkert godt!
Mvh Katja!
www.bettasite.se
Tackar, jag hoppas detDvärghumleräkorna mår bra och är pigga i 20-liters iaf - jag hoppas de fortsätter med det i detta kar också sedan när det blir dags att flytta över dem
Projektet fortskrider:
2ep0qog.jpg
Har du et billede af rejerne?
Mvh Katja!
www.bettasite.se
Nej, men jag ska försöka fota dem. Lägger ut bilder här så fort jag har några. Nu syns de mycket mer i det större karet som inte är så tättbevuxet med växter. De verkar gilla att ha fått friare simutrymme.
Fotar karet imorgon när vattnet blivit klart.
Hmmm, det här med att fota räkor är inte min starka sidaEfter miljoner bilder så blev dessa bäst:
Hade fukt i kameran så det blev svarta fält i ytterdelen, har beskurit denna bild men lite svart syns i nedre högra hörnet. Dvärghumleräka, humleräka, bumblebee, caridina cf breviata
15z1edh.jpg
Denna bild är en beskuren variant av bilden ovan:
vy7ivp.jpg
En suddig bild:
2v2jcjs.jpg
Ytterligare en suddig bild:
2afwx2o.jpg
Dom är söta dessa räkor!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Jajjamensan - så söta så
Här är ett par helhetsbilder på karet. Det är lite provisoriskt inrett, belysningen är också provisorisk:
35iqey1.jpg
jsedtj.jpg
snyggt![]()
Tackar
Här är några fler bilder:
2h5kutj.jpg2199d7p.jpgt4u4c4.jpg
![]()
11kfuiq.jpgJag satte ner torkad nässla och en humla blev iaf nyfiken
ncdr3b.jpg
2i1pmoz.jpgPromenad på stenen
Här är beskurna bilder:
div 032Kopia.jpgdiv 036Kopia.jpgdiv 039Kopia.jpgdiv 044Kopia.jpg
![]()
Hvor fin!![]()
Mvh Katja!
www.bettasite.se
Tack, det tycker jag ocksåTyvärr ser jag dem inte så mycket, trots att jag inte har några fiskar i karet.
Bokmärken