+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fråga angående systemkameror

Superräka matsvins avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Län
    Stockholm
    Blogginlägg
    21

Mina räkor

White Pearl
    Blue Pearl
    Rainbow
    Körsbär
    Sakura
    Rili

Mina snäckor

Posthorn... Physa... Gulaktiga små söta dammsnäckor ... INGA ÄPPLEN! Numera även malaysisk sandsnäcka...

Mina krabbor

Inga. Men jag har Hyalella azteca.

Fråga angående systemkameror

Nånstans har jag läst att man lämpligen köper kamerahuset nytt och objektivet/objektiven begagnade... för att inte ruinera sig alltså

Kan det ha varit för att kamerahusen inte håller lika länge om de används mycket? Eller är denna information fel?

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räka
    Reg.datum
    apr 2010
    Län
    Skåne

Mina räkor

CR: PRL
    Kardinaler
    Sakuras
    Caridina cf babaulti ssp green

Mina snäckor

Tylomelania spec. Yellow mini
    malaysiska-sandsnäckor
    Pomacea diffusa - Gul

Citat Ursprungligen postat av matsvin Visa inlägg
    Nånstans har jag läst att man lämpligen köper kamerahuset nytt och objektivet/objektiven begagnade... för att inte ruinera sig alltså

Kan det ha varit för att kamerahusen inte håller lika länge om de används mycket? Eller är denna information fel?
    Japp, det finns en del mekaniska delar i en kamera och det är oftast dom så går sönder, mina canon hus har gett 40000+100000 bilder och fungerar fortfarande så dom håller normalt ganska länge.

En annan aspekt när det gäller begagnade hus är att herr klåfingrig kan varit i farten och petat inne i huset, både på sensor och mekanik med trista följder som man kanske inte märker förrän ett tag efter köpet.

Superräka matsvins avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Län
    Stockholm
    Blogginlägg
    21

Mina räkor

White Pearl
    Blue Pearl
    Rainbow
    Körsbär
    Sakura
    Rili

Mina snäckor

Posthorn... Physa... Gulaktiga små söta dammsnäckor ... INGA ÄPPLEN! Numera även malaysisk sandsnäcka...

Mina krabbor

Inga. Men jag har Hyalella azteca.
    Citat Ursprungligen postat av oXo_se Visa inlägg
    Japp, det finns en del mekaniska delar i en kamera och det är oftast dom så går sönder, mina canon hus har gett 40000+100000 bilder och fungerar fortfarande så dom håller normalt ganska länge.

En annan aspekt när det gäller begagnade hus är att herr klåfingrig kan varit i farten och petat inne i huset, både på sensor och mekanik med trista följder som man kanske inte märker förrän ett tag efter köpet.
    Ah, hade jag inte ens tänkt på! Tack! Bra att veta

Jag är för dålig på kameror för att våga köpa begagnat från privatperson, så det blir från en kameraaffär i så fall, det har jag bra erfarenheter av hittills...

+ Svara på ämne

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg