Resultat 1 till 12 av 12

mne: Vad r det fr mossa?

Vad r det fr mossa?

Jag blev tvungen att rensa karet och tnkte slja ivg lite mossa, men utan namn p den s kan det bli svrslt ..

Vet ni vad det r fr sort?

PICT5408.jpg
    PICT5407.jpg
    Fr lite vatten, fr lite tid, fr mnga nskeml

2. # ADS
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Kan det vara Christmas mossa tro?

Det skulle kunna vara flera olika sorter, mossa mste artbestmmas med mikroskp d den fr helt olika karaktr beroende p kar och frhllande den gr i.

Gissar p Java! Men hller med fregende talare.
    Senast redigerad av clas den 2011-12-04 klockan 08:19.

ser ut som java mossa och det lite ljusare gaffelmossa hmm kanske norska namn

http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1016

http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1005

mvh Kjell
    Att vara medveten om att man inte knner till fakta r ett stort steg mot kunskap.
    Benjamin Disraeli (1804-1881)

Citat Ursprungligen postat av AnetteJ.T Visa inlgg
    Det skulle kunna vara flera olika sorter, mossa mste artbestmmas med mikroskp d den fr helt olika karaktr beroende p kar och frhllande den gr i.
    oj jklar r det s krngligt med mossbestmning allts!?

Jag har java i ett annat kar, den ser inte alls ut som denna. Men det kan allts bero p yttre omstndigheter?

Citat Ursprungligen postat av DarkInNight Visa inlgg
    oj jklar r det s krngligt med mossbestmning allts!?

Jag har java i ett annat kar, den ser inte alls ut som denna. Men det kan allts bero p yttre omstndigheter?
    Jepp. Du kan ha exakt samma mossa i flertal kar hemma, och den kan se helt olika ut. Det kan t.o.m vara exakt samma ljus i alla s den styrs ven av nringsniverna. Alla mossor r dock inte s svra. T.e.x Erect, Flame och Stringy r mossor som r enkla att artbestmma.
    Men nr den ser ut som p din bild, kan det vara Java, Taiwan, Singapore, o.s.v.

Frnt att de kan anta s olika form, men lite frustrerande nu nr jag r i behov av ett namn om jag ska slja.

Rubriken till annonsen blir s oseris om man inte har koll p vad man har fr vxt.

sch, annars fr det bli en bytesannons... svrbestmd mossa, bytes mot vad som helst

Den ser precis ut som min Javamossa gr hos mina grnskimrande krsbr och jag hller med de andra ovan, den kan se helt olika ut i olika kar, jtteknepigt men den r snygg s hr faktiskt!!
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

Citat Ursprungligen postat av DarkInNight Visa inlgg
    Frnt att de kan anta s olika form, men lite frustrerande nu nr jag r i behov av ett namn om jag ska slja.

Rubriken till annonsen blir s oseris om man inte har koll p vad man har fr vxt.

sch, annars fr det bli en bytesannons... svrbestmd mossa, bytes mot vad som helst
    Jag kan byta mot 5 skott cabomba

Citat Ursprungligen postat av Sanna Karlsson Visa inlgg
    Jag kan byta mot 5 skott cabomba
    S trevligt, d var det problemet ur vrlden. Du har strax ett pm!

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlgg
    Den ser precis ut som min Javamossa gr hos mina grnskimrande krsbr och jag hller med de andra ovan, den kan se helt olika ut i olika kar, jtteknepigt men den r snygg s hr faktiskt!!
    Ja den r rtt fin, rkorna gillar den ocks p kortet har jag precis tagit bort en del, annars brukar busken se ut att ska sig mer mot marken... eller vad man ska sga

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •