Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Spindelkrabban

Spindelkrabban

Den här skumma varelsen var min klara favorit bland djuren på Malmö akvarieförenings utställning i November 2011. Vet inte mycket om dem förutom att det är en saltvattenskrabba och sjukt cool.

There be shrimp!

2. # ADS
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Kollade mycket på den

Den greppade hela tiden små bitar "mat" när den gick runt i akvariet med sina små klor som den åt upp

En annan sak jag tänkte på i det akvariet, rörde sig musslan i akvariet, eller var det någon som flyttade på den ofta?

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Räkor i alla akvarium - Förena er!

Den flyttade sig tror jag, såg den flera gånger öppna och stänga sig, här är en bild på den med

There be shrimp!

jag tycker den har vissa likheter med the animal i mupparna

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile..._2186348_n.jpg
    There be shrimp!

He, he, det har du rätt i Janne, dom har liksom samma röda frisyr!!
    Hur stor är den där långbenta kkrabban då?, den ser ut att kunna trassla i hop sina långa ben rätt ordentligt, måste vara knepigt att gå med dom benen!!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Den är skit cool. Jag har haft en sådan en gång i tiden när jag höll på med salt. Köpte den av Bengt på Marinakvariet i Mölndal och har för mig att man bara kan ha en i akvariet. Min levde i ca 1 1/2 år.

I was totally fascinated by this krabba. It almost makes me want to start a saltvatten nano.... almost

Jepp, den tog priset som fräckaste djuret på utställningen!! Bra bild du fick till på den också.
    Nothing happens until something moves (Einstein).

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •