+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 21

Ämne: Pris på räkor?

Pris på räkor?

Jag tycker det är urbota löjligt att en del inte vill sätta ut priset på räkor vid försäljning. VARFÖR???, jag tycker att det ska vara ett krav, om inte vore en bra förklaring på sin plats.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010

Jag tycker också det är jäkligt irriterande, enda anledningen till det måste ju vara att man ger olika pris till olika köpare...?

Administratör Johnny Wongs avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Opae Ula

Tycker också det känns lite skumt.
    Man får definitivt fler intressenter om man anger pris.

Men å andra sidan så tycker jag att man ska få sälja på bud.

Citat Ursprungligen postat av Johnny Wong
    Men å andra sidan så tycker jag att man ska få sälja på bud.
    Visst, men då tycker jag det ska framgå att det är bud som gäller. Jag är fortfarande övertgad om att vissa säljare ger olika priser till olika personer.

Jag förerslår att annonser som inte skyltar med pris, eller där det framgår att det är bud, inte skall godkännas på denna plats och ska raderas. Anledningen att jag väckte denna fråga är att jag är ny och känner att det är vissa som kommer att försöka utnytta detta vid prissättningen, och det är väl inte den känsla man ska få... dessutom har jag hittils inte träffat på detta fenomen på ngt annat ställe, Seriositet tack!!!

Reg.datum
    Sep 2007
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Opae Ula

Citat Ursprungligen postat av enhendigman
    Jag förerslår att annonser som inte skyltar med pris, eller där det framgår att det är bud, inte skall godkännas på denna plats och ska raderas. Anledningen att jag väckte denna fråga är att jag är ny och känner att det är vissa som kommer att försöka utnytta detta vid prissättningen, och det är väl inte den känsla man ska få... dessutom har jag hittils inte träffat på detta fenomen på ngt annat ställe, Seriositet tack!!!
    Jo, jag lägger in några enkla regler.

Har hittils bara hittat två som verken har pris eller begär bud.
    Är det många annonser du hittar som är utan pris/bud?

Tycker att både pris o bild skall vara obligatoriskt i en annons.

Tack så mycket!!!! nu växte enna sida i mina ögon, tack.

Reg.datum
    Sep 2007
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Opae Ula

Sådär, nu var det fixat.

Mailar då de annonsörer om de nya regler.
    Hittar ni några annonser utan pris eller bild så får ni gärna säga till.

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av enhendigman
    Nä nu måste jag reagera

Jag är en av dom som inte har pris i min annons, och det är absolut inte för att lura någon, den här hobbien med räkor är väldigt smalt och ingen tjänar på att luras här. En av anledningarna är att jag vill ha kontakt med köparen och ge lite direktinfo till köparen bla ang vattenvärden och lite annat. Sen är det ibland så att man har gott om ex CR SS och då har jag ett tillfälligt lägre pris på dom. Av dom som köper av mej får ALLA samma pris
    ny som gammal medlem Dom enda som betalar ett annat pris är våra kära grannar i Väst eftersom deras valuta är så stark just nu.
    Hur kan man lura någon genom att INTE sätta ut pris?
    det är ju bara att fråga efter pris och få igång en dialog, som förhoppningsvis leder till mer/nya lärdomar om våra kära räkor.
    There be shrimp!

Måste säga att jag inte heller ser problemet...
    Men nu finns iaf priser på min annons också. Dock så kan det ju skilja i pris om man köper massor av räkor på samma gång eller om man tex. vill köpa växter samtidigt, så det går ju inte direkt att sätta ett exakt pris. Det blir lite fel då tycker jag...

Men om man har ett stort överskott och ett tillfälligt lågt pris, så kan man ju skriva ut det. Blir ju lite som rea då.
    Sen kan man ju med skriva att vid köp av 10 eller fler blir priset si o så mycket lägre.

Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Medaljer

klart man kan skriva både det ena och det andra i annonsen, men då får man ju inte kontakten med köparen på samma vis. Men jag ska inte va motsträvig, prisuppgifter kommer på min sida med
    There be shrimp!

Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Mina snäckor

Medaljer

Då har jag ett litet önskemål, att även köparen ska lämna ett omdöme om varan, paketeringen,smidigheten i affären.
    There be shrimp!

Superräka
    Reg.datum
    Feb 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal Red
    Crystal Black

Jag tycker att det är bra och välkomnar denna standardisering av säljannonserna.

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. coops kattsand pris?
    Av clas i forum Akvarium, teknik och tillbehör
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 17:23
  2. coops kattsand pris?
    Av clas i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 1970-01-01, 01:00

Taggar för det här ämnet

Bokmärken